بایدن به دنبال بازگشت به برجام قبل از انتخابات ۱۴۰۰در ایران است

یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شده است که جو بایدن به دنبال بازگشت به برجام در فرصت باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری ایران است. پایگاه خبری Justsecurity به نقل از یک منبع آشنا به تفکرات «جو بایدن»گزارش داد، با توجه به اینکه از زمان تحلیف جو بایدن، تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژوئن ۲۰۲۱ فقط ۵ ماه فرصت است، انتظار میرود که بایدن در همین زمان بازگشت ایران به تعهدات خود ذیل توافق هستهای ۲۰۱۵ را تضمین کند. این گزارش میگوید، دلیل «بازگشت پاک» آمریکا به برجام در ازای بازگشت ایران به محدودیتهای خود تحت توافق، قبل از هرگونه مذاکره گسترده برای توافقی دیگر، این است که پنجره عقب راندن ایران از توسعه فعالیتهای هستهای این کشور، که در خلال سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران به وجود آمده است، کوتاه است. این گزارش از قول «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا میگوید که ایران تابستان سال بعد انتخابات برگزار میکند و احتمالا یک رئیس جمهور از جناح مقابل تیم فعلی در ایران پیروز انتخابات خواهد شد و حسن روحانی(رئیس جمهور به گفته آنها حامی تعامل) نمیتواند برای یک دوره دیگر نامزد انتخابات شود. این گزارش در ادامه اضافه کرد، یک مقام دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا که با دیدگاههای جو بایدن آشنا است میگوید که موضع بایدن همان است که در ماه سپتامبر در مقالهای آن را تشریح کرده بود؛ اگر ایران به تعهدات خود بازگردد واشنگتن به عنوان نقطه آغاز مذاکرات بعدی به برجام بازخواهد گشت.

وزارت کشور: همراه داشتن کارت ملی در سراسر کشور الزامی میشود

رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: موضوع همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان با هدف کنترل هوشمند کسانی که احتمالا دارای بیماری کرونا هستند و تست مثبت داشتهاند برری شده و این کار در چند روز اخیر در حمل و نقل ریلی و هوایی انجام شد و در بین مسافرین ریلی، در دو روز گذشته ۴۴ نفر از این طریق شناسایی شدند و ورودشان منع شد و از در حمل و نقل هوایی هم از ورود ۴ نفر به هواپیما جلوگیری شد.ذوالفقاری افزود: در طرح همراه داشتن کارت ملی، با استفاده از یک اپلیکشن کمتر از یک ثانیه میتوان مشخص کرد فردی که در اداره و یا بانک و یا سوپر مارکت مراجعه کند، به محض دیده شدن کارت ملی به وسیله موبایل مشخص میشود که تست او مثبت است یا نه. همه افراد طبق قانون مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند و این پیشنهاد به ستاد ملی ارائه میشود و در صورت تصویب، همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه اکنون نرخهای کاذب مسکن خریدار ندارد، گفت: عرضه مسکن در بازار افزایش و تقاضا افت کرده است به طوری که در سه هفته اخیر قیمت مسکن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و فشار عرضه نشان میدهد که شرایط برای سوداگری در بازار ملک فراهم نیست.

نرخ بیکاری در بهار ۹۹ اعلام شد

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از شاخصهای عمده اقتصادی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیانگر این است که در بخش جمعیت و نیروی انسانی، جمعیت فعال کشور در این بازه زمانی، ۲۵.۵ میلیون نفر بوده و نرخ بیکاری در بهار امسال، به رقم ۹.۸ درصد رسیده است. در بخش واقعی نیز رشد تولید ناخالص داخلی با نفت به رقم منفی ۲.۸ درصد و رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت نیز به رقم منفی ۰.۶ درصد رسیده است.

۲۵ درصد افزایش حقوق در بودجه آتی

طبق پیشبینیهای صورت گرفته میزان افزایش حقوق و دستمزد برای کارکنان و بازنشستگان در محدوده ۲۵ درصد خواهد بود. البته در این راستا نیز پیشبینی میشود میزان افزایش پلکانی انجام شود و متوسط افزایش در محدود ۲۵ درصد باشد.همچنین در پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰، حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال آتی، ۳.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معافیت های مالیاتی حقوق در ۱۴۰۰

طبق جزئیات پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی برای سال ۴۸ میلیون تومان و ماهانه تا ۴ میلیون تومان از مالیات معاف خواهد شد. میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد هم سالانه به مبلغ سیصد و شصت میلیون ۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال اصلاح میشود.

کاهش ادامهدار قیمت خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: اگرچه نمایشگاه های خودرو از شنبه به مدت دو هفته تعطیل هستند اما آگهی های منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که قیمت ها همچنان کاهشی است. موتمنی افزود: آخرین به روزرسانی قیمتها از سوی نمایشگاه داران خودرو مربوط به پنج شنبه ۲۹ آبان میشود که نشان میدهد قیمت خودروهای داخلی، مونتاژ و خارجی نسبت به ۲۵ تا ۳۰ روز قبل، ۳۰ درصد کاهش یافته است. وی ادامه داد: بر اساس آخرین قیمتهای بازار خودرو که مربوط به ۲۹ آبان ماه میشود، خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۸۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان، سمند با قیمت ۱۶۱ تا ۱۶۲ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ با قیمت پایه ۱۰۰ میلیون تومان، تیبا صندوق دار با قیمت ۱۱۷ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان و ساینا با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان معامله شده است.

دلار در میانه کانال ۲۵ هزار تومانی

قیمت سکه در بازار ایران با نوسان مواجه شد به طوری که سکه با رشد ۱۰۴ هزار تومانی، ۱۱میلیون و ۹۰۲ تومان قیمت خورد همچنین دلار با رشد ۱۰۰ تومانی، به قیمت ۲۵ هزار و ۵۵۳ رسید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در کشور با رشد ۱۶ هزار تومانی یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شد همچنین سکه طرح قدیم با ۲ هزار تومان افزایش ۱۱میلیون و ۵۰۰ تومان بر روی تابلوی طلا فروشیها ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت