بسته سلامت

چای ترش برای سلامت قلب

چای ترش که در میان ایرانیان به چای مکه نیز شهرت دارد یکی از بهترین نوشیدنی ها برای سلامت جسمانی و قلب است. این نوشیدنی که به صورت سرد و گرم مصرف می شود سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای بهبود عملکرد قلب و جلوگیری از تصلب شرایین است. مصرف مداوم این نوشیدنی باعث کاهش فشار خون و کاهش کلسترول بد بدن می شود. طعم ترش این نوشیدنی به دلیل وجود اسید سیتریک و ویتامین C است.

راه جلوگیری از قوز کردن

افرادی که به اقتضای شغل خود مجبور هستند طولانی مدت پشت میز بنشینند بهتر است پس از یک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کار کردن و پشت میز نشستن، در کنار دیوار قرار گرفته و سینه خود را به دیوار بچسبانند تا در این حالت عضلات ناحیه سینه تحت کشش قرار گیرد.همچنین می‌توانیم چرخش شانه‌ها به سمت جلو و عقب را داشته باشیم تا با این کار عضلات پشت کتف و بالای سرشانه نیز تقویت شوند.

کلسیم کافی دریافت کنید

همه افراد برای برخورداری از استخوان ها و در نتیجه ماهیچه های قوی و سالم نیاز به کلسیم دارندزنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کنند. اگر به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی کنید، ممکن است با اضافه کردن برخی غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، پنیر، کلم بروکلی یا بادام، ذخیره کلسیم در بدن خود را افزایش دهید. ویتامین آفتاب، نقش مهمی در کمک به بدن شما در جذب کلسیم دارد.

زنجبیل برای کاهش التهاب در بدن

زنجبیل برای کاهش التهاب در بدن، تنظیم قند خون و برطرف کردن حالت تهوع موثر است. مصرف روزانه دمنوش زنجبیل می‌تواند به کاهش شدید التهاب در سیستم تنفسی کمک و علایم تنگی نفس، سرفه و احساس سوزش یا خس‌خس سینه و گلو را برطرف کند.می‌توانید یک تکه زنجبیل تازه را همراه با حدود یک بند انگشت چوب دارچین داخل آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا این دمنوش روی حرارت غیرمستقیم دم بکشد.

درمان آلرژی پاییز

اجتناب: در صورت امکان، از گیاهانی که در پاییز گرده افشانی می کنند فاصله بگیرید. وقتی از بیرون وارد خانه می شوید باید دوش بگیرید تا همه گرده ها را بشویید و احتمال حمل مواد آلرژی زا را در داخل خانه کاهش دهید.مصرف دارو: آنتی هیستامین ها به جلوگیری از آلرژی بدن کمک می کند، علائمی مانند آبریزش بینی، خارش چشم و سینوس را برطرف می کند. اسپری های بینی می توانند باعث تسکین گرفتگی بینی شوند.

نقش ژنتیک در مرگ بیماران کرونایی
معاون درمان ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: هیچ یک از درمان های کرونا، اختصاصی و استاندارد نیستند و هنوز سند قطعی درمان این بیماری به دست نیامده است. نادر توکلی،با بیان اینکه درمان اختصاصی برای کرونا وجود ندارد، اظهار کرد: برخی داروها و یا پلاسما درمانی در مطالعات کوچکی که به شکل کارآزمایی بالینی انجام شده، اثرات مفیدی نشان داده‌اند اما مطالعات آنقدر قوی نیستند که بتوان نتایج آنها را به عنوان یک سند برای درمان کرونا در نظر گرفت.وی افزود: به عنوان مثال اکتمرا که اختصاصاً برای بیماران روماتیسمی است که بیشتر برای درمان بیماری‌های نورولوژیک و همچنین رمدسیویر که برای درمان برخی بیماری‌های ویروسی استفاده می‌شوند، هیچکدام درمان اختصاصی کرونا نیستند.

آرام صحبت کردن سرعت انتقال کرونا را کاهش می‌دهد
تحقیقات نشان می‌دهد آرام صبحت کردن در مکان‌هایی مانند رستوران و بیمارستان‌ سرعت انتشار ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.به گفته دانشمندان کاهش ۶ دسی بلی صدا در مکالمه می‌تواند همان تأثیر دو برابر شدن تهویه اتاق را داشته باشد. سکوت و آرام صحبت کردن در فضا‌های داخلی با خطر بالا، مانند بیمارستان‌ها و رستوران‌ها، می‌تواند به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند.نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مقامات بهداشت عمومی باید سکوت و آرام صحبت کردن را در محیط‌های داخلی پر خطر مانند اتاق‌های انتظار بیمارستان یا غذاخوری اجباری کنند.قطرات میکروسکوپی که هنگام صحبت تبخیر می‌شوند برای حمل ویروس کرونا بسیار مناسب هستند و به راحتی می‌توانند باعث گسترش ویروس در هوا شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت