بسته سلامت

مطمئن شویم آنفولانزا گرفتیم

داروهای تجویزشده به شرط این که خیلی زود شروع شوند می‌توانند مدت زمان علائم آنفلوانزا را محدود کنند. واکسن آنفلوانزا نیز یک قسمت مهم در پیشگیری است. مدت زمان علائم تقریباً یک هفته است که بهبود آن حدود پنج روز اتفاق می‌افتد.با این حال، اگر نگران این هستید که علائم شما به دلیل کووید ۱۹ باشد، عاقلانه است که با پزشک خود مشورت کنید شباهت آنفولانزا با کرونا باعث استرس و اشتباه افراد می شود..

لیمو ترش و تقویت سیستم ایمنی

بدون شک می‌دانید که لیموترش برای تقویت دستگاه ایمنی بدن، دفع سموم و همچنین مقابله با رادیکال‌های آزاد بسیار مؤثر است. بهتر است بدانید که این ماده غذایی ترش برای بهبود جریان خون نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. نتایج مشخص کرده است که مصرف لیموترش و در کنار آن پیاده‌روی روزانه باعث بهبود جریان خون می‌شود. هیچ روزی را بدون مصرف لیموترش سپری نکنید و در وعده های غذایی خود جایی برای آن بگذارید.

درمان جوش های سر سیاه

استفاده از شکر قهوه‌ای یکی دیگر از راهکارهای رفع جوش‌های سر سیاه است که لازم است تا یک قاشق مرباخوری شکر قهوه‌ای، عسل و نیمی از لیمو تازه را با هم ترکیب کنید و روی جوش‌های سر سیاه قرار داده و ۵ دقیقه قبل از آب‌کشی، این ترکیب را روی پوست ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه به آب‌کشی آن اقدام کنید. روغن چای اثری مستقیم بر درمان جوش‌های سر سیاه دارد. لازم است روزانه آن را روی پوست خود قرار دهید.

شیر طعم دار مفید یا خیر؟

به توصیه کارشناسان صنایع غذایی درصورتی‌که طعم شیر ساده مانع مصرف این ماده غذایی می‌شود، می‌توانید گاهی از شیرهای طعم‌دار استفاده کنید. اما جایگزین‌کردن دائمی این نوع شیرها با شیر معمولی کار درستی نیست و در درازمدت عوارض ناشی از مصرف بالای چربی و شکر موجود در این محصولات خودنمایی می‌کند. محدودیت مصرف شیرهای طعم‌دار برای افرادی که زمینه ارثی ابتلا به دیابت دارند بیشتر از سایرین است.

کپک سمی است؟

کپک بعضی مواد غذایی مواد شیمیایی سمی ای وجود دارد که می توانند باعث بروز مشکلات جدی ای مثل آسیب کبدی، استفراغ، تهوع و اسهال شوند. با این حال، این مسأله هم به عواملی مثل وضعیت دستگاه ایمنی بدن و سن فرد بستگی دارد. یکی از رایج ترین و سمی ترین این مواد، آفلاتوکسین است که می تواند حتی باعث سرطان شود.خوشبختانه از کپک همه ی مواد غذایی این ماده ی شیمیایی تولید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت