بسته سلامت

گز گز و خواب رفتن دست

در برخی موارد خواب رفتن، گزگز و بی حسی دست می تواند بر اثر درگیری عصب محیطی باشد که هر چهار اندام بدن دچار گزگز، خواب رفتن و بی حسی می شوند، همچنین گاهی اوقات ممکن است احساس گزگز و خواب رفتن دست ناشی از بیماری های سیستم عصب محیطی نباشد.گاهی اوقات دلیل بیماری های سیستم عصبی، محیطی نبوده بلکه به دلیل سیستم اعصاب مرکزی یعنی مغز و نخاع است که به دلیل ضایعاتی نخاعی می باشد.

خواص منیزیم در بارداری

بانوان باردار به منیزیم نیاز دارند. در این دوره نیاز بدن به منیزیم بیشتر از هر زمان دیگری است. زیرا این ماده معدنی نقش انسولین را ایفا می کند. قند خون بانوان باردار احتمال بالا رفتن دارد. در صورت کمترین بی احتیاطی قندخون بالا می رود.منیزیم می تواند قندخون را تنظیم کند. همچنین به استحکام و سلامت دندان و استخوان هم کمک می کند. سطح کلسترول خون و تنظیم ضربان قلب هم از دیگر خواص منیزیم محسوب می شود.

درد در ناحیه ی شکم را جدی بگیرید

درد در ناحیه ی شکم، ممکن است خبر از بیماری قلبی دهد. درست است که درد در ناحیه ی قفسه سینه نیز نگران کننده است؛ اما در اغلب زنان مشکلات قلبی خود را با درد در ناحیه ی شکم نشان می دهند. نسبت به این موضوع باید حساسیت لازم را داشت و آزمایشات مربوطه را انجام و از سلامت جسمی خود مطمئن شوید. از علائم مشکلات قلبی در زنان می توان به کم آوردن نفس، مشکلات خواب، خستگی و کمبود انرژی نیز اشاره کرد.

دلایل اصلی ریزش مو

استرس‌تان را مدیریت نمی‌کنید. استرس در بروز هورمون‌هایی مانند کورتیزول نقش دارد و باعث آسیب به فولیکول‌های جدید مو می‌شود.موهای خود را خیلی محکم ‌می‌بندید. آرایش سفت و سخت موها مثل بستن دم اسبی، بافت‌های آفریقایی یا مشابه آن باعث خفگی و شکستن فولیکول‌های مو می‌شود.استفاده از برخی محصولات، مانند اسپری‌های قوی مو و ژل‌ها و حتی رنگ موقت ‌می‌تواند به مو آسیب برساند.

کاهش خطر سکته با تخم مرغ!

در بررسی هایی که به تأثیر مصرف تخم مرغ و ریسک بروز بیماری های قلبی پرداخته اند، هیچ ارتباطی پیدا نشده است. با این حال، در برخی بررسی ها مشخص شده که مصرف تخم مرغ در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بیشتر می کند.تخم مرغ خاصیت سیرکنندگی دارد و به کاهش وزن کمک می کندایجاد حس سیری و کاهش مصرف کالری در طول روز از خواص تخم مرغ است.

گیاهی که یک تنه سرما خوردگی و آنفلوانزا را حریف است

برگ بو یا گیاه غار برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر است. برگ بو سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی، آنتی اکسیدان و بسیاری از عناصر مفید دیگر برای بدن است که در ادامه به فواید آن برای سلامت قلب، کاهش درد، جلوگیری از ریزش مو و حفاظت از پوست اشاره می‌شود. برگ بو از جمله گیاهانی است که به حفاظت از قلب در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند؛ این گیاه حاوی ترکیباتی مانند سالیسیلات هاست و مقادیر زیادی کافئیک اسید دارد که همه آن‌ها به تقویت سلامت قلب، عروق خونی و جلوگیری از سکته‌های قلبی ناگهانی کمک می‌کند.‌‌ این گیاه از میزان قند خون و کلسترول و تری گلیسیرید‌ها می کاهد همچنین به خاطر آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به تولید انسولین طبیعی کمک می‌کند.

توصیه های طلایی برای زندگی با کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، توصیه های برای زندگی با کرونا ارائه می شود: ضرورت گذاشتن ماسک در همه مکان ها، به خصوص داخل وسایل نقلیه عمومی. پرهیز از دست دادن یا روبوسی یا در آغوش گرفتن و رعایت بهداشت هنگام عطسه و سرفه. رعایت فاصله گذاری اجتماعی با اندازه حدودی یک و نیم تا دو متر در مکان های عمومی. شستن روزانه دست ها به مدت ۲۰ ثانیه و پرهیز از لمس صورت، دهان، بینی و چشم ها. ضدعفونی کردن دست ها پس از لمس وسایل عمومی مانند کارت خوان، نرده، دستگیره در و دکمه آسانسور و … خودداری از شرکت در تجمعات خطر آفرین مانند عروسی، عزاداری و مسافرت ها. شستن دقیق سبزی و میوه با آب و مایع ضدعفونی کننده و استفاده از اسپری الکل برای خریدهای غیر قابل شست وشو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت