بررسی مشکلات مردم استان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار

صدا و سیما-گردهمایی ائمه جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار با هدف بررسی مشکلات مردم شهرستان‌های مختلف دیروزبرگزار شد. نماینده، ولی فقیه در استان در این نشست صمیمی با بیان اینکه تنها مکتب اهل بیت (ع) اسلام است که بر اجرای عدالت تاکید بسیار دارد گفت: امروزه مردم در سراسر جهان که زیر فشار بی عدالتی قرار گرفتند ، حرف اسلام که همان عدالت است را سر می‌دهند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر انسانی باید مطابق عقل و بر اساس عدالت رفتار کند افزود: ما در صورتی پیروز و موفق خواهیم بود که همدیگر را نقد کنیم تا مشکلات استان زودتر برطرف شود. استاندار هم با اشاره به سفر‌های متعددی خود به روستا‌ها و بخش‌های استان برای بررسی مشکلات و توانمندی‌ها گفت: سعی ما براین است تا شکاف بین مناطق مختلف در استان نباشد و زمینه رشد و توسعه این مناطق را بر اساس ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای ارتقاء دهیم. معتمدیان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برخورداری روستاییان از نعمت برق و گاز قول برطرف شدن مشکل آبرسانی به روستا‌ها را هم در بازه زمانی کوتاهی داد.
آبرسانی به روستاها، مدیریت روان آب‌ها و احداث ساز‌های آبخیز داری، نبود صنایع تبدیلی برای فرآوری دسترنج کشاورزان و دامداران در مناطق عشایری و روستایی، نبود بازراچه مرزی برای فروش صنایع دستی، مشکلات زیرساختی پیش روی تولیدکنندگان و اشتغال و مسکن جوانان از عمده مشکلات مردم در نقاط مختلف استان بود که از زبان ائمه جمعه استان در این نشست گفته شد

ورود دستگاه قضا به موضوع افزایش قیمت املاک حاشیه بیرجند

مهر- معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: دادستان مرکز استان به موضوع افزایش قیمت املاک حاشیه شهر بیرجند ورود پیدا کرده است. یدا… وحدانی‌نیا در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی افزود: در سال ۱۳۸۹ قانون پیش فروش ساختمان در ۲۵ ماده و ۴ تبصره به تصویب رسیده است.

قانونی که اجرا نمی شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آئین‌نامه اجرایی این قانون نیز در سال ۹۳ تصویب شده است، بیان‌کرد: متأسفانه این قانون در خراسان‌جنوبی آن چنان که باید اجرایی نشده است. وی با بیان اینکه طبق قانون راه و شهرسازی مرجع صدور و نشر آگهی پیش فروش ساختمان است، گفت: متأسفانه امروزه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد نشر بدون مجوز آگهی‌های پیش فروش ساختمان هستیم. ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: بعد از تصویب آئین‌نامه قانون پیش فروش ساختمان، در دو نوبت در سال ۹۷ و ۹۸ مکاتباتی با رسانه‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری مجوز دار استان در این زمینه انجام داده‌ایم.

افزایش افسار گسیخته  پرونده‌های معاملات
رئیس کل دادگستری استان هم گفت: عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌جنوبی موجب افزایش معاملات معارض و ایجاد گره‌های فراوانی در زندگی مردم شده است. ابراهیم حمیدی ادامه داد: متأسفانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برخی از جرایم همچنان با افزایش مواجهه هستیم که پسندیده نیست.
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هر چند میزان نرخ رشد و افزایش در سال‌های گذشته کاهش یافته و در برخی از جرایم از ۸.۹ درصد به ۲.۳ درصد رسیده است ولی باید به سمت منفی شدن نرخ رشد آن حرکت کنیم. وی با اشاره به قانون پیش فروش ساختمان افزود: این قانون یک سری تکالیف برای برخی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشخص کرده است که در صورت اجرا شدن دقیق آن از افزایش افسار گسیخته ورودی پرونده‌های مرتبط با معاملات به دادگستری در خراسان‌جنوبی جلوگیری می‌شود. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تبیین مشکلات عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان گفت: متأسفانه افرادی با هزار سختی پولی را پس‌انداز و آپارتمانی را خریداری می‌کنند ولی بعد از مدتی مشخص می‌شود که این آپارتمان به پنج نفر دیگر نیز فروخته شده است. حمیدی اظهار کرد: مردم به درستی از ما مطالبه‌گری و انتقاد می‌کنند چرا که ما به عنوان مسئولین و متولیان امر باید در حوزه‌های مختلف و از جمله در بخش معاملات امنیت لازم را برای آنان تأمین کنیم.

۶۰ درصد آپارتمان‌های حاشیه بیرجند سند رسمی ندارد
معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی هم گفت: حدود ۶۰ درصد آپارتمان های سر به فلک کشیده بیرجند و حاشیه شهر فاقد سند رسمی است.حسن رضا ندائی با گلایه از اجرا نشدن قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه گاهی قیمت یک ملک در خراسان‌جنوبی حدود یک میلیارد تومان است ولی کسی برای ثبت سند آن اقدام نمی‌کند.معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اعتبار دادن به سند رسمی طبق آنچه مد نظر قانونی است در خراسان‌جنوبی جدی گرفته نمی‌شود.
ندائی ادامه‌داد: بیش از ۱۰ سال از تصویب قانون پیش فروش ساختمان و ۶ سال از ابلاغ دستورالعمل این قانون می‌گذرد ولی اجرای این قانون ۲۵ ماده‌ای تاکنون به صورت کامل و جامع در خراسان‌جنوبی انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه در بیرجند و حاشیه آن نیز حدود ۵۰- ۶۰ درصد آپارتمان‌های سر به فلک کشیده فاقد سند مالکیت هستند. افزود: علی رغم اینکه قانون پیش فروش ساختمان ضمانت اجرایی قوی دارد اما در خراسان‌جنوبی حتی یک فقره سند مطابق با این قانون هم تنظیم نشده است.معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بنا به دلایلی اجرا نشدن این قانون به نفع سازنده ساختمان و پیمانکاران است، یادآور شد: مشاوران املاک حق تنظیم سند و تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان را ندارند.

شناسایی ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۹ مورد جدید به ۸۲۷ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۷۶۱ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند .مهدی زاده با اشاره به شناسایی مبتلایان از بین ۱۷۶ آزمایش انجام شده، گفت: نمونه‌های مثبت دیروز بیرجند با ۹ نفر، سربیشه و سرایان هر کدام ۳ نفر، نهبندان ۲ نفر و از طبس و قاین هرکدام یک نفر گزارش شده است.

رابطه منطقی بین مطالبه عمومی و وظایف سازمانی باعث توسعه می‌شود

ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: رابطه منطقی بین مطالبه و خواست عمومی با وظایف سازمانی موجب توسعه در ابعاد مختلف از جمله توسعه اجتماعی می‌شود. ناصر خوش خبر در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار داشت: تا زمانی که اجتماع وجود دارد، شاهد مسایل اجتماعی، آسیب و جرم اجتماعی هستیم لذا باید درصدد مدیریت این موضوعات باشیم. وی گفت: مقابله با مسایل و آسیب‌های اجتماعی در استان خراسان جنوبی با تجمیع توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی از جمله اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی شتاب بیشتری می‌گیرد و قابل تحقق است.معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: آسیب‌های اجتماعی استان با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای آموزشی به ویژه کارگروه اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی و چاره‌اندیشی قرار می‌گیرد. خوش خبر، نیازسنجی را لازمه اجرای هر طرحی در حوزه اجتماعی و فرهنگی دانست و ادامه داد: آنچه مورد انتظار است بومی کردن طرح‌ها است نه اینکه طرحی خارج از استان تنظیم و به استان دیکته شود.

مقاوم سازی ۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان جنوبی

مهر- مدیرکل بنیاد مسکن استان از مقاوم سازی ۴۳ هزار و ۶۴ واحد مسکونی در ۷۸۰ روستای استان خبر داد و گفت: تا کنون ۴۸.۴ درصد خانه های روستایی استان مستحکم شده اند. علی اکبر آسمانی مقدم در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان طی سال گذشته بیان کرد: مجموع اعتبار مصوب سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان بوده است. وی ادامه داد: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان در راستای اجرای طرح هادی و مبلغ یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون تومان در زمینه تهیه طرح هادی هزینه پیش بینی شده بود. آسمانی مقدم با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مصوب، پنج میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان تخصیص یافته است، افزود: از محل این اعتبار طرح هادی شش روستای جدید و ۴۹ روستای نیمه تمام اجرا شده است

سرمایه خورشید استان برای چشم آبی ها

صدا و سیما- سرمایه گذاران ۴ کشور خارجی، تا کنون ۳۹ میلیون و ۴۷۰ هزار یورو برای تولید برق خورشیدی در خراسان جنوبی، سرمایه گذاری کرده اند. معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۳ نیروگاه خورشیدی یک ، ۷ و ۱۰ مگاواتی با سرمایه ۲۵ میلیون و ۲۱۴ هزار یوروی سرمایه گذاران کشور‌های آفریقای جنوبی ، آلمان و چین در شهرستان‌های بشرویه ، سربیشه و خوسف راه اندازی و به شبکه سراسری برق متصل شده است که برق تولیدی آن را وزارت نیرو خریداری می‌کند. بهروزی فر افزود: همچنین یک سرمایه گذار از آفریقای جنوبی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در سربیشه با سرمایه ۱۴ میلیون و ۲۵۶ هزار یورو اقدام و پروانه بهره برداری از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران و همچنین مجوز سرمایه گذاری خارجی را اخذ کرده است. وی گفت: سرمایه گذارانی از اسپانیا و آلمان نیز برای راه اندازی نیروگاه‌های ۲ و ۹ مگاواتی در دیهوک شهرستان طبس و بشرویه اقدام کرده اند که نیروگاه دیهوک در حال ورود تجهیزات است.

ابتلای ۱۵ بیمار خاص در استان به کرونا

ایرنا – رئیس مرکز بیماری‌های خاص خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۱۳۸ نفر بیمار خاص در استان وجود دارد که تاکنون ۱۵ بیمار دیالیزی به کرونا مبتلا شدند و ۲ نفر آنها فوت کردند.هادی دهقان روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ۳۱۴ بیمار دیالیزی از مرکز خدمات جامع درمان بیماران خاص استان خدمات دریافت می‌کنند. وی بیان کرد: بیماران دیالیزی که هپاتیت مثبت نیز داشتند را برای ادامه مراحل درمان به بیمارستان میلاد منتقل کردیم. رئیس مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا به بیماران میهمان که در استان بودند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خدمات لازم ارائه شد.

حذف آزمایشگاه و کاهش رشته های فنی و حرفه ای آبیز منتفی است

محمودآبادی- قرار نیست هیچ رشته فنی و حرفه ای از آموزشگاه آبیز کم شود. آزمایشگاه هم سر جایش می ماند. روز گذشته تعداد زیادی از آبیزی ها نگرانی خود را از برخی تصمیمات مدیر آموزش و پرورش زیرکوه در تماس با روزنامه آوا مطرح کردند. نگرانی آنها از شنیده هایی درباره کاهش رشته های فنی و حرفه ای و نیز انتقال آزمایشگاه آموزشی آبیز به حاجی آباد بود. مدیر آموزش و پرورش زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار آوا درباره این شنیده ها گفت: نه تنها قرار نیست هیچ رشته ای از فنی و حرفه ای آبیز کم شود، بلکه درصدد افزایش رشته ها برای فنی و حرفه ای آبیز هستیم. طالبی افزود: درباره آزمایشگاه آبیز نیز تنها در حد گفت و گو تصمیم گرفته شد مگر وسایلی در این آزمایشگاه هست که مورد استفاده نباشد،به آزمایشگاه مرکزی که قرار است در حاجی آباد احداث شود منتقل کنیم.

۲۱ اصله درخت در بیرجند طعمه حریق شد

ایرنا – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ۲۱ اصله درخت در محوطه ساختمان مربوط به پادگان ۰۴ بیرجند طعمه حریق شد و به طور کامل در آتش سوخت. علی حسینی افزود: دیروز با اعلام وقوع آتش سوزی بلافاصله نیروهای آتش نشان به محل حادثه در حاشیه خیابان ارتش اعزام شدند. وی گفت: با توجه به وسعت آتش ۲ خودرو آتش نشانی و یک خودرو پشتیبانی آب به محل حادثه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق ۴۵ دقیقه به طول انجامید. مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند ادامه داد: علت این حادثه آتش زدن زباله در محوطه پادگان قدیم بیرجند و سرایت آتش به درختان بوده است.

۶ میلیارد ریال برای ساخت ۱۰ مخزن ذخیره آب

مدیر کل امور عشایر استان گفت: ۶ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت۱۰ باب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در بخش درح شهرستان سربیشه اختصاص یافت. به گزارش صدا و سیما عصمتی پور افزو:با این اعتبار ، ۱۰ باب مخزن ذخیره آب آشامیدنی انسان و دام در مجموع به حجم ۴۴ متر مکعب احداث خواهد شد.به گفته وی ۵ باب مخزن ذخیره آب در هفته دولت و ۵ باب در دهه فجر بهره برداری می شود. حداقل ۸۰ خانوار عشایری با جمعیت حدود ۵۰۰ نفر از مزایای این طرح بهره‌مند می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت