ایران آماده است تا جهت تضمین برجام، به گفتگو ادامه دهد

ایران آماده است تا جهت تضمین برجام، به گفتگو ادامه دهد

وزیر امور خارجه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، موارد نقض تعهدات بین‌المللی آمریکا و قطعنامه شورای امنیت با خروج واشنگتن از برجام را گوشزد کرد و خواستار حفظ اعتبار این نهاد بین‌المللی شد. محمد جواد ظریف در این نامه تاکید کرده است: ایران طی یک سال پس از خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام، با خویشتنداری توأم با حسن نیت خود، تمامی آئین های پیش بینی شده در برجام را طی کرد. اگرچه در فضای مخرب پس از اقدام دونالد ترامپ سه دولت اروپایی/ اتحادیه اروپا به طور کلی از اجرای تعهدات خود بازماندند و ایران هیچ دستاویزی جز اجرای حقوق خود جهت توقف اجرای بخشی از تعهداتش ذیل برجام پیش روی خود نداشت. ما به منظور اثبات حسن نیت خود و تمایل جدی به حفظ برجام، مایلم بار دیگر اعلام نمایم جمهوری اسلامی ایران به همکاری کامل و موثر خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داده و آماده است تا جهت تضمین اجرای کامل برجام، به گفتگو در هر سطحی ادامه دهد.

ردصلاحیتی‌ها در فکر انتقام هستند

نماینده مشهد با بیان اینکه اکنون کشور و جامعه در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی و کرونا است، گفت: متاسفانه وقت مجلس در روز‌های پایانی، توسط طرح‌های بیهوده تلف شد و اولویت‌های شخصی جایگزین اولویت‌های ملی شد. پژمانفر، اظهار کرد: اولویت قرارگرفتن طرح اصلاح قانون انتخابات در دستورکار مجلس در این زمان، یک نوع گرفتن انتقام از شورای نگهبان بود. وی ادامه داد: افرادی که خواهان در اولویت قرار گرفتن این طرح در مجلس بودند حتی در دفاعیات شان هم مسئله شخصی کاملا مشهود بود.

قالیباف پای نجفی را دوباره به دادگاه برد

جلسه دادگاه محمدعلی نجفی درخصوص شکایت الیاس قالیباف از وی برگزار شد. وکیل نجفی درباره موضوع این شکایت گفت: این پرونده درباره موضوعی است که در زمان شهردار بودن آقای نجفی به وقوع پیوسته، در آن زمان حراست منطقه ۲ گزارشی را به شهردار منطقه درباره تخلفات شرکت شمس الشموس که متعلق به آقای الیاس قالیباف بوده، می‌دهد و شهردار منطقه هم موضوع را به آقای نجفی به عنوان شهردار تهران ارجاع می‌دهد. وی افزود: آقای نجفی بنا بر وظیفه‌ای که داشت نامه را به دادستان تهران می‌فرست و در نامه درباره جرائم احتمالی صحبت می‌کند و هیچ نامی از آقای قالیباف هم به میان آورده نمی‌شود، بر همین اساس اعلام عنوان اتهامی افترا برای موکل من صحیح نیست.

علایی: روحانی بدشانس‌ترین رئیس دولت بعد از انقلاب است

حسین علایی نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آقای روحانی بدشانس‌ترین (رئیس) دولت بعد از انقلاب است. دوره اول با مسئله برجام روبرو شد، در دوره دوم هم ترامپ آمد و این بساط را بهم ریخت. ولی در دوره اول ایشان توانست تورم را کنترل کند، رشد اقتصادی راه بیندازد، تنش بین‌المللی را تا حد زیادی حل کند. در دوره دوم بدترین شرایط را دارد. من برخی مواقع تعجب می‌کنم کشور چطور اداره می‌شود. به نظرم دولتمردان ما خیلی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

روایت ضرغامی از دو وظیفه مهم مجلس

ضرغامی در توییتر نوشت: «مجلس جدید دو وظیفه مهم دارد. اول نظارت هوشمندانه بر تصمیمات قابل تامل دولت در مسائل اقتصادی، با هدف جلوگیری از تحویل زمین سوخته و دوم تهیه فهرستی از اولویت‌های معیشتی مردم و ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی برای دولت ۱۴۰۰»

شورای نگهبان: مجلس ۲ سال اصلاح قانون انتخابات را کنار گذاشت

روابط عمومی شورای نگهبان با بیان اینکه متاسفانه استانی‌شدن انتخابات برای مجلس اهمیت داشت و نه رفع ایرادات قانون انتخابات خاطرنشان کرد: مجلس ۲ سال کار برای اصلاح قانون انتخابات را کنار گذاشت که اگر اینگونه نبود خیلی از مشکلات حل می‌شد.

صوفی : کرباسچی به ‌دنبال «شورای رهبری اصلاحات» است

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات انتقادات اخیر کرباسچی از وضعیت اصلاح طلبان را دو حالت تعبیر می‌کند. دلگیری‌ از دهه ۷۰ در ماجرای دادگاهی شدنش و دوم او را از طرفداران پر و پا قرص شورایی شدن رهبری اصلاحات می‌داند. ۱۵ اردیبهشت خبری مبنی بر احتمال تشکیل شورای رهبری اصلاحات مطرح شد که این پیشنهاد به رئیس دولت اصلاحات نیز داده شده که از این پس رهبری جریان اصلاحات بر عهده یک شورای چند نفره باشد.

هفتاد اصولگرا، متقاضی عضویت در هیئت رئیسه مجلس یازدهم

تابناک نوشت: حدود ۷۰ تن از منتخبان اصولگرای مجلس یازدهم برای تصدی ۱۲ کرسی هیئت رئیسه پارلمان مطرح هستند و یا اعلام آمادگی کرده اند که از این رو، فراکسیون «انقلاب اسلامی» کار سختی برای کاهش تعداد کاندیدا‌ها و انتخاب گزینه‌های نهایی برای رقابت در صحن علنی به منظور تصدی کرسی‌های هیت رئیسه خواهد داشت.

جو بایدن خطاب به ترامپ: وعده «توافق بهتر از برجام» را عملی نکرده ای

نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات آمریکا در بیانیه‌ای یادآوری کرد: وعده ترامپ برای عقد توافقی بهتر با ایران محقق نشده است. در بیانیه جو بایدن آمده است: «یک نکته کاملاً آشکار است: تصمیم‌گیری‌های سیاسی دونالد ترامپ خطر جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است. او دو سال پیش در چنین روزی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد…. در آن زمان او وعده رسیدن به توافقی بهتر را داد. این وعده محقق نشده است.»

خود اصولگراها می‌گویند مجلس یازدهم ضعیف خواهد بود

محمد مهاجری که در مصاحبه با آفتاب یزد خود را اصولگرا معرفی نموده گفته است: نه من، بلکه همه‌ اصولگراها می‌گویند احتمالا این مجلس، مجلس ضعیفی خواهد بود، هم به لحاظ کمیت آرا یعنی تعداد افرادی که در انتخابات شرکت کرده‌اند و خودشان هم می‌دانند که به لحاظ کمّی این گونه است، هم به لحاظ کیفی زیرا علیرغم همه‌ شعارهایی که داده‌اند، واقعاً و اصلاً نتوانستند افراد زُبده، متخصص و نیروهای کارآمد را در لیست بگنجانند و وارد مجلس کنند. در واقع از همان ابتدا مجلس را برای بازی‌های خاصی چیده‌اند یعنی عضوگیری مجلس برای یک سری بازی‌های خاص است که بخشی از آن بازی‌ها قرار است به طور مثال در ۱۴۰۰ اتفاق افتد. وی در ادامه می گوید:چون مجلس را برای بازی آفریدند، خود به خود و به اصطلاح، افرادی که تخصص کافی داشته باشند مد نظرشان نبوده است. حالا ممکن است این وسط یکی ـ دو نفری «بُر خورده» و وارد شده باشند یعنی افراد متخصص آمده باشند ولی از اول، ایده و تصمیم «اصولگرایان تندرو» این نبوده که یک مجلس کارآمد وجود داشته باشد. آنها مجلسی می‌خواهند که اهل دعوا باشد و در واقع با این هدف این مجلس آمده است. نمی‌خواهند بلایی سر خودشان یا اصلاح‌طلب‌ها بیاورند بلکه می‌خواهند بلایی سر مملکت بیاورند. در واقع می‌خواهند جامعه‌ای تک صدایی به وجود آورند؛ جامعه‌ای که کسی در آن اظهار نظر نکند. مجلس یازدهم دغدغه من نیست. چون تصورم این است که این مجلس هیچ کار خاصی نخواهد کرد. درست مثل این که یک تیم والیبال درست کنیم که متوسط قدشان ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر باشد. شما فکر می‌کنید در کدام مسابقه می‌توانند برنده شوند؟

چه کرده‌اید که فریاد اصولگرا و اصلاح طلب از شورای نگهبان بلند شده است؟

علی مطهری نماینده تهران به دنبال اظهارنظر دبیر شورای نگهبان درباره تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در آخرین هفته‌های مجلس دهم نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد. در این نامه آمده است: در صحبت اخیرتان مطالبی درباره طرح مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفته اید که قابل تأمل و حاکی از نگاه از بالا به پایین به مجلس است. گویی نه این است که شورای نگهبان صرفاً باید مصوبه مجلس را از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی بررسی و اظهارنظر کند، بلکه نیت خوانی می کنید که این طرح با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است. به شما و آقای کدخدایی -که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد- حق می دهم که نگران باشید، چرا که سال ها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیارهای مشخص انجام شود.در ادامه این نامه آمده است: گفته اید اصلاح قانون انتخابات باید با کار دقیق و کارشناسی به دور از هیجانات انجام شود. اینها را مجلسی ها بهتر از شما می دانند و عمل می کنند، نیازی به رهنمود حضرت عالی نیست. اما آن هیجانات را شما و آقای کدخدایی و افرادی که پشت صحنه شورای نگهبان هستند ایجاد کرده اند. شما پاسخ دهید چه کرده اید که هم اصولگرا و هم اصلاح طلب، هم رد صلاحیت شده و هم رد صلاحیت نشده در جریان بررسی این طرح در مجلس فریادش از ظلم شورای نگهبان بلند بود و نگران حاکم شدن اختناق و خفقان و کاهش سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت