انتقادات کم سابقه کوهکن، نماینده اصولگرا از شورای نگهبان

انتقادات کم سابقه کوهکن، نماینده اصولگرا از شورای نگهبان

محسن کوهکن نماینده اصولگرای مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات و برخورد شورای نگهبان گفت: حقوقدانان شورای نگهبان روز اول می‌آیند اینجا و متواضعانه می‌نشینند که رای بگیرند اما بعد از رای جواب تلفن شما را نمی‌دهند شما جواب بدهید و محکم بگویید تخلف دارید و مطابق این مدارک صلاحیت ندارید. آقای کدخدایی اگر نمایندگان متوسل به این و آن می‌شوند برای این است که شان نماینده هم نیست به آنها وقتی بدهید.

شورای نگهبان: نمایندگان مدعی‌ با اعضای شورا جلسات ۴ ساعته داشتند

در پی اظهارات چند نماینده مجلس علیه شورای نگهبان این نهاد اطلاعیه‌ای صادر کرد. در جریان بررسی یکی از طرح‌های مجلس شورای اسلامی، اظهارات نادرستی از سوی چند تن از نمایندگان مطرح شد که جای تاسف دارد. شورای نگهبان همان طور که پیش از این اعلام کرده بود، دلایل رد صلاحیت نمایندگان را در جلسات حضوری به آنان اعلام و پاسخ‌ها و دفاعیات آنان را نیز شنیده بود و نهایتا قضاوت کرده است.برخی نمایندگان که به خلاف مدعی عدم اعلام دلیل رد صلاحیت و یا عدم پاسخگویی به ایشان شده‌اند با چندین تن از
اعضای شورا ملاقات و دلایل رد صلاحیت شان در جلسات ۴ ساعته بررسی شده است.

شیرزاد : اگر روحانی نبود معلوم نبود چه بر سرِ ایران می آمد

احمد شیرزاد فعال اصلاح طلب گفت: «اگر منصفانه قضاوت کنیم، سیاست ائتلافی اصلاح‌طلبان با روحانی شکست نخورد. شاید اکنون که در اوج بحران‌ها قرار داریم، چیزی جز انتقاد به روحانی و اصلاح‌طلبانی که از او حمایت کردند به ذهن مان نرسد اما پس از این دولت و در شرایطی که از این بحران‌ها دور شده باشیم، می‌توانیم داوری دقیق‌تری انجام دهیم. واقعیت این است که سیاست اصلاح‌طلبان در سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم خودشان و هم روحانی و هم مردم را منتفع کرد زیرا اگر روحانی رئیس‌جمهور نمی‌شد، یک نیروی تندروی اصولگرا بر کرسی می‌نشست و معلوم نبود متعاقب سیاست‌های چنان فردی در تمام این سال‌ها چه بر سر ایران می‌آمد.

داد و فریاد تلفنی پوتین و بن‌سلمان

میدل ایست آی از قول یک منبع آگاه گزارش داد که یک تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بن سلمان، ولیعهد عربستان به یک نبرد «پر از داد و فریاد» تبدیل شده است. این اتفاق قبل از تصمیم ریاض برای اشباع بازار نفت و به راه انداختن یک جنگ نفتی رخ داده است.

سردار سلامی : سپاه هر تهدیدی را با قدرت پاسخ می‌دهد

فرمانده کل سپاه گفت: به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که در دفاع از امنیت ملی و مرزهای آبی کاملاً مصمم هستیم و هر اقدامی با پاسخ قاطع و سریع ما مواجه خواهد شد. سرلشکر سلامی با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چند منظوره نور به ملت شریف ایران، با اشاره به پیام مهم این اقدام راهبردی، اظهار کرد: پیام پرتاب این ماهواره به فضا و موفقیت آن این است که ما در توسعه قلمرو قدرت دفاعی خود در زمین، دریا و فضا مصمم بوده، هرگز متوقف نمی‌شویم و هر روز تولد جدیدی از قدرت های پیشرفته در سپاه صورت خواهد گرفت. فرمانده کل سپاه در ادامه در واکنش به لفاظی‌های اخیر مقامات آمریکایی اظهار کرد: به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که در دفاع از امنیت ملی، مرزهای آبی، منافع دریایی و امنیت کشتیرانی و نیروهایمان در دریا کاملاً مصمم و جدی هستیم و هر اقدامی با پاسخ قاطع، مؤثر و سریع ما مواجه خواهد شد. وی با یادآوری این نکته که آمریکایی‌ها رفتارهای ما را در گذشته تجربه کرده اند و آن عبرت ها کافی است تا این حقایق را دریافت کنند، گفت: ما نیز به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند. فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به رویارویی شناورهای دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، اظهار کرد: شناورهای آمریکا در هفته گذشته به دلیل رفتارهای غیرحرفه ای و خطرآفرین مزاحمتی را برای کشتی لجستیکی ما ایجاد کردند و وقتی که شناورهای ما در دریا مشغول گشت زنی بودند آنها هراسناک شدند؛ بنابراین منشأ آنچه در هفته گذشته اتفاق افتاد رفتار غیرحرفه ای و خطرآفرین آمریکایی‌ها در خلیج فارس بود.

سخنگوی شورای نگهبان بیش از حد سیاسی شده است

نماینده مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند، گفت: از همان روز اولی که بحث انتخابات مطرح بود، دیدیم که سخنگوی شورا و بعضی دیگر از حقوقدانان و حتی در پاسخ به رئیس‌جمهور بیاناتی داشتند که امیدوارم این‌ها گفته‌های خود آقایان باشد. بنیادی، درباره اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط با طرح اصلاح قانون انتخابات، گفت: چیزی که در تأیید صلاحیت‌های این دوره مجلس اتفاق افتاد امری کاملاً غیرمتعارف و در برخی موارد غیرقانونی بود؛ متاسفانه قبل از اینکه رسیدگی در مورد افراد انجام شود، سخنگو اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان مشکلاتی داشتند و همه را به نوعی متهم به مفاسد مالی و اخلاقی کرد در حالی که بسیاری از افرادی که تأیید صلاحیت نشدند هیچ کدام از این موارد را نداشتند و هیچ امکانی هم برای رسیدگی به اعتراض‌ها وجود نداشت. وی افزود: امروز ما با مجلسی مواجه هستیم که اگر به آمار نگاه کنیم می‌بینیم افراد زیادی با ۸ و ۱۰ هزار رأی وارد شدند؛ خوب است که آقای کدخدایی خودشان بنشینند و تعداد آرای هر حوزه را بررسی کنند و ببینند که مشارکت را به کجا رساندند و فردی که امروز وارد مجلس شده است با چه تعداد آرایی آمده و چگونه می‌تواند نمایندگی یک ملت را به دوش بکشد.

انتخاب رئیس مجلس نباید با رقابت تلخ همراه باشد

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه مجلس یازدهم از جهت برخورداری از اقتصاددانان برجسته بهتر از مجلس دهم است و ما ترکیبی از اقتصاددانان با سابقه و جوانان اقتصاد خوانده را در مجلس یازدهم می‌بینیم. قطعا حضور با انگیزه آنان در مباحث تخصصی و بهره گیری مناسب از آنها به تقویت مجلس خواهد انجامید. رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت افزود: همه انگیزه خدمت دارند و قرار است یک نفر رئیس باشد. بنابراین عناصر شاخص مجلس آینده باید با رفاقت و نه رقابت شکننده به هم کمک کنند تا مجلسی که به نام جریان انقلابی شکل گرفته فارغ از این حاشیه ها به مسایل اصلی کشور بپردازد. احمد توکلی با اشاره به جایگاه مجلس در نظام گفت: بر خلاف کسانی که معتقدند مجلس دارای قدرت و اختیار نیست می گویم مجلس بالاترین اختیارات را برای ایجاد بستر حکمرانی خوب دارد. این نمایندگان مجلس هستند که می توانند اعتبار آن را حفظ کنند یا باعث سقوطش گردند. اتفاقی که در مجالس ششم و دهم به نوعی افتاد.

اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰، کاندیدای اجاره‌ای ندارند

عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می گوید: شورای نگهبان بپذیرد که اصلاح طلب واقعی وارد صحنه شود، نه اینکه ما از جناح مقابل دوباره کاندیدا استقراض کنیم. ما نمی توانیم کاندیدا اجاره کنیم. ما می گوییم شرایط کشور و مسیری که به پیش می رود دیگر مسیر بازگشت به سیاست های قبل از ۹۲ نیست. دیگر کاندیدا استقراض و اجاره نمی کنیم»؛ محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران، پیام اصلاح طلبان در انتخابات دوم اسفند ۹۸ را این می داند که اصلاح طلبان از این به بعد فقط کاندیدای اختصاصی خود را به صحنه خواهند آورد و گرنه به تعبیر او دنبال اجاره و استقراض کاندیدا نخواهند بود. به گفته میرلوحی، این رفتار اصلاح طلبان در انتخابات گذشته که برخلاف قبل از هیچ لیستی حمایت نکردند اما احزاب را برای لیست معرفی کردن آزاد گذاشتند، رفتار سیاسی منسجمی بود. تعبیر او از این اقدام این است که جریان اصلاحات ترجیح داد در کنار اکثریت مردم بایستد تا وارد صحنه انتخابات شود. وی می گوید: بین جریان اصلاحات و رای دهندگان شکاف ایجاد شده است. این شکاف را در اعلام پشیمانی از رای به آقای روحانی می بینید. فارغ از اینکه این میزان پشیمانی چقدر بود.

سردار حاجی زاد: آمریکایی‌ها می گفتند بیت رهبری را می‌زنند اما آنها را بی حیثیت کردیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص پرتاب ماهواره نور گفت: ما می‌دانستیم دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم. سردار حاجی زاده افزود: بعد پنجم امور نظامی پس از زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، فضایی است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: محدودیت‌هایی که در حوزه زمینی و هوایی برای اشراف اطلاعاتی داریم، در حوزه فضایی خیلی کمتر است. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را شهید کردند؛ برای چه مسئولیت آن را قبول کردند؟ آنها می خواستند بگویند نماد مقاومت را زدیم تا فرماندهان مقاومت بترسند. آنها اطمینان کاذبی پیدا کرده بودند که ایران پاسخ نمی‌دهد، وقتی دیدند مردم شعار انتقام می‌دهند، گفتند اگر ایران اقدامی کند، ۵۲ نقطه را خواهیم زد؛ آن نقطه فرهنگی هم که می‌گفتند بیت رهبری بود؛ اما دیدند که عین الاسد موشک باران شد و صبح همان روز برنامه دیدار رهبری به صورت زنده از حسینیه امام خمینی(ره) پخش شد. سردار حاجی زاده با بیان اینکه آنها به دنبال این بودند که ایران را بی‌حیثیت کنند، گفت: اما به عکس ایران عزیز شد و ما امروز با افتخار اعلام می کنم که یک ابرقدرت هستیم و با قدرت به ملت ایران قول می‌دهیم که فناوری فضایی را پیش می‌بریم و قوی خواهیم شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزی که عین الاسد را می‌زدیم؛ تصور خود ما این بود که پاسخ می‌دهند، خاطرنشان کرد: ما هم ۴۰۰ نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم. وی با بیان اینکه ان شاءا… ماهواره بعدی را در مدار بالاتر قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: ما نقش نخ تسبیح را داریم و دانه های این تسبیح همین جوانان و شرکت‌های دانش بنیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت