بسته سلامت

۷ صبح بهترین زمان صبحانه خوردن

هفت صبح زمان مناسب برای خوردن صبحانه است. همچنین می‌توانیم این وعده غذایی را در ساعت هشت صرف کنیم اما تاخیر هر چه بیشتر توصیه نمی‌شود. همان گونه که می‌دانید، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه محسوب می‌شود و از این رو باید شامل مواد غذایی مغذی مختلف باشد.در وعده غذایی صبحانه باید از میوه‌ها، غلات کامل و برخی مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده کنید. این ترکیبی کامل برای صبحانه است.

از مصرف گوجه فرنگی غافل نشوید

هر عدد گوجه فرنگی ۸۰ تا ۹۰ درصد لیکوپن دارد. می‌توان این ماده مغذی را به صورت رنگدانه طبیعی در طبیعت یافت که عامل ایجاد رنگ قرمز و نارنجی انواع میوه‌ها و سبزیجات است. این ماده مغذی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه براین گوجه فرنگی کم کالری و کم‌چرب و درعین‌حال حاوی میزان زیادی فیبر، پروتئین، ویتامین A، C و E و همچنین پتاسیم است. بنابراین توصیه می‌شود از مصرف گوجه فرنگی غافل نشوید.

سبزیجات تازه و فصلی مصرف کنید

سبزیجات به دلیل میزان بالای مواد مغذی و ترکیبات فعالشان شاخص هستند. بهترین کار این است که سبزیجات تازه، طبیعی و مخصوص فصل را در اولویت قرار دهید. برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و سالم ماندن توصیه می‌کنیم که آب بیشتری مصرف کنید، فعال باشید و مصرف محصولات فرآوری شده را محدود کنید. اگر می‌خواهید پوست سالم و شفافی داشته باشید سبزی را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

آنتی بیوتیک خانگی با زردچوبه و عسل

از زمان های بسیار قدیم از ادویه های هندی مانند زردچوبه به عنوان دارویی برای درمان بیماری ها استفاده می شده است. ادویه های هندی مدت هاست که به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرند از سوختگی و بریدگی جزئی گرفته تا درمان هایی در چنین موارد. مخلوط زردچوبه و عسل به دلیل فواید و خواص آنتی بیوتیکی جایگزین مهمی برای داروهای معمولی در درمان سرماخوردگی و گلودرد محسوب می شود.

چرا با خوردن شیر دل پیچه می گیرم؟

برخی افراد به دلیل مصرف شیر دل پیچه می گیرند . یکی از دلیل های می تواند عدم تحمل لاکتوز باشد. بیشتر افراد مشکل عدم تحمل لاکتوز را از والدین خود به ارث می‌برند، اما با افزایش سن بدن لاکتاز کمتری تولید می‌کند؛ بنابراین خیلی از افراد مسن دچار این مشکل می‌شوند. از طرفی تحمل نکردن لاکتوز در کودکان کمتر از دو سال به ندرت مشاهده می‌شود؛ مگر این که کودک در اثر آسیب به روده کوچک دچار کمبود لاکتاز شده باشد.

خستگی پیامد پس از بهبودی از کرونا
پس از بهبودی از بیماری کووید-۱۹ برای افراد سخت است که به آسانی به حالت اول و سالم خود بازگردند، چرا که پس از بهبودی از این بیماری آنها دچار خستگی طولانی مدت و ضعف (که ممکن است هفته ها و ماه ها ادامه داشته باشد) می شوند و این موضوع بسیار ناخوشایند و گاها ترسناک است. نه تنها خستگی پس از بهبودی در این بیماران مشاهده شده، بلکه تقریباً ۶۰ درصد از بیماران این مطالعه همچنین اظهار کرده اند که در هفته های بعد از بهبودی از بی حالی و خستگی بیش از حد رنج می بردند. از این تعداد یک سوم آنها میزان خستگی خود را متوسط تا شدید اعلام کردند. جدا از این، سطح انرژی نامتعادل همچنین سبب شده بیماران علائمی مانند درد عضلانی، درد سوزن و سوزن و تپش قلب را نیز تجربه کنند.

با همه‌گیری کرونایی ممکن است دندان هایتان پوسیده شود
فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی در خصوص تاثیر مواد ضدعفونی کننده بر بروز بیماری‌هایی نظیر آسم و آلرژی گفت: اگر مواد ضدعفونی کنننده‌ای که برای مقابله با کرونا از آن‌ها استفاده می‌کنیم بوی تندی داشته باشند، ممکن است در افرادی که بوی زیاد موجب تهییج دستگاه تنفسی‌شان می‌شود، نگرانی‌هایی را به وجود آورد. رضا امین ضمن اشاره به اینکه به طور کلی استفاده بیش از حد از مواد ضدعفونی کننده می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای همه افراد به ویژه کودکان شود، ادامه داد: به همین دلیل افراد باید به بروشور‌ها و دستورالعمل‌هایی که روی این محصولات نوشته شده است دقت نمایند و حتما آن‌ها را مطالعه و برطبق آن‌ها عمل کنند. وی افزود: هنگام استفاده از مواد ضدعفونی کننده باید دقت شود که این مواد خورده و یا روی مواد غذایی ریخته نشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت