بسته سلامت

به چای کیسه لب نزنید

چای یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی های جهان است. نوشیدن یک فنجان چای تازه دم نقش زیادی در رفع خستگی ایفا می‌کند اما متاسفانه بیشتر ما به دلیل مشغله های روزانه ترجیح می‌دهیم زمان دم کشیدن چای را صرف کار دیگری کنیم و درمواقع ضروری سریع با یک چای کیسه ای عطش چای خود را برطرف کنیم. گرچه این یافته ها نگران کننده هستند اما باید پژوهش های بیشتری انجام گیرد تا آثار مزمن پلاستیک بر بدن انسان بیشترآشکار شود.

پیاده‌روی با شکم خالی یا پر

چربی سوزی با شکم خالی بیشتر است. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، در شرایط تمرین با شدت متعادل ۴۷% از چربی‌ها را می‌سوزانند، درحالی‌که بعد از غذا خوردن این عدد به ۳۱% می‌رسد، حالا اگر این تمرین ورزشی را به‌طور منظم تکرار کنید و همراه با یک رژیم غذایی لاغری کم‌ کالری باشد، قطعاً به کاهش وزن منتهی خواهد شد. باید بدانید برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی و به‌ویژه پیاده‌روی پیوسته استفاده کرد.

معجزه ی پسته تازه برای سلامتی

فرزانه خدایاری پزشک کارشناس ارشد تغذیه اظهار کرد: از مهمترین خواص پسته تازه می‌توان به جلوگیری از بسته شدن شریان‌های قلبی که به علت رسوبات خونی مسدود می‌شوند و همچنین ممانعت از تنگ شدن این شریان‌ها اشاره کرد.او در ادامه اضافه کرد: پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یکی دیگر از خواص مصرف پسته تازه در افراد مختلف است و کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد.

سبزی خواب آور با انواع ویتامین

نوعی سبزی به دلیل خواص خواب آور طبیعی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.کاهو، حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی است، به همین دلیل از محبوب‌ترین سبزیجات به شمار می‌رود. سبزی اغلب در سالاد‌ها و انواع غذا‌ها مانند سوپ استفاده می‌شود. کاهو مانند تمام سبزیجات، مقادیر بسیاری ویتامین دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسید فولیک اشاره کرد همچنین این سبزی حاوی مقداری ویتامین ،آهن، منیزیم و کلسیم است

روشی برای نابودی کرونا در ۱۵ ثانیه!

تنها راه در امان ماندن از این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده است. ماده یُد می‌تواند در از بین بردن کرونا ویروس موثر باشد. به گفته این دانشمندان ماده ید ضدعفونی کننده مناسبی در برابر ویروس کرونا است و ۱۵ ثانیه شستشوی دهان و بینی با آن ویروس را از بین خواهد برد. محلول ید در مدت ۱۵ ثانیه ویروس را کاملا غیرفعال می‌کند، اما زمانی که همان آزمایش را با اتانول انجام دادند ویروس همچنان فعال بود.
این واکسن کرونا عوارض کمتری دارد

شرکت داروسازی فایزر که بزرگترین شرکت داروسازی جهان است ادعا می‌کند، واکسن توسعه داده شده این شرکت برای کرونا اثر عوارض جانبی خفیف‌تری نسبت به واکسن آکسفورد دارد.
این شرکت می‌گوید داوطلبان در آزمایشات بالینی واکسن فقط علائم متوسطی مانند لرز و درد نشان داده‌اند؛ فایزر با شرکت آلمانی برای توسعه واکسن کرونا همکاری کرده است.براساس این گزارش، خستگی شایع‌ترین عارضه تزریق واکسن مذکور بوده است و پس از آن درد عضلانی، لرز و درد مفصل به عنوان عوارض جانبی در آزمایشات بالینی گزارش شده است.بزرگترین شرکت داروسازی جهان یادآور شد: هیچ عارضه جانبی عمده‌ای مانند واکنش‌های جانبی که به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند، گزارش نشده است.

انتقاد تند متخصص عفونی برای تجویز یک داروی کرونا
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا پرداخت. شروین شکوهی در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا گفت: این دارو مدت‌هاست که در بعضی موارد به درستی و برخی اوقات نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت تولید کننده‌اش یک مطالعه بزرگ در این خصوص به روی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر انجام داده و به نتیجه رسیده است که این دارو تاثیر چندانی بر درمان بیماری کرونا ندارد.وی ضمن اشاره به اینکه اکتمرا داروی کرونا نیست، ادامه داد: این دارو برای یکسری از مشکلات که ایمنی در آن زیاد اتفاق می‌افتد، تحویز می‌شود و در مواردی از کرونا که این بیماری شدید می‌شود و در زمان خاصی اگر اکتمرا مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است موثر واقع‌شود.

فایزر تنها شرکتی است، که بیش از ۵ دارو با فروش بیش از یک میلیارد دلار در بازار دارد. این شرکت با داشتن بیش از ۹۱ هزار کارمند در سراسر جهان، در سال ۲۰۱۲ میلادی درآمدی بالغ بر ۵۸ میلیارد دلار داشته‌است.

شرکت داروسازی فایزر تأکید کرده پس از جمع آوری اطلاعات در ماه اکتبر در صورتی که واکسن ایمن و موثر باشد ، شرکت بلافاصله درخواست تأیید آن را می‌کند و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، صدها هزار دوز واکسن برای توزیع آماده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت