بسته سلامت

آهن کافی دریافت کنید

شما باید از خوردن غذا هایی سرشار از آهن و مواد مغذی سالم اطمینان حاصل کنید. “آهن در ایجاد انرژی از مواد مغذی نقش دارد. آهن به حمل اکسیژن به تمام سلول های بدن، از جمله عضلات کمک می کند. این به نوبه خود به بدن ما کمک می کند تا چربی را بسوزانید. باور کنید یا نه، نوع چربی ای که مصرف می کنید مهم است. چربی اشباع شده، که در غذا های سرخ شده وجود دارد، می تواند منجر به افزایش وزن شود.

کره حیوانی بخوریم یا گیاهی؟

بسیاری تبلیغ می کنند که کره گیاهی یا همان مارگارین بهتر است اما باید گفت کره مارگارین که در انواع کیک، بیسکویت و غیره در کارخانه ها هم استفاده می شود یک نوع اسید چرب دارد که مشکل کبد چرب یا چاقی یا مشکلات قلبی را به دنبال دارد. کودکانی که وزن کمی دارند یا افرادی که سوءتغذیه دارند، باید از میزانی کره در روز استفاده کنند، تاکید کرد و دریافت کره به عنوان ماده غذایی مناسبی نیست و باید محدود شود.

درمان غلظت خون

برای درمان غلظت خون می‌توان با درمان عامل زمینه‌ای شروع کرد. پرهیز از کشیدن سیگار، عدم حضور در محیط آلوده، مصرف زیاد مایعات، فصد خون و درمان‌های دارویی نیز توصیه می‌شود. در فصد خون. خون گرفته شده از بیمار قابل استفاده نیست اما دقت کنید که هیچگاه نمی‌توان از روی سیاهی و تیره بودن خون به این نتیجه رسید که فرد غلظت خون دارد و تنها طی آزمایشات می‌توان به این نتیجه رسید.

دهانشویه باعث سفیدی دندان می شود

از فواید برخی دهانشویه های بهداشتی این است که به مرور زمان باعث سفید شدن دندانها می شوند. از دهانشویه های حاوی پراکسید کاربامید یا هیدروژن پراکسید استفاده کنید. همچنین ترکیب فعال کلرهگزیدین موجود در این دهانشویه ها می تواند لکه های ناشی از مصرف نوشیدنی ها را از روی دندان پاک کند. نوشیدنی هایی نظیر قهوه، چای و نوشابه حاوی تانین هستند. و به پاک شدن لکه ها از روی دندان ها کمک می کنند.

جوش شیرین برای رفع سوزش معده

جوش شیرین یا سدیم بی‌کربنات می‌تواند به عنوان یک آنتی‌اسید به کار رود. جوش شیرین کمک می‌کند علائم ناشی از ریفلاکس اسید تسکین پیدا کنند که شامل بدهضمی، نفخ و تهوع می‌شود. یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین به یک لیوان آب اضافه کرده و حل کرده و بنوشید. نکته: جوش شیرین را با معده پُر مصرف نکنید. بیشتر از دو هفته جوش شیرین مصرف نکنید مگر اینکه پزشکتان توصیه کرده باشد.


مبتلایان به کرونا این نوشیدنی را بیشتر بخورند

پزشکان به افراد بهبود یافته از نوع شدید کرونا توصیه می کنند که علاوه بر مصرف داروهای تجویز شده، مواد تقویت کننده و نوشیدن آب گرم زیاد را در رژیم غذایی خود گنجانده و فعالیت های بدنی سبک و تمرین های تنفسی را به کار گیرند.محققان در بررسی های جدید خود، یک رویکرد جامع برای پیگیری مراقبت از بیماران بهبود یافته از کرونا ارائه دادند. اگر این بیماران علاوه بر مصرف داروهای خود، یک لیست غذاهای مغذی متعادل و ترجیحاً هضم آسان و تازه پخته شده را در رژیم غذایی خود گنجانده و در کنار خواب مناسب و استراحت کافی، از فعالیت های کم بدنی نیز استفاده کنند، می توانند دوران نقاهت خود را کوتاه تر کرده و زودتر به حالت عادی زندگی بازگردند.

غرغره کردن آب نمک در پیشگیری از کرونا موثر است؟

غرغره کردن آب نمک در پیشگیری از کرونا موثر است؟

دانشمدان از داوطلبان خواسته‌اند در آزمایشی شرکت کنند که هدف آن تعیین میزان تاثیر غرغره و استنشاق آب‌نمک بر عوارض اولیه کووید-۱۹ است. این آزمایش مقدماتی نشان داد که هرچند میزان گسترش ویروس و سرایت آن در افرادی که از محلول آب‌نمک استفاده کرده بودند کاهش یافته بوده، اما این میزان از نظر آماری چندان قابل توجه نبوده است کارشناسان می‌گویند برخی سلول‌های بدن انسان توانسته‌ اند از یون کلرور برای ترکیب با اسید هیپوکلرو که توسط گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت تولید می‌شود استفاده کنند. اسید هیپوکلرو ماده فعال در وایتکس است که خاصیت ضد ویروسی دارد. هدف پروژه دانشگاه ادینبورگ این است که این سلول‌ها یون کلرور بیشتری دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت