بسته سلامت

تشخیص فاسد شدن سوسیس و کالباس

ایجاد رنگ سبز، خاکستری در سطوح مجاور با هوا و لزج شدن سطح سوسیس و کالباس نشان دهنده رشد و فعالیت میکروارگانیسم‌ها است که در اکثر موارد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری ایجاد می‌شودهمچنین تغییر رنگ پوشش این محصولات نیز می‌تواند نشان دهنده رشد قارچ‌ها و کهنگی این فرآورده‌ها باشد.فرآورده‌های نیمه آماده گوشتی که در شرایط یخچال نگهداری می‌شود عمر ماندگاری محدودی دارد.

آلبالو تقویت کننده معده

آلبالو رفع عطش کرده و گرمی معده را کم می کند؛ همچنین صفرا را کم کرده و معده و کبد گرم را تقویت می کند. مربای آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می تواند عامل موثر و کمک کننده ای در جلوگیری از سنگ کلیه باشد؛ همچنین بعضی افرادی که دچار جوش صورت می شوند و گرمی آنها زیاد است، می توانند در فصول دیگر نیز از آن استفاده کنند. از شربت آلبالو در روزهای گرم استفاده کنید.

روغن زیتون کاهش کسترول خون

کلسترول بالا یکی از عوامل مرگ و میر در جهان است روغن زیتون یا یک رژیم غذایی غنی از روغن زیتون سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان داد، نمونه خون که فقط دو ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی با روغن زیتون توسط افراد گرفته شد، در مقایسه با افرادی که یک وعده غذایی پخته شده با روغن ذرت می‌خورند، پتانسیل کمتری برای لخته شدن خون دارد.

ماست موجب افزایش قد می شود!

ماست منبع خوبی از چندین ماده مغذی اصلی است که برای رشد قد مهم هستند. در واقع، فقط ۲۰۰ گرم ماست تقریبا ۲۰ گرم پروتئین دارد. انواع خاصی از ماست ها حاوی پروبیوتیک هستند، نوعی باکتری مفید که می تواند به سلامت روده کمک کند. پروبیوتیک ها علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب می توانند به افزایش رشد قد در کودکان نیز کمک کنند. همچنین ماست منبع خوبی از کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

چطوری از نیش پشه در امان باشیم

چیزی که پشه ها را جذب ما می کند بوی بدن ما است، بویی که از میکروب های مختلفی تولید می شود که روی پوست ما زندگی می کنند. به همین خاطر است که شستن پوست با صابون های ضدباکتری ممکن است جلوی نیش پشه ها را بگیرد. استفاده از مواد دافع حشرات هم نقش مهمی دارد. جدا از انواع شیمیایی آن، می توانید از عصاره ی اکالیپتوس استفاده کنید که اثبات شده در مقابله با نیش پشه مؤثر است.

آیا کرونا بر حافظه تاثیر می گذارد؟
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: به تمامی بیماران کرونایی بهبود یافته توصیه می‌شود که کماکان از ماسک استفاده کنند و بالا بودن آنتی بادی نباید بهانه‌ای برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی بهبودیافتگان باشد. دکتر وزیریان درباره اثر کرونا بر حافظه افراد، توضیح داد: افراد مسن با هر بیماری ممکن است دچار فراموشی و تغییر شرایط ذهنی شوند، بیماری کرونا نیز ویروسی است که در همه جای بدن پخش می‌شود و با توجه به شیوع تب در افراد مبتلا، ممکن است گاهی اوقات تغییر وضعیت در حافظه افراد مسن مشاهده شود. البته فعلا شواهدی درباره ایجاد آسیب‌های ماندگار بر روی حافظه بر اثر ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.

آسیب های ریوی ناشی از کرونا ترمیم می شود؟
بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ ممکن است دچار آسیب های طولانی مدت ریوی شوند، اما نتایج مطالعات محققان نشان می دهد در طول زمان این مشکل بهبود می یابد.محققان در اتریش در این مطالعه ۸۶ بیمار مبتلا به کوویدـ۱۹ را که در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داده و نتیجه این بررسی را در کنگره بین المللی انجمن تنفسی اروپا گزارش دادند. نتایج این ارزیابی نشان داد که بیش از نیمی از آنها در اولین ویزیت حداقل یک علامت مداوم داشتند که عمدتا نفس نفس زدن و سرفه کردن بود و تصویربرداری نشان می داد که ۸۸ درصد از این بیماران آسیب ریه داشتند، اما در مراجعه بعدی که ۱۲ هفته پس از ترخیص از بیمارستان بود، علائم بهبود و آسیب ریه در ۵۶ درصد از بیماران مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت