برای رفع مشکلات و خواسته‌ها ؛ ناشنوایان گوش شنوا می‌خواهند

اشتغال مهمترین دغدغه معلولین ناشنوا است و این افراد برای کسب شغل نیازمند حمایت و اجرای کامل سند جامع حمایت از معلولین هستند. افرادی در دنیا هستند که جهان برای آن‌ها ساکت و آرام است.ناشنوایان با وجود معلولیتی که دارند، توانایی‌های بسیاری دارند که نباید از آن‌ها غافل شد.با این وجود از توانایی‌های ناشنوایان غفلت شده و تنها بر معلولیت و محدودیت‌های آنان توجه می‌شود و این در یافت نشدن شغل برای این افراد به وضوح دیده می‌شود.

ناشنوایان، معلولین توانمند

یکی از ناشنوایان در بیرجند گفت: در جامعه امروز ناشنوایان زیادی را داریم که مدارک علمی بالایی از جمله کارشناسی ارشد را دارا هستند.او افزود: با این وجود زمانی که برای شغل در جایی درخواست می‌دهیم، به دلیل معلولیت موجودمان به ما کاری واگذار نمی‌شود. یکی دیگر از ناشنوایان بیرجندی بیان کرد: اگر یک معلول بخواهد در اداره‌ای کار‌های شخصی اش را انجام دهد نیازمند یک مترجم است تا به او کمک کند.
او گفت: نه تنها مترجم خاصی وجود ندارد بلکه ناشنوایان قدرت ارتباط گیری تلفنی را نیز ندارند؛ این در حالی است که شماره‌های اضطراری همگی از طریق تلفن باید شماره گیری شوند.

اجرای سند جامع حمایت از معلولین راهگشا است

مجیدی مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند در خصوص اشتغال معلولین گفت: در صورتی که بند‌های مربوط به اشتغال در قانون جامع حمایت از معلولین اجرا شود، مشکل اشتغال افراد زیادی حل می‌شود.
او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سطح استان این قانون به درستی اجرا نمی‌شود و معلولین مشکل اشتغال دارند.
مجیدی به خانواده‌ها توصیه کرد در زمان تولد فرزند حتما نسبت به غربالگری‌های شنوایی اقدام کنند تا مشکلی برای افراد پیش نیاید و اگر معلولیتی وجود داشته باشد، بتوان آن را تا حد امکان درمان کرد.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان بیرجند گفت: اگر معلولیتی تشخیص داده شود، نسبت به کاشت حلزون گوش اقدام می‌شود که برای خانواده‌ها رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت