بسته سلامت

معایب تراشیدن موی سر

وقتی موهای سرتان را می تراشید، باید مراقب پوست سر باشید تا هم موقع تراشیدن و هم بعد از آن تا زمان در آمدن موها آسیب نبیند. بعضی از پوست ها با تراشیدن مو دچار پوسته، آکنه و جوش می شود. پس مراقب باشید که این اتفاق برای شما نیفتد.به هر حال موها باعث گرم نگه داشتن سر می شود و در شرایطی که شما آن ها را تراشیده اید احتمال سرماخوردن سر بیشتر می شود پس به مراقبت بیشتری نیاز دارید.

صبحانه در رژیم کاهش وزن

برای اینکه بتوانید وزنتان را کاهش دهید باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید و حتما” ورزش کنید. برای صبحانه می توانید یک تکه نان تست و یا هر نان دیگری که از گندم تهیه شده باشد، استفاده کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یا مربا نیز روی آن بمالید. کره بادام زمینی سرشار از فیبر و پروتئین است و به همین دلیل سطح قند خون شما را تنظیم می کند و باعث می شود برای مدت بیشتری احساس سیری می کنید.

دانه چیا برای جلوگیری از یبوست

دانه های چیا بسیار کوچک، اما قوی هستند. هر ۳۰ گرم از دانه های چیا دارای بیش از ۱۰ گرم فیبر است که می تواند ۴۲ درصد نیاز روزانه بدن را تامین کند. دانه های چیا پس از تماس با آب، متورم و بزرگ شده و مانند ژله عمل می کند. این عمل باعث می شود مدفوع راحت تر دفع شود. تخم شربتی هم همانند دانه های چیا عمل
می کند و می تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از یبوست و دفع راحت مدفوع باشد.

خواص دارویی عناب

خواص دارویی عناب مدتهای طولانی است که شناخته شده است. این میوه با خواص تخفیف استرس مطرح شده است.پودر میوه عناب برای آرامش اعصاب و اضطراب به کار برده می شود. میوه عناب خون را تصفیه وسموم را از سیستم بدن دفع می کند.عناب پوست را روشن می کند مانع مشکلات قلبی می شود و احساس آرامش می دهد.خواص آنتی اکسیدان عناب همچنین به جلوگیری از سرطان کمک می کند.

رابطه استرس و مشکلات گوارشی

اکثر ما مشکلات گوارشی مان را به بیماری های معده و روده و عادت های غذایی نادرستمان نسبت می دهیم. غافل از اینکه این دو مسئله به طور تنگاتنگی با هم در ارتباط هستند. بدانید که دستگاه گوارش اتصالات زیادی با ناقل های عصبی مغز دارد. بنابراین هر اتفاقی که در ذهنتان بیفتد و شما را دچار استرس و تنش های روحی کند تأثیر خود را به طور مستقیم روی دستگاه گوارشتان گذاشته و شما را دچار مشکلات گوارشی خواهد کرد.

این دو اصل تنها راه پیشگیری از کرونا است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: همچنان بنیان پیشگیری از کرونا بر استفاده صحیح از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است و این ۲ عنصر اصلی پیشگیری و محور کنترل بیماری کرونا هستند. میلاد علوی، فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران نقص ایمنی و پیوند اظهار کرد: شواهد علمی هم نشان می دهد که این دو موضوع تا حد زیادی می توانند از انتقال بیماری جلوگیری کنند. هرچند استفاده از ماسک تا حد زیادی جلوی ابتلای بیماری را می گیرد اما به تنهایی نمی تواند ۱۰۰ درصد از ما محافظت کند و باید، اصولی مانند فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و حضور نداشتن طولانی مدت در فضاهای بسته را حتما رعایت کنیم.

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه واجب است؟
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید انستیتو پاستور گفت: همه افراد در خطر مشابه ابتلا به آنفلوآنزا و فرم‌های شدید این بیماری نیستند؛ بنابراین انتظار است مردم اجازه دهند ابتدا واکسن به گروه‌های پرخطر برسد و بعدا افراد کم خطر تر از آن استفاده کنند. احسان مصطفوی افزود: واکسن آنفلوانزا، واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوانزا محافظت می‌کند. هرسال واکسن جدیدی برای آنفلوانزای فصلی همان سال ساخته می‌شود؛ چراکه ویروس آنفلوآنزا به‌ سرعت خود را تغییر می‌دهد.وی ادامه داد:واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا، شدت بیماری، مراجعات پزشکی، بستری‌شدن بیمارستانی و مرگ را کاهش می‌دهد. واکسن‌های آنفلوآنزا در مجموع بی‌خطر هستند و یکی از بهترین روش‌های محافظت علیه آنفلوانزا هستند.

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه واجب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت