بخش کشاورزی ، یکی از بزرگترین ظرفیت های استان

کاوش- استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش کشاورزی با تولیداتی خاص و منحصر بفرد ، یکی از بزرگترین ظرفیت های استان است که در توسعه نیز نقش بسزایی دارد. ملانوری با بیان این مطلب در نشست مدیرکل جهاد کشاورزی و هیئت همراهش خاطرنشان کرد: رتبه اول تولید عناب و زرشک، رتبه دوم تولید زعفران، رتبه برتر تولید انار و پنبه از قابلیت هایی است که باید به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد. وی با اشاره به وسعت و پهناوری استان تصریح نمود: این که گفته می شود، خراسان جنوبی بعد از کرمان و سیستان و بلوچستان، وسیع ترین استان کشور است، به تنهایی مهم نیست، بلکه آن چه اهمیت دارد این است که از همه وسعت استان بهره ببریم.به گفته وی؛ هنر این است که از آب و باد و خاک استان در راستای تولید ثروت و ایجاد محیطی مناسب برای شهروندان استفاده کنیم.
استاندار با تأکید بر منابع آبی محدود استان، این کمبود را فرصتی برای برنامه ریزی مطلوب عنوان کرد و گفت: مهمترین راهکارها برای مدیریت منابع آبی موجود، توجه به شیوه های نوین آبیاری، توسعه کشت های گلخانه ای، استفاده از گونه های کم آب بر و … است.ملانوری متذکر شد: کشت های گلخانه ای اگر چه ظرفیت های خوبی هستند و می توانند نجات بخش کشاورزی باشند اما به تنهایی نمی توانند گره گشایی کنند. وی ادامه داد: برای بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت گلخانه ها، باید برنامه ریزی درستی صورت بگیرد و از این فضاها و امکانات به نوعی استفاده شود که ارزش افزوده هم برای کشاورزان به همراه داشته باشد.
به گفته وی؛ عدم تأمین زنجیره کامل در کشت های گلخانه ای، مانع موفقیت این طرح است. استاندار به موضوع آب مجازی و صادرات مجازی آب هم اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی استان باید به گونه ای عمل کند که مردم به سمت کشاورزی پربازده متمایل شوند. ملانوری افزود: این نوع از کشاورزی با وجود هزینه های کمتر، بازدهی بیشتری به همراه دارد. وی تأکید کرد: باید برای خارج کردن کشاورزی از حالت سنتی و افزایش بهره وری در سطح بسیج شویم.استاندار از اهمیت سند سازگاری با کم آبی گفت و خاطرنشان کرد: شرط موفقیت این سند دقیق طرح های نصب کنتورهای هوشمند، تغییر کشت، تغییر زمان کشت، اجرای سیستم های نوین آبیاری و … می باشد.ملانوری به ظرفیت جامعه عشایری استان هم اشاره کرد و گفت: جامعه عشایری با نقشی که در تولید دارند، قابلیت بسیار مهمی برای استان می باشند به شرط این که اقدامات و برنامه ها به سمتی سوق داده شوند تا آنها بتوانند از تولیدات خود بیشترین بهره را ببرند.وی از حوزه تعاون روستایی هم خواست که برای استفاده هر چه بهتر از فرصت تعاونی ها و اتحادیه های روستایی به عنوان سرمایه هایی شایسته در راستای سیاست های کشور برنامه ریزی نماید.به گفته وی؛ گیاهان دارویی هم با توجه به پهناوری استان و حوزه های کویری و بیابانی می تواند فرصت بسیار خوبی برای درآمدزایی، اشتغالزایی و توسعه باشد.

ملانوری : باید انرژی خود را روی برنامههای توسعه استان خراسان جنوبی بگذاریم
خیرآبادی – استاندار خراسان جنوبی گفت با بیان اینکه زیرساخت اصلی همه اقداماتی که در راستان توسعه استان صورت میگیرد، امنیت است گفت: باید انرژی خود را روی برنامههای توسعه استان بگذاریم. حمید ملانوری در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار کرد: در اعتقادات ما و در فرمایشات ائمه اطهار(ع)، امنیت جایگاه ویژهای دارد و از اساسیترین نیازها به شمار میرود. استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با ضریب امنیت بالا است که این امر حاصل تلاش همه فعالان حوزه نظامی و انتظامی و همچنین اعضای شورای تأمین استان است. وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است متذکر شد: تحقق اقدامات و برنامههایی که در راستای کاهش ابتلای مردم به کرونا پیش بینی میکنیم در گرو وجود امنیت روانی در جامعه است. ملانوری بیان کرد: اگر قرار است کشاورزی استان توسعه پیدا کند و در قالب ساختارها و اقداماتی خاص، بهرهوری بالاتری را شاهد باشیم، جز در سایه امنیت مقدور نیست. استاندار، تحقق برنامههای استان در زمینه مطالعه، شناسایی، کشف و بهرهبرداری از ذخایر معدنی در راستای انتفاع عمومی را هم به وجود امنیت مرتبط دانست.وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به حضور در استان، رونق تولید و تحقق شعار سال نیز به امنیت نیاز داریم. ملانوری به جاذبههای گردشگری خراسانجنوبی اشاره کرد و از همسایگی با افغانستان و همچنین استانهایی صاحبنام و موفق به لحاظ جذب گردشگر گفت و تصریح کرد: اگر قرار باشد از این ظرفیتها در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی بهره ببریم باید امنیت پایداری در استان داشته باشیم.

۳۵ درصد مردم بهره مند از مرحله سوم کمکهای مومنانه
مرحله سوم رزمایش کمکهای مومنانه در خراسان جنوبی با بهرمندی ۳۵ درصد مردم استان، آغاز شده است. به گزارش صدا و سیما، فرمانده سپاه انصاالرضا استان گفت: در این مرحله علاوه بر جامعه ثابت شناسایی شده که شامل افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، افراد آسیب دیده از بیماری کرونا و مشاغلی که به تازگی تعطیل شده اند نیز زیرپوشش طرح قرار میگیرند.سردار قاسمی با اشاره به همت مردم، خیرین و دستگاههای خدمات رسان در کمک به اقشار نیازمند افزود: گام سوم در چهار مرحله توزیع می شود مرحله اول به مناسبت هفته بسیج از یکم تا پنجم آذر، مرحله دوم به مناسبت هفته بسیج دانشجویی و هفته وحدت حوزه و دانشگاه آخر آذر ماه، مرحله سوم در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی و مرحله آخر نیز دهه فجر انجام می شود. وی با بیان اینکه در این مرحله به دنبال افزایش موضوعات خدمات رسانی هستیم گفت: علاوه بر سبد معیشتی، سبد بهداشتی، خدمات بهداشتی و درمانی، اهدای خون، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، جمع آوری و توزیع لوازم التحریر، کمک به تهیه جهیزیه، کمک به ایجاد اشتغال و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومین نیز انجام می شود. فرمانده سپاه انصاالرضا استان افزود: ارزش بستههای کمک معیشتی از ۳۰۰ هزار تومان آغاز میشود.

ممانعت از ساخت و ساز در حریم رودخانههای بیرجند
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: تحت هیچ شرایطی نباید اجازه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانهها در اطراف شهر بیرجند داده شود. به گزارش مهر، حسین خسروی اسفزار ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سیلزده بخش مرکزی بیرجند اظهار کرد: ما مسئولان قبل از آنکه یک وظیفه اداری و قانونی داشته باشیم یک سری وظایف اعتقادی و انسانی داریم که در راستای خدمترسانی به مردم باید انجام دهیم. خسروی با بیان اینکه خدمترسانی به مردم درس مکتب اهل بیت (ع) است، بیانکرد: براساس گفتههای معصومین (ع) خدمترسانی و گرهگشایی از امور مردم از دهها حج مستحب بالاتر و والاتر است. خسروی اسفزار ادامهداد: حل مشکلات مردم روستاهای سیلزده نیاز به یک سری برنامهها و اقدامات کوتاه مدت و برخی اقدامات بلند مدت داریم. وی با بیان اینکه به هیچ وجه در بستر رودخانهها نباید ساخت و سازی صورت گیرد، افزود: اگر در این مسئله با جدیت و طبق یک برنامهریزی دقیق و با هماهنگی ورود پیدا نکنیم در آینده با خسارتهای فراوانی رو به رو خواهیم شد. وی با اشاره به اینکه حل مشکلات روستاهای سیل زده باید به صورت جهادی عمل شود، اظهار کرد: کار جهادی به معنای سرعت بخشیدن و تسریع در انجام کارها است. خسروی اسفزار یادآور شد: حل برخی از مشکلات نیازمند هماهنگی چندین دستگاه اجرایی دارد که امیدواریم چون همیشه در این زمینه شاهد همکاری بیشتر باشیم.
گفتنی است حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس از روستاهای سیل زده نوفرست، کوج، بهدان، اکبرآباد بازدید و در جریان روند اقدامات انجام شده برای حل مشکلات سیل زدگان قرار گرفت.

۲۱۳ پروژه ناتمام نوسازی مدارس در خراسان جنوبی وجود دارد
تسنیم- مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: این اداره کل ۲۱۳ پروژه نیمه تمام در سطح استان دارد که از این تعداد ۳۵ پروژه مربوط به شهرستان بیرجند است. چاوشان در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، اظهار کرد: ادارهکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی ۲۱۳ پروژه نیمه تمام در سطح استان دارد که از این تعداد ۳۵ پروژه مربوط به شهرستان بیرجند با ۱۸۷ کلاس درس است. وی افزود: علاوه بر این پروژهها، ۱۰۸ کلاس درس هم آماده بهرهبرداری است که به دلیل شیوع کرونا و جهش قیمتها و در نتیجه گرانی و نبود مصالح، بهرهبرداری از آن به تعویق افتاده است بر همین اساس مدرسه قلم، امام علی(ع) و حیات طیبه تکمیل شده که تحویل آموزش و پرورش خواهد شد. چاوشان تاکید کرد: اکنون خواسته ما این است که با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۶۰ درصد پروژهها که دارای پیشرفت بالای ۷۵ درصد است تکمیل شود که در زمینه پیگیری این موضوع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردارند. وی یادآور شد: در این زمینه شهرستانهایی مثل سربیشه، نهبندان و درمیان از اعتبارات ویژه برخوردارند اما شهرستانهای قاین و به ویژه بیرجند، از این اعتبارات محروم بوده و نیازمند توجه بیشتر هستند.
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس هم عنوان کرد: در حوزه نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس هر اقدامی که از دست ما ساخته باشد انجام خواهد شد و مباحث و مشکلات کمبود مدارس را حتی المقدور در مرکز پیگیری خواهیم کرد. وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان بیان کرد: تحصیل دانشآموزان دختر و پسر به صورت مختلط در برخی نقاط، بسیار نامناسب و یک آسیب است که امیدواریم با تامین فضای آموزشی، این مشکل برطرف شود. وی با اشاره به اجرای روند تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد گفت: با توجه به ناامن بودن فضای مجازی و شبکه اینترنت، امیدواریم با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات، این نگرانیها برطرف شود.

امکان نمونه گیری تست کرونا از همه وجود ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امکان نمونه گیری تست کرونا از همه افراد متقاضی تست وجود ندارد. دکتر مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه محدودیت کیت و تجهیزات داریم گفت: تنها از افراد بالای ۶۰ سال سن، خانمهای باردار، افراد دارای بیماری خاص و افرادی که با فرد کرونا مثبت در تماس بوده اند نمونه گیری انجام میشود، بنابراین افراد اصرار به نمونه گیری نداشته باشند. وی افزود: استفاده از ماسک، تهویه، کاهش تراکم در فضای سربسته روشهای اثبات شده در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است که توسط بهداشت جهانی نیز با اصطلاح شگفت انگیز نام برده شده است.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه شاهد افزایش تعداد موارد بستری و تعداد موارد فوت هستیم گفت: از مردم تقاضا داریم در درجه اول مراقب یکدیگر باشند و شستشوی و ضدعفونی دستها را فراموش نکنند چرا که در تسهیل انتقال بسیار موثر است.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: افراد دارای بیماری زمینهای، افراد مسن بالای ۶۰ سال، خانمهای باردار و بیماران ناتوان باید نسبت به سایرین بیشتر مراقبت کنند و تا حدامکان در مسیرهای شلوغ تردد نداشته باشند. مهدی زاده با بیان اینکه هر علامتی نشانهی کرونا نیست ، گفت: باتوجه به همزمانی فصل شایع بیماریهای تنفسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی با بیماری کرونا مردم باید بدانند علائم کرونا تا حدودی شبیه به این بیماری است و با استراحت و زدن ماسک درصورت مشاهد این علائم از انتقال آن جلوگیری کنند. وی افزود: اگر علامت افراد تشدید شد مانند طولانی شدن تب یا تنگی نفس افراد بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و در استان نیز مراکز خدمات پزشکی آماده ارائه خدمات هستند.

واگذاری ۵۸ کودک به فرزندخواندگی در سال گذشته
کاری- مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۵۸ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند گفت: : از این تعداد ۲۸ کودک پسر و ۳۰ کودک دختر بوده اند. عرب نژاد ادامه داد: در هشت ماهه ول سال قبل ۲۹ کودک واگذارشده اند و درهشت ماهه اول سال جاری ۳۹ کودک بوده که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۴۹ خانواده پشت نوبت تحویل فرزند از قبل ودارای پرونده تکمیل هستند، افزود: تعداد ۱۱۰خانواده جدید در سامانه فرزند پذیری درمرحله ثبت نام میباشند.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۵۵۵ کودک ( نگهداری در مراکز شبانه روزی – تحت مراقبت در خانواده) تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند ودر حال حاضر ۴ کودک قابل واگذاری می باشد که مراحل واگذاری در دست اقدام میباشد. مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: در ۲ سال اخیر حدودا ۹۸ خانواده دارای حکم سرپرستی موقت ( امین موقت و فرزند خوانده ) میباشند
عرب نژاد با اشاره به اینکه با عنایت به اینکه روند واگذاری فرزندان به خانواده های متقاضی با هماهنگی مراجع قضایی و سازمان بهزیستی انجام می پذیرد، اظهار کرد: لذا هرگونه مراقبت و سرپرستی غیر قانونی از طریق خرید و فروش نوزاد ، جعل شناسنامه ممنوع می باشد.

شناسایی۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۳۸۱ آزمایش کرونا در استان۲۶۵ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از این تعداد ۴۷ مورد در بیرجند،۸ مورد فردوس، ۸۱ مورد طبس، ۱۱ مورد نهبندان، ۶۴ نفر از قاین، ۱۳ مورد درمیان، ۱۹ مورد سرایان، ۱۲ مورد زیرکوه،۹ مورد بشرویه و یک نفر از خوسف شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: متاسفانه با ثبت ۱۱ مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا به ۴۰۴ مورد در خراسان جنوبی رسید.

استاندار خراسان جنوبی از پروژههای عمرانی شهر بیرجند بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی از بنددره بازدید نمود.به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری برای اولین بازدیدهای خود از طرح های عمرانی استان، پروژه های شهرداری بیرجند را انتخاب کرد. این نخستین رصدها با بازدید از بند دره آغاز شد. بهسازی تفرجگاه بند دره از پروژه هایی است که بهمن ماه سال گذشته شروع شده و در حال حاضر با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی، پیشرفت خوبی دارد و بخش زیادی از زیر ساختهای بند دره فراهم شده است. تعریض محور ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن سازی مسیر کمربندی، تأمین روشنایی و آب، نصب آلاچیق و احداث سکو برای ایجاد زیرساخت های گردشگری، ایجاد فضای سبز و… از جمله اقداماتی است که در این مجموعه صورت گرفته است. استاندار همچنین از وضعیت پیشرفت فیزیکی ساختمان فرهنگسرای شهرداری بازدید کرد. این بازدید به منظور آشنایی با پروژه و اطلاع از روند اجرای کار صورت گرفت. پروژه فرهنگسرای شهرداری، واقع در بلوار صیاد شیرازی، در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا دهه فجر به بهرهبرداری میرسد.

ورود دستگاه قضایی به مشکلات حوزه تولید بسیار گرهگشا بوده است

گروه خبر – نماینده مردم شهرستانهای بیرجند درمیان و خوسف در مجلس در دیدار با رئیس شعب بانک ملی خراسان جنوبی گفت: ورود دستگاه قضایی به مشکلات حوزه تولید و صنعت؛ پس از انتصاب آیتا… رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، بسیار گرهگشا بوده است. خسروی با تاکید بر همکاری بانکها با حوزه تولید بیان کرد: با توجه به اینکه منابع تسهیلاتی هم جزو بیت المال محسوب میشود و شخصی نیست بانکها باید در اختصاص و هزینه کرد منابع بیت المال و هم در زمینه توجه و رونق تولید، مراعات کنند. رئیس شعب بانک ملی نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت حوزه کاری خود ارائه کرد و خواستار پیگیری برخی امور در پایتخت، توسط نماینده مجلس شد.

تولید ۸ تُن شیرخشک شتر در استان

صداوسیما- تا کنون ۸تُن شیرخشک شتر در طرح هاب شتر خراسان جنوبی تولید شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست بررسی تفاهم نامه هاب شتر با بیان این مطلب گفت: طرح هاب شتر از سال گذشته و با پیش بینی ۱۰هزار نفر شتر به همت بنیاد برکت در خراسان جنوبی شروع به کار کرده است. قوسی با اشاره به اینکه یکی از مباحث این طرح تکمیل زنجیره ارزش تولید با فراوری شیر شتر است افزود: با تفاهم با یکی از کارخانجات شیر ، تا کنون ۸ تُن شیرخشک شتر تولید شده است و به محض دریافت استانداردهای لازم، شرایط صادرات آن هم فراهم میشود که لازم است برای توسعه طرح هاب، خط تولید شیرخشک شتر در خود خراسان جنوبی راه اندازی شود. وی افزود: در طرح هاب شتر تا کنون تسهیلات برای تأمین ۵۰۰نفر شتر پرداخت شده است.

ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی از امروز

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه بارشی جدید ازفردا به جو استان خبر داد. رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگهیهای جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: مطابق با نقشههای پیشیابی هواشناسی از امروز با ورود سامانه بارشی به جو استان، وزش باد، افزایش ابر و در ساعات عصر و شب بارش پراکنده باران در استان آغاز میشود. نخعی افزود: پنجشنبه و بویژه جمعه با کاهش محسوس دما بر شدت بارشها در منطقه افزوده خواهد شد و در شهرستانهای بیرجند، خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان وقوع رواناب و آب گرفتگی معابر هم قابل پیش بینی است.

مهرورزی ورزشکاران خراسان جنوبی در یک عصر پاییزی

جم – به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان ورزشکاران هیئت موتور سواری واتومبیلرانی استان باحضور در مرکزخونگیری قائم (عج) بیرجند خون اهدا کردند. طی هماهنگی های بعمل آمده با هیئت اتومبیلرانی وموتور سواری استان وبه مناسبت هفته تربیت بدنی وورزش و ایام هفته وحدت ورزشکاران این هیئت به یاری بیماران نیازمند به خون وفراورده های خونی شتافتند.

روستای صولابست خراسان جنوبی مورد توجه خیرین قرار گرفت

ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: به دنبال حضور کاروان نذر آب ۳ در روستای صولابست شهرستان مرزی سربیشه، این روستا مورد توجه خیرین قرار گرفته و خدمات ارزندهای به خود دیده است. رضایی اظهار کرد: سومین کاروان نذر آب ۳ در ۱۵ مهر امسال مهمان شهرستان سربیشه شد و در ۱۳ روستا به ارائه خدمات مختلف پرداخت.

سقوط دانشآموز قاینی از کوه در زمان تدریس آنلاین نبوده است

ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طبق اطلاعات واصله حادثه سقوط از کوه برای دانشآموز شهرستان قاینات بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز شنبه (۱۷ آبان) رخ داده در حالی که کلاسی از طرف معلم دانشآموز در این ساعت برگزار نشده است. واقعی افزود: کلاس همان روز ساعت ۱۷ بوده و این دانشآموز هم در جلسه گذشته با تلفن خواهرش در همان روستای نوغاب وارد شبکه شاد شده است، از طرفی حضور در کلاس هم اجباری نیست.وی اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت زعفران، این دانشآموز به همراه خانواده برای چیدن گل زعفران به روستای رومشتیک رفته و به بالای تپه صعود کرده بود که این اتفاق افتاده است.

پویش «ناجی هم باشیم» در خراسان جنوبی راهاندازی شد

رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم مشارکت مردم در مقابله با این بیماری، خانه مشارکت مردم در سلامت استان پویش «ناجی هم باشیم» را با همکاری و مشارکت ۲۵ گروه مردمی به مدت ۲ هفته در استان آغاز که برای هر یک از گروههای مرجع اهداف، وظایف و برنامه عملیاتی مشخص تعریف شده است.

هشدار مدیریت بحران برای کاهش خسارات بارندگی شدید و رگباری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی درخصوص بارندگی رگباری و شدید به مردم بویژه کشاورزان و عشایر هشدار داد. میرجلیلی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از عصرچهارشنبه به جو استان، مردم از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند و در بستر و حریم رودخانهها قرار نگیرند. وی گفت : احتمال وقوع بارندگیهای شدید و رگباری و همچنین جاری شدن روان آب در بازه زمانی بعدازظهر چهار شنبه هفته جاری تا صبح شنبه هفته آینده در استان وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت