بسته سلامت

مصرف دمنوش نعناع برای سردرد

یک معجون گیاهی برای سردرد عصبی درست کردن نعناع فلفلی است. این گیاه قرن هاست که توسط بسیاری از کشورها برای درمان برخی از امراض استفاده می شود. نعناع به هضم غذا کمک می کند و می تواند به درمان سردرد هم کمک کند. برای این کار برگ های تازه نعناع را با آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. همچنین
می توانید برگ نعناع را به چای خود اضافه کنید. با این کار طعم چای هم بهتر می شود.

دارچین و افزایش بازدهی مغز

اگرچه «دارچین» عموما در آشپزی استفاده می شود اما به عنوان محرک هیجانی نیز کاربرد دارد. بوی گرم و شیرین آن تاثیر مثبتی بر تمرکز، قابلیت های شناختی و حافظه دارد و بازدهی مغز را افزایش می دهد و می توان مصرف آن را به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد. علاوه بر این، دردهای عضلانی و مفصلی را نیز کاهش می دهد و اگر همراه با زنجبیل مصرف شود، در بهبود علایم آنفلوآنزا و گلودرد مؤثر خواهد بود.

ریحان مفید برای سنگ کلیه

ریحان علاوه بر طعم و عطر خوب، خواص متعددی دارد؛ از جمله اینکه برای سنگ کلیه مفید است. ریحان حاوی استیک اسید است که منجر به خرد شدن سنگ کلیه می‌شود و کمک می‌کند فرد دفع راحتتری داشته باشد. آب ریحان در گذشته برای درمان سنتی مشکلات مربوط به هضم غذا و مشکلات التهابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه نیز خواص ضد التهابی ریحان به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان ثابت شده است.

زیاده روی در مصرف پروتئین درست؟

اگرچه رژیم ها غذایی با پروتئین بالا برای برای برخی از افراد باعث کاهش وزن می شود اما در برخی دیگر پروتئین اضافی به چربی بدن تبدیل خواهد شد و این موضوع باعث افزایش وزن فرد می شود. در نتیجه زیاده روی در پرو تئین تصمیم درستی نخواهد و رژیم غذایی را بهم خواهد ریخت. در واقع پروتئین های پرچرب مانند پنیر یا گوشت های چرب اگر بیش از اندازه مصرف شوند چربی زیادی به بدن اضافه خواهند کرد.

جوش شیرین برای رفع سوزش معده

رژیم غذایی حاوی کمی گوشت با مقادیر زیاد سبزیجات بهترین روش برای حفظ سلامت قلب است. تغییرات در رژیم غذایی و مصرف مواد گیاهی بیشتر در رژیم غذایی نظیر سبزیجات و غلات کامل، و کاهش مصرف گوشت و لبنیات، موجب کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب می شود.رژیم های غذایی که دارای میزان کمی پروتئین حیوانی بودند، در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی تاثیر بیشتری بر کاهش فشارخون دارند.

خوددرمانی کرونایی و آنفلوآنزایی ممنوع!
دکتر عادل فلاح به درمان های حاشیه ای با آغاز اپیدمی در یک بیماری اشاره کرد و افزود: درمان های حاشیه ای یا به تعبیر دیگری خوددرمانی به جای اینکه معضل را حل کنند و فرد بیمار درمان شود، معضلی به معضلات افزوده و پروسه درمان را پیچیده خواهند کرد.وی خوددرمانی را موجب ایجاد سیر پیش رونده در یک بیماری دانست و افزود: احتمال دارد یک بیمار با درمان حاشیه ای یا خوددرمانی منجر به انحراف در درمان بیماری شود و وقتی بیمار برای درمان به پزشک مراجعه کند که متاسفانه کار از کار گذشته و بیمار در وضعیت بدتری قرار گرفته و روند درمان و بهبودی ریسک پذیر شود.وی به مصرف خودسرانه برخی آنتی بیوتیک ها در درمان بیماری هایی نظیر کووید ۱۹ و آنفلوآنزا که متاسفانه این روزها مشاهده می شود.

دهانشویه‌ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد

متخصص بیماری های عفونی و عضو ستاد کشوری مبارزه با کرونا درباره استفاده از دهانشویه ها گفت: دهانشویه ها فقط باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید دهان می شوند و هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارند. مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره افزایش آمار مبتلایان کرونا اظهار داشت: جهش کرونا در خردادماه بود که بعد کاهش پیدا کرد اما پس از تجمعات، مسافرت ها و برگزاری کنکور سراسری دوباره با افزایش شدید آمار مبتلایان و مرگ و میر مواجه شدیم و با بازگشایی مدارس وضعیت بدتر هم خواهد شد.وی افزود: ما دائم در روی موج هستیم و موج اول و دوم و سوم معنا ندارد.‌ اکتمرا جدیدترین دارویی است که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت