یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

برای توسعه پروژه های کشاورزی آمده ام

وزیر جهاد کشاورزی عصر روز گذشته برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد استان خراسان جنوبی شد. کاظم خاوازی در بدو ورود به فرودگاه بینالمللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، رییس و اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت. وی سپس با حضور در گلزار شهدای بیرجند و نثار گل به قبور مطهر شهدا با آرمانهای شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد .وزیر جهاد کشاورزی خاوازی با بیان اینکه افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری شهرستان زیرکوه، برنامهای است که به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رییس جمهوری انجام میشود: هدف از سفر به استان خراسان جنوبی، کمک به توسعه پروژههای عمرانی بخش کشاورزی است. خاوازی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از فعالیتهای صورت گرفته در بخش عشایری سطح کشور، خراسان جنوبی را برای افتتاح پروژههای ویژه روز ملی روستا و عشایر انتخاب کرده است.

بازدید میدانی وزیر از ظرفیت های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی

در ادامه سفر وزیر جهاد کشاورزی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کرد . خاوازی هدف از این بازدید، رصد شرایط موجود، آشنایی با ظرفیت های تحقیقاتی این مرکز و بررسی راه های توسعه خدمات به کشاورزان در این مرکز عنوان نمود . شایان ذکر است: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، یک سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرخوسف می باشد که در سال 1382 و با هدف پژوهش و تحقیق بر روی محصولات کشاورزی و دامی استان تأسیس شده است. تدوین اطلس ذخایر ژنتیکی محصولات باغی، معرفی ژنوتیپ های برتر گل محمدی بر اساس عملکرد مطلوب گل، احداث اولین باغ الگویی متراکم پیوندی عناب در کشور، بررسی اثر مقادیر آب آبیاری در دو روش آبیاری قطره ای و شیاری بر عملکرد هندوانه و … از مهمترین دستاوردهای پژوهشگران این مرکز می باشد.

ارائه راهکار های وزیربرای رفع موانع موجود

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به همراه استاندار به بازدید از مجتمع گلخانه ای شهرستان خوسف رفت. وی در این بازدید نیز آشنایی با روند اجرای تفاهم نامه ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه ای استان را از اهداف حضور خود اعلام نمود. دکتر خاوازی، ضمن بررسی شرایط موجود و اطلاع از سطح خدمات ارائه شده به متقاضیان فعالیت در این مجتمع های گلخانه ای، از راهکارهایی گفت که در رفع موانع موجود مؤثر می باشند. شایان ذکر است: مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث شده است. تعداد واحدهای گلخانه ای پیش بینی شده در این مجتمع 54 مورد می باشد که بخش عمده ای از آنها به سرمایه گذاران متقاضی واگذار شده است. فعالان بنیاد تعاون و حرفه آموزی خراسان جنوبی هم روز گذشته میزبان وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بودند . در این بازدید که از مجتمع پرورش شترمرغ بنیاد صورت گرفت به فعالیت های بنیاد تعاون استان در راستای توانمندسازی توسعه خدمات کشاورزی پرداخته است. بزرگترین مجتمع پرورش شترمرغ شرق کشور را در زمینی به مساحت 20 هکتار و با ظرفیت 300 قطعه مولد و 5 هزار قطعه شترمرغ پرواری در سال 1394 تأسیس نموده است.

بازگشت محدودیتهای کرونایی به استان
استاندار گفت: با توجه به آمار شیوع بیماری کرونا باید برای اعمال محدودیتها در مدارس، دانشگاهها، خوابگاههای دانشجویی، تالارها، حوزهها، اماکن عمومی، مراکز تفریحی و تجمعی در استان اقداماتی صورت گیرد. به گزارش ایرنا، معتمدیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد کرونا خواست، بعد از بررسی شرایط و اعمال نظرات کارشناسی، موارد پیشنهادی را در مدت 72 ساعت اعلام کند.وی بیان کرد: برگشت محدودیتها در راستای قطع زنجیره کرونا است. استاندار با اشاره به موج جدید کرونا که همه کشور را متاثر ساخته است، گفت: تعطیلات آخر تابستان، مسافرتها، تجمعها و پایین آمدن میزان حساسیتهای مردم از مهمترین عوامل مؤثر در بروز این موج جدید است.وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، نظر ستاد ملی بر بازنگری شرایط، بازگرداندن محدودیتها و اعمال مقررات جدید قرار گرفت. معتمدیان افزود: یکی از این ضوابط، در نظر گرفتن جریمه نقدی برای افرادی است که ضوابط را رعایت نمیکنند، این قانون به زودی ابلاغ و در تهران به صورت پایلوت اجرا میشود.وی تصریح کرد: در همین راستا اختیاراتی به استانها داده شده تا با هماهنگی وزرای کشور و بهداشت، محدودیتهایی را اعمال کنند.
معتمدیان افزود: امسال راهپیمایی اربعین در داخل کشور و در کشور عراق نداریم.وی گفت: تمامی برنامههایی که در این ایام انجام میشود با رعایت همه شیوهنامههای بهداشتی خواهد بود.

برگزاری11 هزار و 500 دادگاه آنلاین در استان
گروه خبر- رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 11 هزار و 500 دادرسی آنلاین در این استان برگزار و سبب کاهش مراجعات به دستگاه قضا شده است. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست فصلی شورای معاونان، روسای حوزههای قضایی و دادستانهای استان افزود: استفاده از ظرفیتهای دادرسی الکترونیک از اولویتهای قوه قضاییه است تا حضور مردم در دستگاه قضا به حداقل برسد.رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: حتی دادرسیهایی با ارباب رجوع از سایر کشورها صورت گرفت که این دادرسیها به صورت آنلاین از آمریکا، هلند، کره جنوبی و آبهای آزاد بینالمللی برگزار شد.وی تصریح کرد: در نظرسنجی انجام شده 95 درصد کسانی که در این دادگاهها شرکت کرده بودند، ابراز خرسندی و استقبال کردند. حمیدی گفت: در زمینه پروندههای آنلاین نیز در راستای سیاستهای هوشمند کردن قوه قضاییه باید دادرسی الکترونیک را افزایش دهیم و به دنبال کاهش پروندههای فیزیکی باشیم.وی افزود: در همین راستا تاکنون 13 هزار و 500 پرونده الکترونیکی تشکیل شد که در هر پرونده به طور متوسط 40 تا 50 برگ کاغذ صرفه جویی شد.رییس کل دادگستری استان ادامه داد: مردم باید با صرف کمترین وقت و هزینه در دادگستری و حفظ شخصیت کارشان انجام شود و هیچکس حق اهانت به مجرمان را هم ندارد بلکه باید کرامت انسانی آنها حفظ شود و برخوردها برای فرد اعدامی هم باید طبق قانون و آموزههای دینی باشد.

رونمایی از جشنواره یاقوت سرخ

کاری – درجریان سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان، روح اله خدا رحمی مدیر عامل بانک کشاورزی و فرهاد فنودی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی وارد استان خراسان جنوبی شدند. مدیر عامل بانک کشاورزی از رونمایی جشنواره یاقوت سرخ همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان خبر داد.خدا رحمی به کشاورزان استان مژده داد همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان در راستای تقدیر از تولید کنندگان خراسان جنوبی محصول استراتژیک زرشک در استان خراسان جنوبی رونمایی می شود. وی یادآور شد: کشاورزان عزیز می توانند با تمرکز منابع حاصل از فروش این محصول از جوایز ارزنده این جشنواره بهره مند گردند.مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در این جشنواره 4 جایزه، 50 میلیون ریالی و 40 جایزه، 20 میلیون ریالی به کشاورزان اهدا می شود، افزود: برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب و باشگاه مشتریان بانک کشاورزی یا به سایت www.club.bki.ir مراجعه فرمایید.وی یادآور شد: سالانه بیش از 2 درصد زرشک خراسان جنوبی به کشورهای دیگر صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف میشود . خدا رحمی با اشاره به اینکه توانمندی های خراسان جنوبی در زمینه کاشت، داشت و برداشت چهار محصول استراتژیک این استان در سطح کشور از جایگاه ویژهای برخوردار بوده است، افزود: ایجاد ظرفیت فراوری و بستهبندی میتواند گامی مؤثر در رونقبخش کشاورزی منطقه و اشتغال باشد.وی ضمن تاکید بر برند سازی یاقوت سرخ خراسان جنوبی گفت: به دلیل نبود برند، برخی از محصولات نامرغوب دیگر استانها بانام و برند خراسان جنوبی در بازارها عرضه میشود. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین ترمینال ضبط زرشک در کشور است، افزود: ظرفیت لازم را برای خرید بخشی از محصولات کشاورزان و کوتاه کردن دست دلالان را داریم.

۱۴ نفر از خراسان جنوبی به مسابقات کشوری راه پیدا کردند
قاسمی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه 14 نفر برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی شدند که از این تعداد شش نفر خواهر و هشت نفر برادر هستند، اظهار کرد: مسابقات کشوری در یک ماه آینده برگزار میشود، اما هنوز تاریخ دقیق مشخص نشده است. حجتالاسلام پرویز بخشیپور روز گذشته در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن “بزرگداشت مدافعان سلامت؛ واقفان زندگی” در بیرجند تصریح کرد: 942 نفر متسابق در این مسابقات حضور داشتند که چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان در پنج منطقه شامل: منطقه اول نهبندان و سربیشه و درمیان، منطقه دوم بیرجند و خوسف، منطقه سوم طبس و بشرویه، منطقه چهارم فردوس و سرایان و منطقه پنجم قاین و خضری و زیرکوه برگزار شد. وی افزود: در این دوره 102 نفر متسابق که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند، شرکت کردند و سهمیه حضور راهیافتگان در مرحله ملی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از خراسانجنوبی به تفکیک رشته برادران و خواهران هرکدام یک نفر در هر رشته خواهد بود که این افراد در بخشهای حفظ 5 ، 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر رقابت کردند.

معرفی نفرات برتر
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد: نفر اول در حفظ 5 جزء علی اسدی از طبس و نفرات اول و دوم در حفظ 10 جزء به ترتیب آقایان محسن آراسته و رضا احمدی از بیرجند بودند، نفرات اول تا سوم حفظ 20 جزء احمد یوسفی احمدآباد، محمود اسدزاده و مرتضی زمانی هستند. بخشی پور بیان کرد: نفرات اول و دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم، محمود احمدی درمیان و محمدمهدی معتمدی هستند. وی ادامه داد: علیرضا محمدنژاد از بیرجند، جواد یعقوب پور از قاین و محمدحسین زیبا از سرایان نفرات اول
تا سوم رشته قرائت قرآن کریم هستند
و مهدی عبدالهی از بیرجند، امرا… سیرتی از نهبندان و مجتبی مزگینژاد از بیرجند به ترتیب نفرات اول تا سوم برگزیده در رشته ترتیل هستند. به گفته وی نفرات اول تا سوم برگزیده در رشته اذان نیز، رسول وکیل زاده از بشرویه، روح ا… عبدیان از طبس و محمدقائم نارمنجی از بیرجند هستند و برگزیدگان رشته دعاخوانی نیز پس از داوری در تهران اعلام خواهند شد. بخشی پور بیان کرد: در بخش خواهران نیز اقدس فرخنده جوادی از بیرجند، فاطمه گلی از قاین و مطهره چمنی از بیرجند در حفظ 5 جزء برگزیده شدند، سیده صدیقه رضوی از بیرجند، زهرا اسماعیل پور مقدم از قاین و طیبه باقری از طبس به ترتیب نفرات برگزیده بخش حفظ 10 جزء هستند، همچنین صدیقه دلاکه نژاد از بیرجند، مرضیه سراج ازبیرجند و کلثوم شجاعی نسب از قاین نفرات برگزیده در رشته حفظ 20 جزءشدند. وی ادامه داد: مرضیه اشرفی از بیرجند، زهرا مروتی از قاین و زهرا بخشی از طبس برگزیدگان رشته حفظ کل در این دوره از مسابقات هستند. همچنین فاطمه نوفرستی از بیرجند، سیده مرضیه رضوی از طبس و معصومه شریف زاده از سرایان نفرات برگزیده قرائت و فاطمه شریفیپور و سیده زهرا خادم و فائزه سبزبان نفرات برگزیده رشته ترتیل می باشند.

برگزاری هر ساله مسابقات
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: همه ساله برگزاری مسابقات قرآن به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و ادارهکل اوقاف خراسانجنوبی نیز در راستای همین هدف برگزاری مسابقات قرآن را برعهده گرفت. بخشی پور گفت: امسال ثبتنام به صورت الکترونیکی بود و به همین علت تعداد شرکت کنندکان کمتر ولی از کیفیت بهتری برخوردار بود. وی خاطرنشان کرد: در استان با کمبود موقوفات در حوزه قرآنی مواجهیم که این امر باعث میشود در تبلیغ و اجرای برنامههای قرآنی آن چنان که باید موفق نباشیم.
گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات برتر این مسابقات تجلیل شد.

مدیران به آمار و ارقام تصادفات تکیه نکنند، علت را کالبد شکافی کنند

صداوسیما- معاون هماهنگی امور عمرانی از مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص بحث تصادفات خواست فقط به ارائه آمار و ارقام حوادث تکیه نکنند و علل آن را کالبد شکافی کنند.میرجعفریان در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: دستگاههای اجرایی باید با استناد به آمار ارائه شده ، تحلیل دقیقی از تصادفات در استان ارائه کنند تا شاهد کاهش تصادفات در خراسان جنوبی باشیم. سرهنگ رضایی ، رئیس پلیس راه استان نیز، بی توجهی به جلو با 36 درصد و انحراف به چپ با 24 درصد را عمده دلیل تصادفات استان در 6 ماه گذشته برشمرد و گفت: رعایت فاصله طولی، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و رعایت نکردن حق تقدم از دیگر علل تصادفات در محورهای استان است. جلال زاده ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هم گفت: افزایش استراحتگاههای بین راهی، دوبانده سازی هر چه بیشتر محورهای استان و تسریع عملیات اجرایی محورها از جمله مصوباتی است که برای کاهش تصادفات استان، مصوب شده است.

شهردار بیرجند: بوستان جنگلی کاج 75 درصد پیشرفت دارد

ایرنا- شهردار بیرجند گفت: پروژه بوستان جنگلی کاج بیش از 75 درصد پیشرفت دارد و بهرهبرداری از آن برای اردیبهشت 1400 برنامهریزی شده است. جاوید در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از مراحل اجرای بوستان جنگلی کاج افزود: این بوستان که در دهه فجر سال 97 کلنگزنی شد، حدود 40 هکتار وسعت دارد و دارای کاربریهای بسیار متنوعی برای همه ردههای سنی خواهد بود.

توزیع تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای خراسان جنوبی

توزیع محموله جدید تجهیزات پزشکی برای مقابله با موج سوم کرونا از امروز در بیمارستانهای استان آغاز شد. دکتر احمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر این تجهیزات براساس نیاز بیمارستان ها در بیمارستان های ولی عصر و امام رضا(ع) بیرجند، بیمارستان فردوس، قاین ، طبس و بشرویه توزیع شده، افزود: ارزش ریالی این محموله از تجهیزات پزشکی حدود 30 میلیارد ریال است که با پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه به صورت کاملا رایگان تهیه و ارسال شد.

کرونا در خراسان جنوبی همچنان قربانی می گیرد

صداوسیما- تعداد فوتیهای بیماری کرونا در خراسان جنوبی با ثبت 2 مورد جدید به 170 نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون 220 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد 109 نفر دارای تست مثبت کرونا هستند. دکتر مهدی زاده با بیان اینکه از بیماران کرونایی 20 نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند، افزود: حال عمومی 4 نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است.

تعویض پلاک در بیرجند اینترنتی میشود
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: تعویض پلاک در مرکز استان (بیرجند) فقط از طریق نوبتدهی اینترنتی انجام خواهد شد. سرهنگ عباسی اظهار کرد: تعویض پلاک در بیرجند از 15 مهر ماه جاری اینترنتی و از پذیرش افراد به صورت حضوری و بدون نوبت قبلی خودداری میشود.وی بیان کرد: اخذ نوبت از طریق کانال nobatdehi.epolice.ir و سامانه نوبتدهی در سایت راهور 120 انجام میشود. رییس پلیس راهور، کاهش مراجعات حضوری، پرهیز از ازدحام جمعیت، مدیریت مراجعات به مرکز تعویض پلاک و حذف زمان انتظار برای متقاضیان در صف تعویض پلاک خودرو را از مزایای این طرح به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت