بسته سلامت

غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند

به علت وجود باکتری سالمونلا در تخم‌مرغ نباید آن را دوبار گرم کنیم؛ زیرا ممکن است موجب مسموم شدن ما شود. پوره‌ی سیب زمینی را بعد از سرد شدن دوباره گرم نکنید؛ زیرا وقتی این غذا سرد شود موجب وجود باکتریی به نام کلوستریدیوم بتولیسم می‌شود که دلیل ایجاد بیماری بوتولیسم است. مرغ نیز مانند تخم‌مرغ شامل سالمونلا است که گذشت زمان پس از پخت، تولید شمار بسیاری باکتری می‌کند که خوردن آن خطرناک است.

ورزش برای سلامتی!

این یک ذهنیت قدیمی است که ورزش فقط برای سلامتی جسمی ما مفید است. طرز فکر خود را اصلاح کنید. شما می توانید همچنین سلامت روانتان را با ورزش کردن بهبود ببخشید. این درست است که ورزش مزایای جسمی زیادی از جمله کاهش فشار خون و قند خون، تقویت استخوان ها، جلوگیری از آرتروز و از این قبیل موارد دارد؛ اما، فواید بهداشت روان در رفع اضطراب، استرس، عدم امنیت و بی حالی نیز مهم است.

نقش شیر بادام در سلامت قلب

شیر بادام در هر وعده، کالری بسیار کمی دارد. شیر بادام مملو از چربی های سالم از جمله چربی های تک حلقه ای و چند حلقه ای است. با جایگزین کردن چربی های اشباع شده در رژیم غذایی خود به جای چربی های غیر اشباع، می توانید به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی کمک کنید. این چربی ها همچنین نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلال خوشه ای به نام سندرم متابولیک ایفا می کنند.

دانش آموز دارای ویروسی مدرسه نروند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: وضعیت امسال با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و والدین به هیچ عنوان نباید دانش آموزی را که کوچکترین نشانه عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند، به مدرسه بفرستند.، مسعود مردانی گفت والدین به طور جدی باید از فرستادن این دانش آموزان به مدرسه خودداری کنند.

مواد مغذی برای کاهش وزن

زمانی که موضوع مواد مغذی برای کاهش وزن مطرح می شود، فیبر یک ستاره درخشان است. فیبر نه تنها به بهبود شرایط دفع مدفوع کمک می کند، بلکه عنصری کلیدی برای پیشگیری از گرسنگی است.پس از ساعت ها ورزش در باشگاه و نظارت بر رژیم غذایی برای چندین ماه، همچنان در تحقق هدف از بین بردن چربی سرسخت شکم خود ناموفق بوده اید؟ احساس ناامیدی شما قابل درک است، اما نباید تلاش های خود را متوقف کنید.

ترسناکترین میراث کرونا در بدن بهبود یافتگان
دانشمندان اعلام کردند بهبود یافتگان از کووید ۱۹ برای هفته‌ها و ماه‌ها شاهد عوارض سنگین ابتلا به این بیماری هستند. آسیب‌های شدید ریوی در بهبودیافتگان از کووید ۱۹ می‌تواند پس بهبودی و هفته‌ها بعد از مرخص شدن از بیمارستان همچنان در این افراد دیده شود. آسیب ریوی، مشکلات شدید تنفسی و سرفه می‌تواند در بلند مدت در بیماران بهبود یافته کرونایی مشاهده شود.دانشمندان می‌گویند تاثیرات مخرب ویروس کرونا بر سلامت جسمانی افراد باعث ایجاد نگرانی در مجامع علمی شده است. ما شاهد آن هستیم که حتی افرادی که به کرونای خفیف مبتلا شده اند برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها پس از بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان همچنان با عوارض سنگین این بیماری دست به گریبان هستند.

بعد از بهبود کرونا اگر این علائم را دارید به متخصص قلب مراجعه کنید
ویروس کرونا به عضلات قلب آسیب می‌زند و این آسیب می‌تواند در فرد مبتلا باقی بماند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از بهبودیافتگان کووید ۱۹ نوعی آسیب قلبی را تجربه می‌کنند، حتی اگر بیماری زمینه‌ای قلبی نداشته باشند و یا دچار کرونای ضعیف شده باشند. این مسئله پیچیده کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی را در مورد افزایش بالقوه نارسایی قلبی نگران کرده است. به کسانی که از کووید ۱۹ بهبود یافته اند توصیه می شود علائم زیر را در خود بررسی کنند و در صورت بروز با پزشک یا متخصص قلب مشورت کنند. این علائم شامل ضربان قلب نامنظم، درد در قفسه سینه، بیدار شدن از خواب به دلیل تنگی نفس، گیجی وتورم مچ پا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت