شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

باز دغدغه، بازفصل ثبت نام مدرسه

ایرنا – مهاجرت از سایر مناطق استان به بیرجند مرکز خراسان جنوبی تا حد قابل توجهی فضای آموزشی را با محدودیت مواجه کرده و در این سال‌ها دغدغه ثبت‌نام دانش‌آموزان به نوبرانه قدیمی برای والدین تبدیل شده است. ثبت‌نام در مقاطع ابتدایی بیشترین مشکل را در مرکز استان از آن خود کرده و در سال‌های اخیر سیاست‌های مختلفی برای کاهش دغدغه‌های مربوط به این جامعه هدف از سوی شورای آموزش و پرورش اتخاذ شده است.
مدارس دونوبت از دیگر مشکلات در این زمینه است که اکنون طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش بیش از ۳۵ مدرسه در بیرجند به صورت دونوبت اداره می‌شود. ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بالای شهر و با امکانات بهتر تقاضای بسیاری از خانواده‌ها حتی در برخی مناطق حاشیه‌ای شهر است که حوزه‌های ثبت‌نامی را هر سال با مشکل روبه‌رو می‌کند.

۳۴۴ کلاس درس دونوبت در بیرجند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش جمعیت مرکز استان به دلایل مختلف اکنون در بیرجند ۳۴۴ کلاس درس به صورت دونوبت اداره می‌شود.محمود چاوشان افزود: علاوه بر مدارس دونوبت در ۱۰ سایت مسکن مهر بیرجند نیاز به ۳۹۶ کلاس درس بوده که تاکنون ۸۷ کلاس ساخته شده و ۸۳ کلاس نیمه‌تمام است. وی با بیان اینکه علاوه بر کلاس‌های ساخته شده ۲۳۸ کلاس فقط در مساکن مهر مورد نیاز است اظهار کرد: در هفت شهرک اقماری بیرجند هم نیازمند ۶۳ کلاس درس هستیم که همت خیران را می‌طلبد. مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هفت مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در شهرستان بیرجند و سه مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز داریم و تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا اول مهر حذف خواهد شد. وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ کلاس درس در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: تعداد زیادی از این کلاس‌ها مربوط به بیرجند است.
مدیر دبستان هیئت امنایی دکتر شکوهی بیرجند هم گفت: ثبت‌نام سال جاری براساس ضوابط مندرج در بخشنامه ثبت‌نام صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان محدوده مدارس مشکلی برای ثبت‌نام ندارند. حسن احترامی افزود: کمبود فضای آموزشی یکی از مهمترین مشکلات در روند تحصیلی دانش‌آموزان است که ورود خیران به ویژه دولت برای تامین فضای آموزشی می‌تواند اینگونه دغدغه‌ها را در استان کاهش دهد.

ثبت‌نام براساس منطقه جغرافیایی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان براساس منطقه جغرافیایی در استان صورت می‌گیرد و والدین نسبت به ساماندهی فرزندانشان همکاری کنند.
محمد زمانی افزود: این دستورالعمل شامل مدارس تیزهوشان، شاهد، مدارس غیردولتی، هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی نمی‌شود.وی گفت: خشکسالی‌های مکرر باعث سیل مهاجرت به حواشی شهرها بخصوص شهر بیرجند شد که متاسفانه مرکز استان را با کمبود فضای آموزشی مواجه کرد.وی تصریح کرد: از آنجا که بیشتر والدین دانش‌آموزان کارمند و شاغل هستند تمایل به ثبت‌نام آنان در شیفت صبح دارند اما با کمبود فضای آموزشی راهی جز دونوبت اداره شدن تعدادی از مدارس نیست. زمانی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت مدارس برای ساماندهی دانش‌آموزان در شیفت صبح استفاده خواهد شد بیان کرد: در صورتی که ظرفیت‌ها محدود بود والدین نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود طبق راهنمایی‌های صورت گرفته اقدام کنند.

روابط عمومی حوزه سیاستگذاری و راهبردی است

ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی حوزه سیاستگذاری و راهبردی است و همه مدیران باید توجه عمیق و شایسته به این حوزه داشته باشند. ناصر نبی زاده در همایش روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: روابط عمومی و توجه به آن در انعکاس شایسته فعالیت‌های هر بخش موثر است.وی افزود: از زمان تشکیل شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی در اوایل زمستان سال قبل که مصادف با مدیریت بیماری کرونا بود یکی از وظایف اصلی این شورا محوریت اطلاع رسانی در حوزه مدیریت کرونا بود و تاکنون ۱۸ جلسه شورای اطلاع رسانی و ۲۲ جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده است.نبی زاده گفت: ۱۰ جلسه با عنوان اتاق‌های فکر شورای اطلاع رسانی شکل گرفت و ۲۰۰ مصوبه هم توسط اعضای کمیته اطلاع رسانی مصوب شد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: هفته روابط عمومی در سال جاری تحت تاثیر موضوع کرونا قرار گرفت و نتوانستیم برنامه‌های حضوری شایسته را داشته باشیم اما قبل از هفته روابط عمومی با همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مکاتبه کردیم که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به شکل نمادین از روابط عمومی‌ها تجلیل داشته باشند. علی وفادار افزود: باید دوستی بین رسانه و روابط عمومی تقویت شود و در این یک سال تلاش شد در حد بضاعت برای تولیدات چندرسانه‌ای اقدام کنیم.
سالاری مدیرعامل خانه مطبوعات هم گفت: خراسان جنوبی از استان‌هایی است که بحث تنش بین روابط عمومی و رسانه کمتر وجود دارد اما گاهی بعضی از مسائل به مدیر دستگاه اجرایی بر می‌گردد و روابط عمومی باید در جایگاه خود تعریف شود که گاهی به درستی دیده نمی‌شوند. این همایش به منظور معرفی مدیران برتر روابط عمومی از دیدگاه رسانه‌ها، مدیران برتر روابط عمومی‌ها در پویش روابط عمومی‌ها در مدیریت بیماری کرونا و مدیران برتر دستگاه اجرایی که در تکریم جایگاه روابط عمومی نقش داشتند، در استانداری برگزار شد.

بخش پیوند اعضا در استان متولد می شود

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی بخش پیوند اعضا در خراسان جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.به گزارش صدا و سیما، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از مرکز دیالیز بیماران خاص خراسان جنوبی گفت: امکانات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بهترین وجه درحال بهره برداری است و این مسئله را رضایت بیماران تایید می کند. دکتر شادنوش با اشاره به امکانات فراهم شده در بیمارستان رازی بیرجند برای راه اندازی بخش پیوند اعضا در خراسان جنوبی گفت: به زودی شاهد راه اندازی این بخش در خراسان جنوبی خواهیم بود، اما ورود به مرحله عملیاتی پیوند اعضا به جهت حفظ ایمنی و سلامت بیماران بستگی به شرایط کرونا دارد.وی با اشاره به همکاری در توسعه بخش دیالیز خراسان جنوبی گفت : چنانچه به لحاظ ساختمانی این امکان فراهم شود، از طرف وزارت و هماهنگ با استانداردها، دستگاه های دیالیز را به ازای هر 4 بیمار به استان اختصاص خواهیم داد.وی با اشاره به دیالیز 303 بیمار در خراسان جنوبی و دردسترس نبودن امکانات دیالیز برای تمام نقاط کشور گفت: بنابه تحقیقات انجام شده، خدماتی که به بیماران دیالیز در ایران داده می‌شود به نسبت کشورهای توسعه یافته و حتی دنیا بی نظیر است.وی افزود: مسئله دیالیز، فقط وجود ساختمان و دستگاه نیست، بلکه وجود نیروی متخصص هم ضروری است که باتوجه به تعدادکم پرستار درکشور و به خصوص نبود پرستار متخصص دیالیز و به منظور جلوگیری از خطرات بیشتر امکان دادن خدمات به شهر های کوچک و مناطق دور وجود ندارد. وی گفت: در تلاش هستیم تا 250 پزشک و پرستار و 80 پرسنل ویژه دیالیز را با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های 3 روزه در استان تربیت کنیم.

راه اندازی و به روزرسانی دو ایستگاه لرزه نگاری در استان

صدا و سیما -راه اندازی و به روز رسانی دو ایستگاه لرزه نگاری در خراسان جنوبی، دقت در تعیین مکان زلزله و سرعت اطلاع رسانی را افزایش داد. رئیس مرکز لرزه نگاری بیرجند گفت: ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی باند پهن شورآب در ارتفاعات غربی شهر طبس راه اندازی شد. هاشمی افزود: این مرکز که با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه اندازی شده، پانزدهمین ایستگاه لرزه نگاری استان است.

آغاز نام نویسی در هنرستان دخترانه‌ی هنر‌های زیبای استان

صدا و سیما – نام نویسی هنرجویان در هنرستان دخترانه‌ی هنر‌های زیبای خراسان جنوبی برای سال تحصیلی جدید آغاز شد. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان هنر‌های زیبا، سال گذشته برای اولین بار در خراسان جنوبی، راه اندازی شد و امسال برای دومین سال متوالی در سه رشته سینما، نمایش و نقاشی هنرجو می‌پذیرد. سید علی زمزم افزود: علاقه مندان می‌توانند دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در ساعت اداری برای نام نویسی در پایه دهم مراجعه کنند.

لزوم احصا جنبه های حمایت از امران به معروف
ایرنا – قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انتظار است که کمیته حقوقی و قضاییه ستاد علاوه بر احصای جنبه‌های حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، به دنبال مشورت‌های کلان در سایر موضوعات نیز باشد.به گزارش روز شنبه روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در نشست با اعضای کمیته حقوقی و قضاییه ستاد که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد گفت: آموزش و آگاهی بخشی مسائل حقوقی به مردم امری ضروری است و مشورت‌های حقوقی به نوعی پیشگیری از وقوع منکرات در جامعه به شمار می‌رود.وی افزود: در بخش حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بسترهای مناسبی وجود دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته استدبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی هم با بیان اینکه جامعه نسبت به زوایای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آگاهی کافی را ندارند گفت: براساس قانون، ستاد موظف به حمایت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است. سردار علی قاسمی افزود: ستاد براساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موظف به حمایت همه‌جانبه از از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

مرگ ماهی ها در قاین بیو تروریسمی نبود
رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: در پی گزارش شهروندی از روستای بن خونیک، مبنی بر تلف شدن تعداد زیادی ماهی متعلق به قنات این روستا کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.محمودی افزود: پس از بررسی علایم بالینی و کالبد گشایی ماهیان تلف شده آلودگی با سموم ارگانوفسفره در نتایج آزمایشگاهی ثبت شد.محمودی افزود: عوامل مختلفی از جمله سم پاشی درختان و مزارع اطراف استخر قنات، شستشوی سمپاس و لوازمی که با این سموم در ارتباط بوده اند و یا حتی شیطنت فرد یا افرادی با آلوده کردن آب می‌تواند علت وقوع این تلفات باشد.محمودی با بیان اینکه موضوع تلفات ماهی در این روستا توسط افرادی خواسته یا ناخواسته بزرگ نمایی شد، به مردم اطمینان داد: این موضوع جنبه بیوتروریسم ندارد و مردم نگران این موضوع نباشند.

22 پله صعود دربهره از آبیاری نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال ۹۶ رتبه خراسان جنوبی در استفاده از سیستم ابیاری نوین ۲۸ بود که الان به ششم کشوری رسیده است غلامرضا قوسی افزود: .جهش آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان از سال ۹۶ شکل گرفت و اوج آن در سال ۹۸ بودو حالا ۲۴ درصد اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اندوی گفت: ۱۱۴ میلیون متر مکعب از محل اجرای این سیستم‌های آبیاری نوین در استان صرفه‌جویی در مصرف آب داشته‌ایم و راندمان آبیاری از ۴۴ به ۴۷ درصد رسیده است.

۱۰ درصد مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اجرایی نشد
مهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت:۱۰ درصد مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اجرایی نشده است.مشیرالحق عابدی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: کمیسیون‌های پنج‌گانه اتاق بازرگانی بیرجند طی سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.وی ادامه داد: ارتقا عملکرد بخش خصوصی استان از رتبه ۱۵ به ۲۲ در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ بسیار ارزشمند است

سهمیه استان از تسهیلات کرونایی
مهر- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: سهمیه خراسان‌جنوبی از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ۲۶۸ میلیارد تومان است.اشرفی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۷ کارگاه در استان امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات را داشته‌اند، بیان‌کرد: در حوزه تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا هزار و ۸۰۱ نفر در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند.اشرفی ادامه‌داد: مهلت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه و اولین قسط نیز در مهرماه پرداخت می‌شود.

حضور 6هزار مبلغ و روحانی در استان
ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالانه بیش از ۶ هزار نفر مبلغ و روحانی برای امر تبلیغ وارد استان می‌شوند.حجت الاسلام احمد رضایی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی افزود: همایش «گام دوم تبلیغ» فردا با حضور مسوولان کشوری و استانی در استان برگزار می‌شود که مقدمه‌ای برای خلق کنگره ملی تبلیغ در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

تسهیلات فعلان گردشگری خسارت دیده از کرونا رسید

صدا و سیما- با اختصاص اعتبارات ملی به خراسان جنوبی ، به اماکن گردشگری آسیب دیده از کرونا تسهیلات پرداخت می‌شود. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گفت : این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش اماکن گردشگری و تفریحی پرداخت می‌ شود. عربی افزود: هر کارفرما به ازای هر نیروی کار بیمه شده شاغل در اماکن تفریحی و گردشگری می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت