بازدید استاندار از عمق فاجعه سیل

برنا – استاندار خراسان جنوبی دیروز با حضور جمعی از مدیران کل استان از شهرستان زیرکوه بازدید و از نزدیک خسارت های وارده به این شهرستان در پی سیل اخیر را مورد بررسی قرار داد.

دستور استاندار و ترک جلسه برای بررسی بندهای خاکی زیرکوه
استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در ریزکوه برگزار شد به مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری، آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان دستور داد که بازدید فوری از بندهای خاکی این شهرستان داشته باشند که این مدیران مجبور به ترک جلسه و اجابت دستور استاندار شدند. جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی دیروز در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه به مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری، آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان، برای بازدید فوری از بندهای خاکی سطح شهرستان که بر اثر بارندگی های اخیر سرریز شده و احتمال شکستگی وجود دارد به منظور رفع سریع مشکل و کارشناسی موضوع با توجه به اعلام بارندگی های پیش رو و هشدار سطح نارنجی هواشناسی دستور داد.به گفته وی با توجه به حساسیت موضوع این مدیران کل با دستور استاندار با ترک جلسه به بندهای اعلام شده اعزام و بقیه دستگاه ها مکلف به همکاری و تعامل با این سه دستگاه شدند.
استاندار در ادامه جلسه گفت: مدیران دستگاهها از همان ابتدای بحران پای کار بودند و کار تیمی و فضای همدلی باعث شد سطح خسارات پایین بیاید و این همدلی ها و پای کار بودنها در استان لذت بخش است. وی افزود: طی بازدیدهای امروز از مناطق سیل زده و خسارت دیده زیرکوه کل این بحران را می شود به سه بخش تقسیم کرد که بخش اول همین همراهی و همدلی های دستگاهها و مدیران برای مدیریت بحران بود و بخش دوم اکنون است و بخش سوم دراز مدت است که در سطح دراز مدت یعنی اینکه ارزیابی های کامل و جامع صورت بگیرد تا کار اساسی و اصولی انجام شود . استاندار در ادامه گفت: در سطح میان مدت که در دو سه هفته آینده باید مدیریت شود این است که حساسیت سازی در مورد عمق فاجعه در شهرستان صورت و پیگیری تامین منابع جهت جبران خسارتها انجام شود و باید کارهایی بکنیم که اگر فردا شب سامانه بارشی بیاید آمادگی وجود داشته باشد و مردم از حالت اضطرار بیرون بیایند و همچنین جاده ها و قنوات باز شود.

عمق فاجعه سیل در زیرکوه بالاست و نیاز است که کار جهادی انجام شود
فرماندار زیرکوه نیز بیان داشت: از همان ساعت اولیه که شهرستان ما دچار آبگرفتگی و سیل شد ، دستگاههای امداد رسان و خدماتی وارد عمل شدند و با همدلی و همفکری توانستیم این سیل را مدیریت کنیم ولی با تمام این وجود خسارات زیادی به زیر ساختهای شهرستان وارد شد.وی ضمن تشکر از حضور با اولویت استاندار در شهرستان زیرکوه و بازدید از خسارتها گفت : درخواست مردم این است که ببینند که تیمهای ارزیاب وارد روستاها شدند و با مردم گفتگو کنند و خسارتها را برآورد و نسبت به ترمیم و بازسازی اقدام نمایند چرا که توان دستگاههای سطح شهرستان ما محدود است. غیرتی بیان داشت: درخواست ما از استان در ساعات اولیه تیم ارزیاب بود و از آنجایی که عمق فاجعه بسیار زیاد است ، میطلبد تا کار جهادی انجام شود و با توجه به فصل حساسی که در آن قرار داریم بویژه در بحث جهاد کشاورزی و قنوات ضروریست که نیروهای زبده و متخصص در شهرستان حاضر شوند و سریعتر نسبت به ارائه راه حل و شروع کار اقدام نمایند. وی گفت : جاده های بین مزارع اکثر روستاها تخریب شده و کشاورزان دسترسی به محصول کشاورزی خود ندارند و لازم است چند گریدر در شهرستان حاضر شوند و سریعا نسبت به بازگشایی جاده های بین مزارع اقدام کنند . وی با اشاره به ادامه دارد بودن بارندگی ها و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: از آنجایی که تعدادی سد و بند خاکی مشابه سد دوازده امام در شهرستان وجود دارد و احتمال خطر شکستگی بسیار بالاست ، ضروری است که راهکار درست و اساسی ارائه شود که امکان اجرا هم داشته باشد تا از خسارات بیشتر جلوگیری گردد. فرماندار زیرکوه در پایان گفت: درخواست داریم که چاههای کشاورزی آسیب دیده ترمیم شود و با توجه به اینکه ۹۰۰ کیلومتر راه عشایری داریم و الان فصل کوچ عشایر است نیاز است که تعدادی گریدر با حضور در شهرستان نسبت به بازگشایی این راههای عشایری نیز باز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

نصرآبادی – گروه دوچرخه سواری همرکاب شهرستان طبس سفر پنج روزه خود را با ورود

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت