بسته سلامت

متهم ردیف اول ابتلا به دیابت

تحقیقات نشان می‌دهد «بی خوابی» خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را دست کم به میزان ۱۷ درصد افزایش می‌دهد. دانشمندان بیش از یک هزار مطالعه علمی را که در مورد دیابت انجام شده بود را بررسی کردند و دریافتند، افرادی که خواب متعادل ندارند در معرض خطر برای ابتلا به دیابت نوع دوم هستند. این بررسی تأکید می‌کند، حتی افرادی که در شرایط وزن مناسب هستند و بدن سالم دارند با بی‌خوابی و کم خوابی ریسک ابتلای را افزایش می‌دهند.

چای سبز سد حساسیت غذایی

دانشمندان دریافتند که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان در چای سبز وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تغییر می دهد و در برابر واکنش های غذایی و نوشیدنی محافظت می کند. حدود ۴۰ درصد چای سبز از باکتری های ساخته شده است. محققان دریافتند که می تواند التهاب و فشار خون را کاهش داده و به تنظیم وزن کمک کند. و این کار را با سرکوب پاسخ های سیستم ایمنی بدن که در پشت آلرژی غذایی است ، انجام می دهد.

خواص گلپربرای کاهش تورم

گیاه گلپر دارای مواد معطر مخصوص و مرکب از صمغ‌‌های مختلف است. جوانه‌‌ها، ساقه‌‌ها و غنچه‌های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. این گیاه، خواص ضد التهابی مشخصی دارد. بنابراین برای درمان بیماری هایی مانند ورم مفاصل و نقرس مفید است. اینها التهاب مفاصل استخوان هستند و می توانند باعث درد شدید شوند. با کاهش تورم, درد در بیماران ورم مفاصل و نقرس کاهش می یابد.

شکلات داغ وکاهش فشار خون

کاکائو سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که می تواند برای سلامت قلب انسان مفید باشد. علاوه بر لذت بخش بودن نوشیدن شکلات داغ، این نوشیدنی می تواند باعث کاهش فشار خون، عملکرد بهتر رگ های بدن و کاهش خطر بیماری های قلبی شود.بهتر است برای نوشیدنی شکلات داغ از شکلات تلخ استفاده کنید. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند بر سلامت قلب تاثیر مثبت داشته باشد.

نقش مرکبات در کاهش سکته قلبی

با افزودن یک تکه مرکبات به آب آشامیدنی خود به راحتی به بهبود عملکرد و سلامت قلبتان کمک کنید. گرفتن آب مرکبات و نوشیدن آن نیز می تواند به میزان قابل توجهی از خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در افراد جلوگیری کند. کسانی که به صورت روزانه از آب مرکبات استفاده می کنند سطح فشار خونشان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. فشار خون بالا یکی از تاثیرگذارترین عوامل در وقوع سکته قلبی در انسان است.

استفاده از ماسک وزن را کاهش می‌دهد؟
راهکارهایی وجود دارد که از اثرات منفی تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن بکاهید: در مواقع استراحت در فضای باز یا ایمن ماسک خود را بردارید و نفس عمیق بکشید. سیگار یا قلیان نکشید. افزودنی‌هایی در بازار وجود دارد که با افزودن آن‌ها به آب بدون تغییر در طعم و مزه با افزودن هیدروژن مولکولی و منیزیم و کلسیم یونی به آب علاوه بر این که موجب قلیایی‌شدن آب می‌شوند، آب خاصیت آنتی‌اکسیدانی نیز پیدا می‌کند که علاوه بر خنثی‌کردن اثرات منفی تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن و افزایش چربی‌سوزی، بر افزایش ایمنی نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد، اما توجه کنید از محصولاتی استفاده شود که دارای برند معتبر و گواهینامه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو باشد.

پروتز دندان باید به صورت مرتب ضدعفونی شود
سجادی منش دندانپزشک گقت: اگر پروتز به طور مرتب تمیز نشود، خرده های غذایی و میکروب ها به صورت جرم لابه لای آن تجمع پیدا می کند و ممکن است خطر انتقال کرونا را افزایش دهد.وی اضافه کرد: هفته ای یک بار پروتز را داخل محلول های ضدعفونی کننده (یک قاشق چای خوری وایتکس داخل نیم لیتر آب) به مدت نیم ساعت قرار دهید.وی به افرادی که دندان مصنوعی دارند، توصیه کرد: شب ها قبل از خواب دندان مصنوعی را از دهان خارج نمایید و با آب، مسواک و صابون مایع یا خمیردندان کاملا آن را تمیز نمایید و داخل یک ظرف مخصوص درب دار حاوی آب نمک قرار دهید.سجادی منش بیان کرد: در یک شبانه روز هشت ساعت باید پروتز را خارج از دهان داخل ظرف آب و نمک نگهداری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت