امیدواریم تا آخر بهمن ۴۰ درصد فوت و ۵۰ درصد موارد بستری را کاهش دهیم

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته و اجرای طرحهای مردم محور ۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شدهاند. حریرچی با بیان اینکه ما میدانیم که تعطیلیهای موقت اصناف و مشاغل نمیتواند دایمی باشد، افزود: ما حال و وضعیت کسانی که با دستفروشی، کارگری و مغازه داری کسب درآمد میکنند را درک میکنیم ولی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری از دوگانه سلامت و امنیت، اولویت با سلامت مردم است.معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر روزانه براثر کرونا جان خود را از دست میدهند و جان مردم ایران برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: حدود ۳۵ درصد فوتیهای ما در اکثر استانها بر اثر بیماری کرونا بوده که خیلی دردآور است.این مسئول گفت: درست است که ۷۵ درصد فوتیهای کرونا بالای ۶۰ سال هستند ولی باید توجه کنیم که بسیاری از این افراد در این سن به تجربه و بازدهی رسیده اند و در برخی از کشورها افرادی بالای ۷۰ سال رییس جمهور میشوند.وی اضافه کرد: ما باید اقدامات خود را برای مقابله با کرونا تشدید کنیم و امیدواریم تا آخر بهمن ماه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی حداقل ۴۰ درصد موارد مرگ و میر و ۵۰ درصد موارد بستری کرونا را کاهش دهیم. حریرچی گفت: اگر ما ۴۰ درصد مرگ و میر را کاهش دهیم تازه به عدد ۲۸۰ تا ۳۰۰ مورد میرسیم که باز رقم بزرگی است و امیدواریم با استمرار در تغییر رفتار مردم، نتایج بهتری در این زمینه حاصل شود.

ادارات در هفته دوم آذر ۹۹ تعطیل

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از تعطیلی این هفته ادارات خبر داد. انصاری گفت: اصل بر این است که ادارات تعطیل اند مگر آن عده ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه ضروری تشخیص داده شود. این تصمیمی است که رئیس جمهور ابلاغ کردند و من اولا از همه همکاران خودم در دولت و دستگاه های اجرایی درخواست می کنم این دستور آقای رئیس جمهور را به صورت جدی عملی کنند . وی افزود : حتما ادارات اجرای به موقع کار مردم را در دستور کار قرار خواهند داد. مردم بخاطر سلامتی خودشان و کمک به قطع شدن زنجیره شیوع از مراجعه به ادارات خودداری کنند.

بانکها هفته آینده تعطیل نیستند

این هفته فقط کارکنان آن بخش که ارائه دهنده خدمات ضروری هستند باید در محل کار حاضر شوند و بخشهای غیر ضروری تعطیلاند. بنابراین، بانکها همچنان طبق آخرین بخشنامه ستاد کرونا که در بالا به آن اشاره شد، به فعالیت خود ادامه میدهند تا بخشنامه جدیدی به آنها ابلاغ شود.طبق گفته رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بانکها میتوانند کاهش حضور کارکنان را مدنظر قرار دهند اما این کاهش حضور نباید منجر به اختلال در خدمات دهی بانک و تعدد مراجعه حضوری مردم شود. با این حساب، احتمال اینکه فعالیتها بانکها در روزهایی کرونایی به سمت تعطیلی حرکت کند، بسیار کم است و بیشتر حول کاهش تعداد کارکنان یا ساعت کاری میچرخد.

وزیر بهداشت: برای ۲۱میلیوننفر واکسن کرونا میخریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی های خارجی خریداری می کنیم، تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می شود.

قیمتها در قبوض گاز تغییر می کند

پس از اعمال سیاست های تشویقی در صنعت برق، به نظر می رسد که دولت به دنبال کاهش مصرف گاز نیز با اعمال همین سیاست است چراکه روز گذشته هیئت وزیران بر تشویق و اهدا پاداش به مشترکان خوش مصرف به توافق رسیدند. در این جلسه مقرر شد تا مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد، مشمول پاداش صرفهجویی ( معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره) شوند.

برای یارانه جدید ثبت نام لازم نیست

سخنگوی وزارت رفاه گفت: پرداخت کمک معیشتی و وام یک میلیونی فقط به سرپرستان خانوارهای بدون درآمد انجام میشود. وی در مورد اینکه ثبتنام چگونه و از کی انجام میشود، گفت:سرپرست خانوار کافی است کد ملی خود را با شماره همراهی که به نامش است را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کند و نیازی به درج هیچ کلمهای در این پیامک نیست و فقط کد ملی سرپرست خانوار ارسال شود که به منزله تقاضا برای وام یک میلیون تومانی تلقی میشود. به گفته شمس ، بسته کمک معیشتی بلاعوض برای چهار ماه باقیمانده سال به ازای هر نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان از طرف دولت پرداخت میشود که برای دریافت بسته کمک بلاعوض نیازی به ثبتنام نیست، فقط وام یک میلیون تومانی نیاز به ثبتنام دارد .

دلار به کانال ۲۳ هزار تومان می رود

فعالان بازار معتقدند قیمت دلار در هفته پیش رو روند کاهشی را تجربه خواهد کرد. تعطیلی برای مهار کرونا و محدودیت های اعلامی به گفته فعالان بازار ارز تقاضا برای دلار را کاهش داده و حجم خرید دلار از سوی سرمایه گذاران و نوسان گیران را به کف رسانده است. به این ترتیب میتوان انتظار داشت دلار این هفته وارد کانال ۲۳ هزار تومان شود و روندکاهش قیمت را ادامه دهد . معامله گران کانال ۲۲ هزار تومان را سد سخت مقاومتی بازار میدانند و معتقدند که عبور از این کانال در شرایط فعلی دشوار مینماید.

بازار خودرو بدون مشتری شد

تسنیم نوشت: بازار خرید و فروش خودرو کرونا متأثر از شرایط کرونا و کاهش قیمت ارز با تشدید رکود در انواع خودروها روبه رو است به نحوی که کمتر کسی حاضر به فروش خودرو است، البته خریداران هم با توجه به روند کاهشی قیمتها دست از خرید برداشته و منتظر کاهش بیشتر قیمتها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت