باغ موزه دفاع مقدس یک میلیارد تومان گرفت

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار استانی به احداث باغ موزه دفاع مقدس خبر داد. به گزارش صداوسیما، معتمدیان در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ۲۰۰۰ شهید والامقام خراسان جنوبی شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم گفت: زنده نگه داشتن و پیروی از آنها باید سرلوحه کار ما مسئولان قرار بگیرند. وی با اشاره به پروژه بزرگ باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: مشکل اصلی روی زمین ماندن این پروژه ملی که از سال ۸۹ آغاز شده، نبود طرح جامع و سایت پلان است که باید برای طراحی، تصویب نهایی و سپس فازبندی آن اقدام شود. استاندار افزود: برای پیشبرد این طرح یک میلیارد تومان اختصاص دادیم که در هفته دفاع مقدس عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان هم شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس را “ما قوی هستیم” اعلام کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان با عنوان “ ۴۰ سال اقتدار” در حسینیه جماران، تجلیل از رزمنده دوران دفاع مقدس و دیدار ویدئو کنفرانسی پیشکسوتان دفاع مقدس و جمعی از خانواده شهدا استان با مقام عظمای ولایت همزمان با سراسر کشور از جمله برنامههای پیش بینی شده است.سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه تاکنون از ۳۱ استان کشور، ۲۵ استان باغ موزه دفاع مقدس خود را به بهره برداری رساندند گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان با ۳۲ هکتار در صورت بهره برداری جز ۵ باغ موزه بزرگ دفاع مقدس کشور خواهد بود. وی گفت: برای انجام ۱۳ هکتار فضای فرهنگی و ۱۸ هکتار فضای سبز و پارک به دنبال جذب منابع هستیم و امیدواریم با دستور استاندارد بتوانیم پیشرفت موثرتر در خصوص این باغ موزه را شاهد باشیم.مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان افزود: پیش از این یک میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده بود که تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

بنیاد برکت ۷۰۰ طرح اشتغالزا در نهبندان اجرا کرد


فرماندار نهبندان گفت: بنیاد برکت از ابتدای سال گذشته تاکنون ۷۰۰ طرح اشتغالزایی را در قالب طرحهای سحاب و آسمان با پرداخت ۲۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در این شهرستان مرزی اجرا کرده است. به گزارش ایرنا، مجید بیکی افزود: تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری خراسان جنوبی با محوریت اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در مردادماه سال گذشته امضا شد. وی اظهار کرد: این تفاهمنامه در زمینه ایجاد، ساماندهی و تکمیل زنجیره ارزش پرورش شتر و دام سبک و تبدیل استان خراسان جنوبی به قطب تامین و ترانزیت شتر و محصولات آن در کشور (هاب منطقهای) تا سال ۱۴۰۰ به مبلغ سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال منعقد شد. فرماندار نهبندان گفت: بر این اساس بیش از ۱۲ هزار شغل در خراسان جنوبی ایجاد و باعث تحول در حوزههای اقتصادی و توسعه مناطق روستایی میشود.وی ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد برکت یادآور شد: تاکنون این نهاد در زمینه زیرساختهای شهرستان نیز ورود پیدا کرده و اجرای چندین طرح عمرانی در راستای تکمیل زنجیره ارزش پرورش شتر و دام سبک را نیز در دستور کار دارد.بیکی اضافه کرد: کاشت ۴۰۰ هکتار خارشتر در راستای طرح تکمیل هاب منطقهای شتر توسط بنیاد برکت به صورت کامل در روستای حیدرآباد نهبندان انجام شده است. وی گفت: برای کاشت این سطح از خارشتر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط این نهاد هزینه شده که با تجهیز منبع آبی و احداث سیستمهای نوین آبیاری این طرح به صورت کامل اجرا خواهد شد.بیکی ادامه داد: همچنین کاشت هزار هکتار خارشتر در منطقه میغان و سهل آباد نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد که مکانیابی این طرح نیز در دست انجام است.وی از پیشرفت ۷۰ درصدی میدان عرضه دام زنده نهبندان که توسط بنیاد برکت در دست اجرا است خبر داد و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.وی درخصوص اجرای ایستگاه نگهداری و پایش دام حیدرآباد نهبندان که توسط این نهاد در دست اجرا است گفت: قسمت عمده این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام گرفته و این ایستگاه به عنوان بزرگترین مرکز پایش و نگهداری تخصصی شتر با وسعت هفت هکتار سازه دامداری است. بیکی اظهار داشت: همچنین احداث مرکز قرنطینه دام در بازارچه دوکوهانه این شهرستان در دست بررسی است.

تسهیلات ویژه برای زرشک کاران خراسان جنوبی اختصاص یافت


ایرنا-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای حمایت از کشاورزان استان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است و صندوق توسعه بخش کشاورزی نیز آمادگی پرداخت تسهیلات و کمک ویژه به زرشککاران را دارد. محمدحسین اکبری اعلام کرد: برنامهریزی اولیه برای حل مشکل فروش زرشک کشاورزان صورت گرفته، هرچند طبق برآورد اولیه حدود هفت هزار و ۲۰۰ تن زرشک از سال گذشته در انبارها و سردخانهها موجود است.وی افزود: شرایط خاص وجود ویروس کرونا بر اقتصاد کشاورزی هم تاثیر بسزایی داشته است. وی با اشاره به مشکلات مطرح شده کشاورزان اظهار کرد: حل مشکلات کشاورزان و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از جمله زرشک وظیفه ما است و قطعا پیگیری میکنیم.وی از رایزنی با چند شرکت بستهبندی و فرآوری غذایی در سایر استانها خبر داد و گفت: هماکنون جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستای در حال رایزنی با چند شرکت بزرگ و بازارهای تعاونی برای پیش فروش زرشک هستند.اکبری عنوان کرد: در خصوص صادارات نیز مذاکراتی در سطح وزارتخانههای مختلف و نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

۱۴ کمیسیون تخصصی در اتاق تعاون خراسان جنوبی راه اندازی می شود
گروه خبر-ر ئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از فعال شدن ۱۴ کمیسیون تخصصی در اتاق تعاون استان خبر داد وگفت: تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه و کیفی فعالیت های بخش تعاونی در حوزه های مختلف بکار گرفته ایم. غلامحسین حسینی با گرامیداشت هفته تعاون اظهار کرد: کمیسیون تخصصی مرزنشینان وتأمین و توزیع تعاونی های مصرف، همچنین عمران، مسکن وخدمات فنی و مهندسی وفرش دستباف ،صنایع دستی و گردشگری وهمچنین صنعت و معدن،آموزش، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون وسرمایه گذاری در حال شکل گیری است. وی کمیسیون تخصصی بهبود مستمر محیط کسب و کار همچنین توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی وکشاورزی، دامپروری ،شیلات و صنایع تبدیلی ونیزدانش بنیان و فن آوری اطلاعات و ارتباطات ،بانوان وبازار سرمایه ، بانک و بیمه ونیزکمیسیون داوری و نظارت را از جمله دیگر کمیسیون های در حال شکل گیری اتاق تعاون استان خراسان جنوبی بر شمرد.
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از این اتاق به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور یاد کرد وافزود: تمام تلاش خود را برای توسعه همه جانبه و کیفی فعالیت های بخش تعاونی در حوزه های مختلف به ویژه کمک به تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی کشور معطوف کرده ایم. حسینی خاطر نشان کرد: اتاق تعاون برای حضور مؤثر در فرایند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور و پیگیری مطالبات قانونی بخش تعاونی و تثبیت جایگاه این نهاد مردمی به موجب قوانین جاری کشور عضو شوراها و مجامع عالی است. وی خاطر نشان کرد: اتاق تعاون استان خراسان جنوبی در ابتدای سال ۱۳۸۴ در راستای فعالیت های اتاق تعاون ایران و وظایف مشخص شده در قالب تشکلی تعاونی به جهت کمک به ایجاد اشتغال و عدالت اجتماعی و به عنوان پارلمان بخش تعاون تشکیل گردید.

شمار قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۴ نفر رسید


مهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت یک مورد جدید ناشی از کرونا، شمار قربانیان در استان به ۱۴۴ نفر رسید.محمد دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از بیماران بستری تست کرونا برای ۳۳ نفر مثبت شده است، افزود: از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند و حال پنج نفر از بیماران وخیم است.دهقانی فیروز آبادی تاکید کرد: از شهروندان به ویژه دانش آموزان خواستاریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمامی ویژه داشته باشند.

امام جمعه بیرجند: ملاک برتری افراد عمل به قانون است

گروه خبر – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند گفت: هر فردی که به قانون عمل کند از همه بهتر است و در کشور ما قانون وجود دارد اما روح قانون وجود ندارد. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه به مناسبت هفته تعاون در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان اظهار کرد: ما دارای قانون هستیم اما آن کسی که میخواهد قانون را اجرا کند به خوبی اجرا نمیکند، قانون اساسی ما پیشرفتهترین قانون دنیا است اما مشکل این است که قانون وجود دارد اما روح قانون وجود ندارد. امام جمعه بیرجند گفت: امیدواریم با همت مسئولان دلسوز در هر بخش، سازمان و وزارتخانهای، مشکلات برطرف و تا فرصت از دست نرفته است، آگاهانه و بیدار در جهت اجرای قانون عمل شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: از ابتدای امسال علیرغم همه محدودیتها، تعاونیهای استان به کشورهای همسایه ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار کالا صادر کردند. غلامرضا اشرفی اظهار کرد:یکی از رویکردهای ما بحث برند و برندسازی است که در این راستا ۱۹ تعاونی در استان موفق به ثبت ۲۶ برند شده است.

برگزاری شور عاطفه ها

صداوسیما- شور عاطفهها در استان همزمان با سراسر کشور از ۲۲ شهریور تا ۱۱ مهر برگزار میشود. معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این طرح امسال برای حمایت از دانش آموزان نیازمند امسال به علت شرایط ویژه شیوع کرونا با جمع آوری وجوه نقد برنامه ریزی شده است. احمد رفیعی افزود: شور عاطفهها با دو شعار ایران همدل- همدل میشویم در تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان و همدل میشویم برای مهربانی مهر اجرا میشود. وی شماره گیری ۸۸۷۷ ، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد را از روشهای پرداخت الکترونیکی جشن عاطفه ها عنوان کرد.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تمدید شد

یرنا – معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید مهلت ارسال آثار به هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تا پایان مهر امسال خبر داد.سید علی زمزم گفت: زمان برگزاری جشنواره نیز از ۳۰ مهر به سوم آذرماه ۹۹ همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری (ع) تغییر یافت.وی بیان کرد: علاقهمندان میتوانند برای ثبتنام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی khorasanjonobi.shamstoos.ir و portal.shamstoos. ir اقدام کنند و تاریخ خلق آثار باید بین سالهای ۹۸ تا ۹۹ باشد.وی افزود: به نفر اول تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد. وی اظهار کرد: نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال را دریافت خواهد کرد.

گلخانه در چهار شهرستان خراسان جنوبی آماده واگذاری است

ایرنا – مدیر شعبه شرکت شهرکهای کشاورزی استان گفت: عملیات اجرایی نهضت گلخانهای در استان آغاز شده و گلخانهها در چهار شهرستان خراسان جنوبی آماده واگذاری به سرمایهگذاران است. مهدی سورگی اعلام کرد: عملیات اجرایی در شهرستان سربیشه و نیز آیسک شهرستان سرایان پیشرفت قابل قبولی داشته است.وی افزود: در شهرستان زیرکوه عملیات حفر چاه و پمپاژ انجام شده، همچنین در شهرستان نهبندان اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار صورت گرفته است. مدیر شعبه شرکت شهرکهای کشاورزی گفت: معابر نهبندان و زیرکوه در حال انتخاب پیمانکار و بقیه امور در دست مشاوران در حال مطالعه است. سورگی بیان کرد: در مراحل اجرایی نهضت گلخانهای تاکنون چهار حلقه چاه مجوز گرفته که ۲ حلقه حفاری و ۲ حلقه نیز در مرحله عقد قرارداد است

پیش بینی وزش تندباد در نوار شرقی خراسان جنوبی ؛ هوا گرم تر می شود
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از وزش تند باد و گرد و خاک طی روزهای آینده در نوار شرقی استان خبر داد. علیرضا خندان رو با اشاره به وضعیت جوی هوای استان بیان کرد: طی چند روز آینده در سطح خراسان جنوبی افزایش وزش باد را خواهیم داشت. وی ادامه داد: از فردا تا روز چهارشنبه دمای هوا تا دو درجه گرمتر میشود.

مرکز پاسخگویی درباره بازگشایی مدارس در استان راه اندازی شد


ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مرکز پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مردم درخصوص بازگشایی مدارس و نحوه ارائه آموزشها، در مرکز استان راهاندازی شد. محمدعلی واقعی روز دوشنبه اظهار کرد: این مرکز به منظور کاهش دغدغههای مردم، افزایش رضایتمندی عمومی و همچنین اطلاعرسانی صریح و شفاف در زمینه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس راهاندازی شد. وی افزود: فعالیت مرکز «پاسخگویی به سئوالات درخصوص بازگشایی مدارس» از هفدهم شهریور تا اول مهر ماه سال جاری ادامه دارد. وی بیان کرد: هماستانیها میتوانند هر روز جز ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲ برای برقراری ارتباط با این مرکز با شماره تلفن ۰۵۶۳۲۴۲۴۷۳۴ تماس بگیرند.

فعالیت ۶۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی پس از بازگشایی مدارس


گروه خبر- رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: ۶۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی از زمان بازگشایی مدارس در خطوط شهری و حومه آماده خدمات دهی به مسافران درون شهری می باشند.یدا… غلام پور اظهار کرد: قبل از شروع مدارس به دلیل وجود ویروس کرونا و کاهش سفرهای درون شهری با وسایل نقلیه عمومی توسط شهروندان، ۳۰ تا ۳۵ درصد ناوگان فعال بودند که این میزان پس از شروع فعالیت مدارس، به ۶۰ درصد افزایش داشته است.وی افزود: میزان جابجایی مسافر در اولین روز بازگشایی مدارس نسبت به قبل از آن ۱۷ درصد افزایش داشته است. غلام پور بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، ناوگان اتوبوسرانی دو نوبت در روز ضدعفونی و پاکسازی می شوند که به دلیل شروع مدارس، نظارت بر وضع نظافتی و ظاهری اتوبوس ها اهمیت بیشتری داشته است.

افزایش ۴ برابری تماسهای مردمی با ۱۱۵

صداوسیما- تماسهای مردم بیرجند با سامانه ۱۱۵ اورژانس در ۵ ماه گذشته ۴ برابر افزایش داشته است. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: در این مدت مردم مرکز استان، ۳۴ هزار و ۹۲۲ تماس با سامانه ۱۱۵ برقرار کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۷۴۶ مورد فقط عملیاتی شد. عباسی افزود: ۳۱۹ مورد از تماسها با این سامانه مربوط به مشکلات تنفسی بوده است. وی با بیان اینکه مردم برای مشاوره درخصوص کرونا شماره ۱۱۵ را اشغال نکنند افزود: سامانههای ۴۰۳۰، ۱۶۶۰ و ۱۹۰ برای این منظور در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت