بازگشت شوک آورکرونا

گروه خبر- تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۶ مورد جدید به ۷۵۴ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۶۹۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و ۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

تعداد بالای مبتلایان در بیرجند
مهدی زاده با اشاره به شناسایی ۱۶ مورد جدید مبتلا به کرونا از بین ۹۹ آزمایش انجام شده، گفت: از نمونه‌های مثبت دیروز ۸ نفر مربوط به بیرجند، ۵ نفر مربوط به نهبندان و سه نفر مربوط به درمیان هستند.
وی در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی ۴۶ نفر است. وی از افزایش آمار مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست خدمتگزاران سلامت استان را در این مسیر دشوار همراهی کنند.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیروز دربازدید از بیمارستان ولی عصر (عج) با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان رو به افزایش است گفت : مردم همچون گذشته ما را در کنترل و مهار این ویروس یاری دهند. دهقانی با ابراز نگرانی از وضعیت رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان تصریح کرد: متأسفانه این روند درکل کشور هم روند افزایشی به خودگرفته و در موارد مثبت یک رکورد جدید را ثبت کرده است.
وی با اشاره به اینکه در پیک نخست بیماری همراهی مردم به کنترل و مهار ویروس کمک شایان توجهی کرد افزود: اگر این همراهی ادامه نیابد روند رو به رشد موارد مثبت سبب افزایش بار مراجعان به بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بیماران بدحال و از سوی دیگر احتمال افزایش مرگ و میرخواهد شد.

حتمال اعمال محدودیت های جدید
دهقانی‌فیروزآبادی گفت: در صورت افزایش این روند ستاد ملی مقابله با کرونا ناچار خواهد بود برای مقابله، اعمال محدودیت‌های جدید را در دستور کار قرار ‌دهد تا بتوانند این وضعیت کنترل کند. وی با اشاره به اینکه موارد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در دو روز اخیر پس از چند روز که تک رقمی بود، امروز دورقمی شده است از مردم استان خواست از تردد غیرضروری و حضور غیرضرور در خارج از منزل پرهیز کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی بیرجند براستفاده ازماسک، رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم در صورت خروج از منزل وحضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت