بسته سلامت

رابطه نارسایی قلبی و بداخلاقی

افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند با مشکلات زیادی مثل خستگی مفرط، مشکلات تنفسی و مصرف داروهای مختلف دست و پنجه نرم می کنند. این مشکلات باعث عصبی شدن شخص می شود. علاوه بر این، مشکلات قلبی، گردش خون در مغز را مختل می کند. مغز کنترل احساسات را بر عهده دارد، بنابراین هر چیزی که به گردش خون در مغز، به ویژه بخش های قدامی آن صدمه بزند می تواند منجر به بداخلاقی شود.

ویتامین‌های گروه B و مشکلات عصبی

ویتامین های گروه ب که اکثرا خواص مشابه داشته و در منابع غذایی نیز تا حدود زیادی مشترکند.این گروه ویتامینی در ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی موثرند. برخی از آنها در تشکیل مواد موجود در ساختمان سلول‌های عصبی نقش دارند.کمبود این گروه ویتامین می‌تواند موجب تخریب ساختمان سلول‌های عصبی، اختلال در عملکرد سیستم عصبی و در نتیجه بروز عوارض و مشکلات جدی عصبی بشود.

نیاز طبیعی بدن به خواب

بدن ما به طور طبیعی چند ساعت پس از غروب خورشید برای به خواب رفتن تمایل دارد. همه ما از یک زمان ایده آل برخوردار هستیم و اگر برای چند شب به بدن خود توجه کنید متوجه آن می شوید.اگر پس از آن زمان ایده آل همچنان بیدار باقی بمانید تجدید انرژی را تجربه خواهید کرد که برای انجام کارها خوب به نظر می رسد، اما به واقع احساسی عجیب و غریب را در شما ایجاد کرده و آمادگی شما برای خوابیدن از بین می رود.

تخم کدو منبع عالی پتاسیم

تخم کدو تنبل منبع عالی پتاسیم است که و کنترل فشار خون کمک می‌کند. خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند تخم کدو تنبل و موز برای کاهش علائم استرس و اضطراب مفید است. تخم کدو تنبل همچنین منبع مناسبی از “روی” است. یک مطالعه نشان می‌دهد کمبود “روی” ممکن است بر خلق و خو تاثیر منفی داشته باشد. چرا که بزرگترین محل ذخیره‌ “روی” در بدن در مناطق مغزی مرتبط با احساسات قرار دارد.

درد در ناحیه‌ی شکم را جدی بگیرید

پزشکان عقیده دارند که درد در ناحیه‌ی شکم، ممکن است خبر از بیماری‌های قلبی دهد. درد در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه نیز نگران‌کننده است؛ در زنان مشکلات قلبی خود را با درد در ناحیه‌ی شکم نشان می‌دهند. نسبت به این موضوع باید حساسیت لازم را داشته و به پزشک خود مراجعه کنید تا آزمایشات مربوطه را انجام و از سلامت جسمی خود مطمئن شوید. از علائم مشکلات می‌توان به کم آوردن نفس، مشکلات خواب، اشاره کرد.
کلاس مدارس باید ساعتی ده بار تهویه شود
مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی به خطرات بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور نیز اشاره کرده گفت: «تا حد امکان تجمعاتی که به طور معمول هر روز و ساعت‌ها در مدارس انجام می‌شده نباید رخ دهد. در غیر اینصورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا هستند. عضو ستاد مقابله با کرونا هشدار می‌دهد که مدارس می‌توانند بهترین جا برای انتقال ویروس باشند و ماسک و فاصله فیزیکی کافی نیست. کلاس مدارس باید ساعتی ده بار تهویه شود تا حد امکان تجمعاتی که به طور معمول هر روز و ساعت‌ها در مدارس انجام می‌شده نباید رخ دهد. در غیر اینصورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا هستند. او یادآور شده که ماسک و فاصله فیزیکی کافی نیستند، بلکه کلاس‌ها باید در هر ساعت، ده مرتبه تهویه هوا شوند.
چگونه لباس خود را از ویروس کرونا پاک کنیم؟
هرچند که هنوز کرونا در کشور وجود دارد، اما به هر حال کسب و کار ها و فعالیت های اقتصادی آغاز شده و بسیاری از مردم مجبورند ساعت هایی از روز را بیرون از خانه بگذرانند و ممکن است در این ساعت ها در مواجهه های مختلف، ویروس بر روی لباس هایشان بنشیند، بنابراین باید بدانیم که چگونه لباس هایمان را کرونازدایی کنیم.باید توجه کرد که هیچ توصیه ای مبنی بر اینکه در دوران کرونا می توان پارچه را با الکل ضدعفونی کرد، وجود ندارد. هرچه هم سطح صاف تر باشد، ماندگاری ویروس کرونا روی آن سطح بیشتر می شود. عمر ویروس کرونا بر روی لباس تقریبا ۲۴ ساعت است.اما در نظر داشته باشید وقتی از بیرون آمدید، لباس هایتان را کنار در آویزان کنید و اجازه دهید تا یک روز بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت