بازار مسکن استان کرونا گرفت

اگرچه کارشناسان به صورت رسمی از افزایش بهای مسکن در استان حرفی نمی زنند اما قیمت زمین و مسکن در آگهی های املاک به ویژه در فضای مجازی به صورت خود جوش و بر اساس نظر مالک و میل و خواسته برخی بنگاه های معاملات املاک بالا رفته و دوباره حساب و کتاب متقاضیان خرید مسکن را با چالش مواجه کرده است. در حالی که قیمت های قبلی کمتر از یک ماه قبل رقمی بسیار کمتر اعلام می شد حالا در همین مدت گویی چندین سال را پشت سر گذاشته ایم و ضربه های گرانی مسکن؛ این نیاز اساسی خانوار ، هر روز مهلک تر می شود. با وجود همین شرایط بر اساس آنچه رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی گفته کرونا معاملات رسمی در این حوزه را به صفر رسانده است، این یعنی تقاضا از بین رفته پس باید قیمت کمتر شود اما بازار مسکن در خراسان جنوبی معادلات اقتصادی را هم بهم می ریزد. اربابی گفت: معاملات مسکن و زمین در خراسان‌جنوبی به صورت رسمی و قولنامه‌ای در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین به صفر رسید. وی افزود: از ۱۵ اسفند ماه ۹۸ تا اواخر فروردین ۹۹ همه مراکز مشاور املاک در استان طبق روال سراسر کشور تعطیل بودند و در نتیجه هیچ گونه معامله‌ای در این بازه زمانی به ثبت نرسیده است.

افزایش اجاره بها در سال گذشته

به گزارش مهر، اربابی در زمینه وضعیت اجاره مسکن نیز گفت: وضعیت اجاره مسکن نیز تقریباً مشابه خرید و فروش است و البته به واسطه افزایش مالیات بر املاک در سال گذشته، اجاره بها مقداری افزایش داشته است. وی با بیان اینکه ساخت و ساز نیز از ابتدای شروع کرونا در خراسان‌جنوبی به شدت کاهش داشته است، ادامه ‌داد: همه این موارد نشان از رکود بازار مسکن در ماه‌های اخیر در خراسان‌جنوبی دارد. رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی بیان‌کرد: نکته مثبت در حوزه مسکن طی ماه‌های اخیر (اسفند و فروردین) تلاش خیرین و نیک‌اندیشان و بسیاری از صاحبان املاک برای حل مشکل اجاره بها مؤجران بوده است. اربابی ادامه ‌داد: بسیاری از صاحبان املاک به ویژه املاک تجاری با توجه به شیوع کرونا و آسیب اقتصادی به واحدهای صنفی اجاره بها ملک خود را بخشیده و یا در این زمینه به مؤجران خود تخفیف و مهلت دادند که بسیار ارزشمند است.

رکود تا پایان ماه رمضان

وی در زمینه پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در خراسان‌جنوبی گفت: به نظر می‌رسد رکود در بازار مسکن چه خرید و چه اجاره بها تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه داشته باشد و بعد از آن اندکی شرایط تغییر کند. رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رونق ساخت و ساز مسکن از آن جهت حائز اهمیت است که اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری را به همراه دارد و از این منظر حائز اهمیت است. اربابی یادآور شد: امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان خبرهای بسیار خوشی در حوزه زمین و مسکن به مردم خراسان‌جنوبی بدهیم – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت