بسته سلامت

سویا مانع پوکی استخوان

سویا بر پیشگیری از پوکی استخوان به ویژه در زنان بسیار موثر است. یکی از خواص لوبیای سویا که آن را متمایز نموده است، از این رو در جلوگیری از پوکی استخوان در دوران یائسگی موثر هستند.مصرف سویا برای زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک می تواند به بهبود متابولیسم آنان و سلامت قلب و عروق در این زنان کمک کند. دانه های سویا دارای خاصیت بادشکن نیز است و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

چای سبز سد حساسیت غذایی

از ساده‌ترین بی دقتی‌های کاربران لباسشویی در مواردی باعث بروز مشکلات بزرگ و خطرناک هم برای ماشین لباسشویی و هم برای خود کاربران می شود. برخی از مواردی را که ممکن است سلامت شما را به خطر اندازد یا دستگاه را خراب کند در زیر برشمرده ایم: لباس‌های خیس را داخل لباسشویی نیندازید.لباسشویی را در فضا‌های مرطوب مانند حمام قرار ندهید. بر روی لباسشویی اسپری حسره کش نزنید.

کمبود ویتامین دی از علایم سرگیجه

افرادی که از “سرگیجه وضعیتی حمله ای خوش خیم” رنج می برند، مصرف ویتامین دی و کلسیم کم خطرترین و ساده ترین راه برای جلوگیری از وقوع سرگیجه است. این اقدام به ویژه برای کسانی که از کمبود ویتامین دی رنج می برند می تواند بسیار موثر باشد.“سرگیجه وضعیتی حمله ای خوش خیم” عارضه ای است که در آن بیمار پس از حرکت سر یا تغییرات سریع وضعیتی، دچار سرگیجه موقت می شود.

درمان جای جوش صورت

برای استفاده از این ماسک طبیعی یک قاشق چای خوری آرد نخود را با نصف قاشق چای خوری و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. کمی آب لیموی تازه به این ترکیب اضافه کنید تا حالتی روان و کف مانند پیدا کند. در نهایت آن را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. درمان جای جوش ترکیب عسل و آبلیمو تنها باید روی نقاط لک شده پوست اعمال شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

دشمن شماره‌ی یک تناسب اندام

نتایج پژوهش‌های شان می‌دهد که بی‌خوابی می‌تواند باعث اضافه وزن و چاقی مفرط شود. محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند سه برابر بیشتر از افرادی که ۸ یا ۹ ساعت می‌خوابند در معرض چاقی قرار می‌گیرند. باید بدانید بررسی‌های دیگری نیز حاکی از این است که باید روزانه حداقل ۶ و حداکثر ۹ ساعت خوابید. به خاطر اینکه خواب کمتر یا بیشتر از این ساعات می‌تواند خطر اضافه وزن و دیابت را افزایش دهد.
فواید ویتامین سی بر پیشگیری و درمان کرونا

با توجه به شواهد موجود درباره ویتامین ها توصیه می شود افراد از مولتی ویتامین ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ استفاده کنند.
با شروع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام متخصصین و محققین را برای درمان این ویروس جدید به تکاپو وا داشت، از جمله توجهات به سمت نقش مکمل ها و ویتامین ها برای پیشگیری و افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید-۱۹ معطوف شد.کرونا توصیه می شود؟ به نظر می رسد مصرف ویتامین C توسط بیماران دارای بیماری های شدید و بحرانی مفید باشد. این ویتامین دارای اثر ضد التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می شود.

جهش متفاوت کرونا در ایران
با توجه به همه‌گیری سارس-‌کووید۱۹ در سراسر جهان، شناخت و بررسی ژنوم (ماده ژنتیکی) آن برای یافتن روش‌های درمانی و کنترل بیماری ضروری است. در این میان توجه به این نکته که ماده ژنتیکی ویروس به سرعت دچار جهش شده و تغییر می‌کند، بسیار مهم است.با هدف شناسایی جهش‌های ایجاد شده در ویروس کووید- ۱۹ در مبتلایان ایرانی، دکتر مهدی توتونچی، دکتر نجمه صالحی، دکتر امیر امیری یکتا و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، به مقایسه ژنوم این ویروس در ۲۰ بیمار ایرانی و غیر ایرانی که سابقه مسافرت به ایران یا ارتباط با فردی از جامعه ایرانی را داشتند، پرداختند.نتایج نشان‌دهنده ۴۴ تفاوت در سطح نوکلئوتیدها و ۲۶ تفاوت در پروتئین حاصل بود که به علت جهش (موتاسیون) ایجاد شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت