ایده های گردشگری دارای توجیه اقتصادی حمایت میشوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی لازم برای حمایت از طرح و ایدههای دارای توجیه اقتصادی و با قابلیت عملیاتی شدن را از جمله در حوزه گردشگری داریم.محمد صادق معتمدیان در نشست هماندیشی با فعالان بخش گردشگری استان افزود: به دلیل بسترهای مناسبی که در استان داریم، گردشگری یکی از پیشرانهای توسعهای به شمار میرود.وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با ظرفیتهای گردشگری فراوان یاد کرد و گفت: وجود بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی، هزار و ۸۰۰ اثر ملی در حوزه میراث فرهنگی و چهار اثر جهانی به ثبت رسیده، از مهمترین ظرفیتهای استان برای جذب گردشگر است. استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فرهنگی بودن استان و نیروی انسانی مستعد هم از پتانسیلهای منحصر به فردی است که میتواند به جذب گردشگر کمک کند. وی با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت ما معرفی این جاذبههاست خاطرنشان کرد: از رویکردهای ما در ۲ سال گذشته، معرفی هرچه بیشتر توانمندیها و پتانسیلها است. معتمدیان اظهار کرد: رسانهها و مطبوعات استان نیز در این زمینه، همراهی خوبی داشتهاند.وی تاکید کرد: در بحث استفاده از ظرفیتهای گردشگری باید سیاستهای کلان نظام، فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سیاستهای چشمانداز کشور و حوزه گردشگری مدنظر باشد.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت و شرایط خاص استان، گردشگری را مسیری برای درآمدزایی و اشتغال مردم عنوان کرد و گفت: ما باید با برنامهریزی درست و استفاده از همه فرصتها، موانع و مشکلات موجود در این راه حذف کنیم.وی افزود: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید کمک کنند تا تعاملات منطقهای را گسترش دهیم.وی به راهکارهای تبیین شده برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای گردشگری پرداخت و گفت: اصلیترین کار، تدوین سند جامع گردشگری است که در شورای پژوهشی استان به تصویب رسیده است.معتمدیان اظهار کرد: در این سند، نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حوزه گردشگری تعیین شده و تکلیف همه دستگاهها نیز در این زمینه روشن میشود.
این نشست که با حضور نصیرایی نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و نماینده قوه مقننه در شورای عالی گردشگری کشور، مجیدی دبیرکل مجامع آسیایی و رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند، معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل حوزه، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی استان همراه بود، به طرح موانع، چالشها و فرصتهای گردشگری استان و ارائه راهکارهایی برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت گذشت.

سپاه پاسداران محور موضوعات در عرصههای مختلف است
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محور موضوعات در عرصههای مختلف بوده و این امر به دلیل عنایت و توجه مقام معظم رهبری به این نهاد انقلابی است. سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم که این ایام را نیز به محضر حضرتعالی تبریک عرض میکنیم و امیدواریم که خداوند متعال این لطف و عنایت را در حق ما داشته باشد که بتوانیم در راه امام و شهدای بزرگوارمان ثابت قدم باشیم. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امیدواریم خداوند ما را نیز مشمول رحمت خود و در زمره شهدا قرار دهد تا تلاش هایمان را به گونهای دنبال کنیم که شرمنده رفقای شهیدمان نشویم.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: فلسفه وجودی تشکیل بسیج و سپاه این بوده که جامعه را متناسب با شرایط به تعادل برساند و تاکنون هم به وظیفه خود عمل کرده است. وی اظهار کرد: ما به عنوان یک سرباز تا زمانی که مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صلاح بداند، در خدمت آنها خواهیم بود و آن را وظیفه و تکلیف میدانیم.غیاثی بیان کرد: از مهمترین هدفهایی که در این سفر داشتیم، دیدار با نماینده ولی فقیه و در کنار آن دیدار با عزیزان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و عرض خداقوت به آنها بود.مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۱ ماه حضور در خراسان جنوبی و توفیق خدمتگزاری به مردم این استان، از بهترین ایام خدمت بنده است که خداوند را بر این منتی که بر بنده داشته است، بسیار شاکر هستم، اگرچه کوتاه بود اما به اعتقاد بنده در موقعیتی قرار گرفتیم که احساس کردیم در کنار خدمتی که انجام میدهیم، نیم نگاهی هم به برخی از مسائل که استان را تحت تاثیر خودش قرار داده داشته باشیم.نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی هم در این دیدارگفت: امروز جنگ ارادهها در میان است و بقیه امور فرعی است و پیروزی با آن جامعهای است که با روحیه بالا، ارادهای قوی داشته باشد و این رمز پیروزی است. حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، با اشاره به اینکه مسئولیت جدیدی که امروز بر عهده دارید هم برای شما و هم برای مردم و کشور ما مایه برکت است، اظهار کرد: امیدوارم تا هماهنگی هایی صورت گیرد تا اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی از جمله بسیجیان، حضرتعالی را از نزدیک زیارت کنند و این حسرت در دل آن ها باقی نماند.امام جمعه بیرجند بیان کرد: از سالها قبل ما درخواست دیدار شما را داشتیم اما اگرچه توفیقی حاصل نشد و این دیدار دیر بود، ولی با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس واقع شده، بسیار مناسب استعبادی تصریح کرد: خداوند به حضرتعالی این توفیق را داده است که هم دیدار شما و هم فرمایشات و گفتار شما مسئله امیدواری را که امروز مهمترین مسئله جامعه ما است را تشدید می کند.نماینده مقام معظم رهبری در استان تصریح کرد: اگرچه در لحظه آخر، شهادت آرزوی هر انسانی است ولی بقای امثال شما در تحقق اهداف شهدا بسیار بیشتر از اجر و پاداش شهادت است. وی یادآور شد: سوال شد که آیا بالاتر از مقام شهادت، مقامی وجود دارد که پاسخ دادهاند بله، و آن برای کسانی است که در جهاد در راه خدا از خود و جان خود بگذرند و تا مرز شهادت بروند و دشمن را ناکام گذارند و تا آخر عمر در پیاده کردن اهداف شهدا کار و تلاش کنند، چنین کسانی مقامشان از مقام شهید بالاتر است.

غربت یاقوت سرخ ایران در بازارهای جهانی
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه زرشک به عنوان یاقوت سرخ ایران در بازارهای جهانی ناشناخته مانده است، گفت:برای توسعه صادرات باید استانداردهای جهانی در تولید و برداشت رعایت شود. به گزارش مهر، محسن احتشام پیش از ظهر شنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی و آب اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه امروز هر تولید کننده برای ورود به بازار جهانی ملزم به رعایت استانداردها است، افزود: میزان باقی مانده سموم در زرشک، زعفران و عناب باید همواره مورد توجه کشاورزان باشد.وی خواستار توجه کشاورزان به میزان مصرف سم در محصولات شد، افزود: کشاورزان با تولید محصول ارگانیک میتوانند دو برابر قیمت کنونی سود کنند. احتشام اظهار کرد: مصرف سم در دیگر محصولات کشاورزی باید به حداقل برسد در غیر این صورت در زمینه صادرات با استانداردهای کشورهای جهانی با مشکل رو به رو میشوند.وی با اشاره به اهمیت معرفی زرشک بیان کرد: اگر چه اتاق بازرگانی بیرجند از ۱۲ سال گذشته اقداماتی اعم از تهیه طرح جامع تولید زرشک و تهیه کاتالوگ معرفی این محصول به زبان خارجی انجام داده اما این کافی نبوده و نیازمند ورود متولیان است.احتشام با اشاره به مشکلات زرشک بیان کرد: این محصول در دنیا شناخته شده نیست که میطلبد مورد توجه قرار گیرد. رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر ارائه آموزشهای لازم به کشاورزان بیان کرد: اگر این مهم اجرایی نشود، زعفران کاران و زرشک کاران در امر صادرات مانع بزرگی برای ورود به بازار اروپا رو به رو میشوند.

لزوم ارائه آموزش به کشاورزان برای تولید محصول ارگانیک و استاندارد
معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به خرده مالکی های موجود در استان، آموزش مهمترین نکته برای تولید محصول ارگانیک و استاندارد است. عبدالرضا رضایی اظهار کرد: سطح زیر کشت زرشک طی سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۴۳ هکتار و میزان تولید ۲۱ هزار تن بوده است. وی سطح زیر کشت زعفران را ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار عنوان کرد و گفت: همچنین سه هزار ۸۶۳ هکتار سطح زیر کشت عناب بوده و قریب به هفت هزار تن تولید داشته ایم.رضایی ادامه داد: با توجه به تنش های خشکی، شوری آب و خاک، زرشک استان منحصر به فرد بوده و در تولید عناب و زعفران هم بعد از خراسان رضوی در رتبه دوم قرار داریم. وی با بیان اینکه محصولات استراتژیک در زمینه اشتغال و تولید نقش بسیار مهمی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار بهره بردار زرشک و زعفران و ۱۰ هزار بهره بردار عناب داریم.

مزارع کشاورزی خراسان جنوبی شناسنامه دار شوند
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز خواستار شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی شد و گفت: این امر کمک شایسته ای به اندازه گیری میزان سموم و دیگر اقدامات لازم می کند. غلامرضا آهنی ظهر بیان کرد: بر اساس قانون باید میزان سم در تولیدات کشاورزی مشخص شود.

پرداخت بیمه بیکاری به ۵ هزار نفر در خراسان جنوبی
بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا، به ۵ هزار نفر در خراسان جنوبی پرداخت شده است.به گزارش صدا و سیما، مدیر کل تأمین اجتماعی استان گفت: در بحث بیمه بیکاری مربوط به افرادی که به علت شیوع کرونا بیکار شده اند، از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال به ۵ هزار نفر در استان بیمه بیکاری پرداخت شده است. محمدی افزود: بیمه بیکاری پرداخت شده به این افراد برابر ۵۵ درصد حقوق شان است که علاوه بر آن ، به ازای هر فرزند ۱۰ درصد حداقل دستمزدشان نیز به آنها پرداخت میشود.وی گفت: همچنین افراد در زمانی که بیمه بیکاری دریافت میکنند، از مزایای درمانی بیمه تأمین اجتماعی و دفترچههای درمانی شان هم میتوانند استفاده کنند. مدیر کل تأمین اجتماعی استان افزود: پس از پایان اردیبهشت امسال ، ۳ هزار نفر از افراد بیکار شده در اثر کرونا، بار دیگر به کارشان برگشتند و هم اکنون دو هزار نفر باقی مانده اند که هنوز امکان برگشت به مشاغل شان را ندارند. محمدی گفت: این افراد باقی مانده برای ادامه یافتن بیمه بیکاری شان، باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و با تکمیل مدارک شان ، کد رهگیری دریافت کنند تا بتوانند تا هر زمان که بیکارند از مزایای بیمه بهره ببرند.

۶۶ مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان جنوبی

صدا و سیما – تعداد فوتی های در اثر بیماری کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۱۵۰ مورد است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند. دکتر دهقانی تعداد بیماران حاد تنفسی را ۱۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد تست کرونای ۶۶ نفر مثبت شده است.وی گفت: ۷ بیمار هم در بخش مراقبتهای ویژه هستند که حال دو نفرشان مساعد نیست.

برگزاری ۱۴ عنوان برنامه هنری به مناسبت هفته دفاعمقدس

مهر- رئیس حوزه هنری خراسانجنوبی گفت: ۱۴ عنوان برنامه هنری به مناسبت هفته دفاعمقدس در خراسانجنوبی برگزار میشود. مجید کریمیان اظهار کرد: در این راستا امسال نیز همچون سنوات گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامههای متعدد فرهنگی و هنری با همکاری دفاتر مختلف هنرهای نمایشی، تجسمی، مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری و آفرینشهای ادبی حوزه هنری خراسانجنوبی برنامهریزی شده است. وی اظهار کرد: برگزاری شب خاطره دفاع مقدس با حضور رزمندگان، برگزاری شب شعر، تولید نماهنگ اثر تجسمی، تولید نمایش رادیویی با موضوع دفاع مقدس، اکران فیلم دفاع مقدس به صورت زنده و تهیه کلیپ معرفی شهدا و نشر آن در فضای مجازی از جمله این برنامهها است. کریمیان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس تولید دو نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس خواهیم داشت، بیانکرد: برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات دفاع مقدس و شرکت در نمایشگاه ۱۰۰ اثر تجسمی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامههای حوزه هنری خراسانجنوبی برای هفته دفاع مقدس است.

تحقق ۱۰۰ درصدی عمده مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ایسنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: بخش عمدهای از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان به صورت صددرصدی محقق شده است. سیدکمالالدین میرجعفریان در جلسه بررسی وضعیت پروژههای مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، اظهار کرد: بخش عمدهای از پروژههای مدنظر در مصوبات سفر رئیس جمهور به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است. معاون استاندار یادآور شد: به جهت اهمیت موضوع، تکمیل و بهره برداری از بخش اندک مصوبات باقی مانده در دستور کار دستگاههای اجرایی، استانداری، وزارتخانهها و نهاد ریاست جمهوری قرار دارد. وی از نمایندگان نهاد ریاست جمهوری در استان، تخصیص به موقع اعتبارات و تزریق آنها به پروژههای استان را خواستار شد و گفت: این موضوع در پیشرفت پروژهها نقش بسزایی دارد.

۱۶۰ پروانه پیش فروش ساختمان در بیرجند صادر شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند در خصوص فراهم کردن زمینه اجرای قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۸۹ گفت: با برگزاری جلساتی از سال ۹۵ زیرساخت های لازم برای اجرای این قانون توسط شهرداری بیرجند فراهم شده است. به گفته حمید فخیم زاده در این راستا در سه ماه گذشته سال جاری در مجموع ۱۶۰ پروانه پیش فروش ساختمان در شهرداری بیرجند صادر شد که از این تعداد ۱۴۴ پروانه در منطقه دو و ۱۶ مورد نیز در منطقه یک صادر شده است.

سقوط تریلر به داخل کانال

صداوسیما- تریلر حامل سیمان صبح دیروز به داخل کانال هدایت آب های سطحی در بیرجند سقوط کرد. سرهنگ علیرضا عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: :این تریلر ساعت ۳:۱۵ دقیقه بامداد به علت بی احتیاطی راننده و رعایت نکردن نکات ایمنی حین پارک به داخل کانال سقوط کرد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت .

استفاده از بخاری غیراستاندارددر مدارس استان ممنوع است

تسنیم-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از بخاری غیراستاندارد در مدارس استان ممنوع است گفت: تا قبل از فصل سرما تمامی مدارس خراسان جنوبی به سیستم گرمایشی ایمن مجهز میشوند. محمود چاوشان اظهار کرد: استفاده از بخاری غیراستاندارد در مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده مدیر مدرسه باید پاسخگو باشد. وی از اتصال یک هزار و ۲۸۳ کلاس درس به سیستم گرمایش ایمن خبر داد وگفت: حدود یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس باقیمانده است هرچند از این تعداد ۲۶۰ کلاس درس نیز به سیستم گرمایشی متصل شده است.

اجرای تصفیه پساب شهرک صنعتی بیرجند با اعتبار ۱۳ میلیارد

فارس- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: پروژه تصفیه پساب فاضلاب صنایع کوچک و متوسط شهرک صنعتی بیرجند با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال در حال اجرا است. مهدی پارسا اظهار کرد: این پروژه به منظور صرفهجویی آب و استفاده بهینه برای آبیاری فضای سبز اجرا میشود. وی افزود: منبع این تصفیهخانه با حجم دو هزار مترمکعب به صورت بتنی در حال احداث است. وی تصریح کرد: پروژه تصفیه پساب شهرک صنعتی بیرجند با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی میشود در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد. پارسا با اشاره به ۳۳۰ هزار مترمربع فضای سبز در شهرک صنعتی بیرجند افزود: این فضا شامل چهار هزار مترمربع گلکاری و چندکاری، ۳۷ هزار درخت و ۱۶.۵کیلومترآبیاری قطرهای میباشد. وی با بیان اینکه فاز دوم پساب فاضلاب صنایع مستقر در شهرک صنعتی بیرجند اجرای شبکه داخلی انتقال آن به فضای سبز است، گفت: میانگین ورودی فاضلاب به تصفیه خانه در ششماه نخست امسال روزانه ۱۸۰ مترمکعب است.

زیرساختهای شمال شهر بیرجند با حضور استاندار بررسی شد

آخرین وضعیت زیرساختهای شمال شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی بررسی و درباره طرحهای در دست اجرا تصمیمات لازم اتخاذ شد. در این نشست با حضور دستگاههای متولی درخصوص آخرین وضعیت پروژههای زیربنایی و روبنایی بحث و رایزنی شد. ارائه راهکارهای لازم در زمینه رفع کاستیهای موجود و ارتقای سطح شاخصهای برخورداری شهروندان از خدمات رفاهی از دیگر دستور کارهای این نشست بود. شمال شهر بیرجند از مناطق کمتر برخوردار مرکز استان محسوب میشود که روند توسعه و ارتقای وضعیت آن با اجرای طرحهای مختلف در سالهای اخیر شتاب گرفته است.

خراسان جنوبی جزو خنکترین استان های کشور

هفته گذشته دو شهر خراسان جنوبی با کاهش دما، رکورد دار خنکترین شهرهای کشور بودند. کارشناس هواشناسی استان گفت: شهرهای سربیشه و بیرجند در هفته گذشته دو روز با ثبت دماهای۶ و ۸ درجه سانتیگراد ، جزو اولین و دومین ایستگاهها و مراکز استانهای خنک کشور بودند. نخعی افزود: صبح دیروز هم بیرجند با ۶ درجه سانتیگراد بعد از شهرکرد خنکترین مرکز استان کشور بود. کارشناس هواشناسی استان از افزایش ۲ تا ۵ درجهای دمای هوا از امروز خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت