انقلاب گلخانه ای

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای استفاده از ظرفیت گلخانه ها در استان به زودی منتشر می‌شود. طرحی که یک مقام کشوری از آن به عنوان انقلابی برای استان تعبیر کرده است و امکان و امتیازی که استاندار از اولین روزهای حضورش برای خراسان جنوبی پروراند تا به هدفی برسد که اگر طبق برنامه اش پیش برود می تواند آینده اشتغال این استان را تضمین کند. معتمدیان درباره هدفش می گوید: «هدف از اجرای هزار هکتار گلخانه در سطح استان این است که مردم به درآمد برسند.» رویکردش در اجرای طرح بزرگ گلخانه ها در استان، توانمندسازی مردم است.

برای مردم

او در جلسه دیدار با مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور سرمایه گذار این پروژه را مردم می داند و ادامه می دهد: سرمایه‌گذاری مردم در این پروژه، ضمن تثبیت اشتغال، درآمد پایداری را نیز به همراه دارد.زمینه را از مدتی قبل فراهم کرده و حالا همه چیز را مهیا برای شروع می بیند. می گوید: استان برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه، طی ۶ الی ۷ ماه گذشته، اقدامات درخور توجهی را انجام داده است. شناسایی اراضی مستعد، تأمین زیرساخت‌ها، تخصیص آب و پرداخت تسهیلات از مهم‌ترین کارهایی است که به گفته معتمدیان انجام شده است.توضیح می دهد که این اقدامات در راستای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در این پروژه دنبال شده و به نتیجه رسیده است.
استاندار از انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای استفاده از این ظرفیت خبر می دهد فراخوانی که برای اجرای دقیق و اصولی آن فرمانداران را مکلف کرده ورود یابند و بر جذب سرمایه‌گذاران بومی برای بهره‌برداری از این امکانات و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گلخانه‌ای به جدیت نظارت کنند . بر اساس تفاهم نامه منعقده با معاون اول رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته، استان برای اجرای هزار هکتار گلخانه طی سه سال آینده اعلام آمادگی کرده است. به گفته استاندار از مجموع این هزار هکتار، ۱۵۰ هکتار برای ایجاد بارگاه زرشک، ۱۰۰ هکتار برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری، ۵۰ هکتار برای ایجاد استخر پرورش شیلات و آبزیان و بقیه برای ایجاد مجتمع های گلخانه‌ای تعیین شده است.

سال آینده، هنگام درو

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور هم در این دیدار با تأکید بر جدیت و جهد خراسان جنوبی برای اجرای این پروژه، می گوید: احداث این حجم گلخانه در حد انقلابی برای استان است. علی اشرف منصوری، با اشاره به اینکه این پروژه، چهره استان را دگرگون خواهد کرد، یادآور شد: تأثیرات این پروژه را مردم امسال و سال آینده خواهند دید. برنامه احداث گلخانه در کشور سیاستی است که وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای آن در نقاط مختلف کشور مدیران پیگیر و جدی جستجو می کند. وزیر جهاد کشاورزی گفته است که امسال برای ایجاد هفت هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه در کشور برنامه دارد. کاظم خاوازی احداث گلخانه را اقدامی مطلوب برای افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغال خوانده و گفته: باید الگوی کشت گلخانه ها بیشتر مورد توجه باشد تا زنجیره اشتغال و اقتصاد در کشور توسعه یابد – رجب زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت