بسته سلامت

مزایای مصرف پروتئین

مصرف پروتئین موجب کاهش اشتها و سطح گرسنگی می‌شود. باعث افزایش توده‌ عضلانی و قدرت بدنی می‌شود. برای سلامت استخوان‌ها مفید است. هوس و میل شدید به غذاهای متنوع را کم می کند و گزینه مناسبی برای میان‌وعده‌های دیرهنگام است. سوخت و ساز بدن را بالا می برد و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد. به کاهش وزن کمک می‌کند. پروتئین کمک می‌کند تا با افزایش سن سلامت خود را حفظ کنید.

سلامت آنفولانزایی با مواد غذایی سالم

سلامت آنفولانزا بیماری ویروسی است که علائم آن کمی متفاوت با سرماخوردگی است و شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما نیز می شود. در گروه های آسیب پذیر مثل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد.سوای تزریق واکسن برای گروه های پرخطر، استفاده از ماده غذایی سالم، برای بهبود علائم این بیماری می تواند موثر باشد.

مسواک زدن در ارتودنسی

تمیز نگه داشتن دندان ها همراه با دستگاه ارتودنسی کار راحتی نیست و غذا بین براکت و سیم گیرکرده و فقط با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برطرف می شوند. مسواک زدن بعداز هروعده غذایی را باید بصورت یک “عادت روزانه” انجام دهید.از یک مسواک نرم با زاویه ۴۵ْ نسبت به دندان شروع به مسواک زدن کنید و همچنان با حرکت چرخشی بالای براکتها، روی براکت ها و سطح جونده دندان ها را تمیز کنید.

وقتی دچار اضافه‌وزن می‌شوید

چاقی همیشه مشکل‌ساز است. اگر به ستون فقرات افرادی که شکم‌های برآمده دارند ‌نگاه کنید، انحنای کمر زیادی را مشاهده می‌کنیم. به دنبال جبران این انحنا قوز پشتی هم افزایش پیدا می‌کند و ستون فقرات در وضع بسیار بدی قرار می‌گیرد و فرد دچار درد در مهره‌های پشت یا کمری می‌شود. برای کاهش درد کمر باید وزنشان را کاهش دهند. در صورت ضعیف بودن عضلات کمر با انجام تمرین‌های خاص می‌توان عضلات را تقویت کرد.

کاهش چروک شدن پوست با بخور

ظاهر شدن چین و چروک گرچه سرنوشت طبیعی و حتمی پوست همه ی ما است اما هر کسی از به تعویق افتادن این سرنوشت استقبال می کند. در میان همه ی روش های ادعایی برای کاهش سرعت چروک شدن پوست، ۲ ماده یکی کلاژن و دیگری الاستین بسیار موثر هستند .بخور صورت جایگزین خوبی می تواند باشد. این کار باعث سرعت بخشیدن به گردش خون می شود، در نتیجه تولید کلاژن و الاستین افزایش پیدا می کند.

هشدار جدی رئیس سازمان نظام پزشکی درباره بازگشایی مدارس

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: عدم حضور دانش آموزان در ایام علامت‌دار، حلال مشکل انتقال بیماری نیست. محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: موارد ذکر شده در بخشنامه ابلاغی معاون جنابعالی از جهات متعدد غیر علمی و دارای تناقض است.اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت (کمون) است بنابراین عدم حضور دانش آموزان در ایام علامت‌دار، حلال مشکل انتقال بیماری نیست. عدم حضور مراقب بهداشتی در بسیاری از مدارس و نیز عدم آمادگى خانواده‌ها و مدارس برای تنظیم برنامه‌های ابلاغی در مورد بازگشایی حضوری ورفت وآمد دانش آموزان و… نیز مزید بر علت است.

ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را برعهده بگیرد

حاجی بابایی گفت: در تشکیل کلاس‌های درس دخالت نمی‌کنیم، ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسما برعهده بگیرد. رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع “آموزش، کیفیت و کرونا” به روی آنتن شبکه آموزش رفت ضمن تبریک شروع سال تحصیلی گفت: در تشکیل کلاس های درس دخالت نمی‌کنیم و مسئولیت با ستاد مقابله با کروناست، اما رسما اعلام می‌کنیم هرگونه اقدامی باعث عدم امینت برای معلم و دانش آموز و خانواده شود از آن عدول نمی‌کنیم. این کار شوخی نیست اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت ۱۵ و نیم میلیون معلم و دانش آموز که در واقع نماینده ۱۵ و نیم میلیون خانواده اند، کار سختی است.

متن نامه به قرار زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت