یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

امام جمعه بیرجند: انسان دارای نفع بیشتر برای جامعه بهترین فرد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بهترین انسانها کسانی هستند که نفع بیشتری برای جامعه و مردم دارند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و راهدار گفت: گاهی برخی خدمات دیده نمیشود اما در راههای مواصلاتی گروهی هستند که در گرمای شدید و سرمای بسیار زیاد، در برف و کولاک؛ در حال تلاش هستند تا این حمل و نقل و ارتباط قطع نشود. وی تصریح کرد: اگر این کار برای خدا باشد؛ نوعی جهاد در راه خداست.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند در بدن انسانها برای زنده ماندن سلولها، همواره یک سیستم حمل و نقل از قبیل خون و گلبولهای قرمز قرار داده تا مواد غذایی را به سلولها رسانده و سپس سموم بدن را دفع کنند. وی با بیان اینکه در حیات یک انسان، حمل و نقل مواد غذایی بین سلولها، نقش سلامتی و تندرستی دارد افزود: در زندگی اجتماعی نیز حیات همه افراد یک جامعه از کودکان تا سالمندان؛ بستگی به رساندن انواع مواد غذایی و کالاهای اساسی دارد و این نیازها از طریق حمل و نقل تامین میشود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه حمل و نقل و ایمنی راه، موضوع بسیار مهمی برای حیات یک جامعه است گفت: راهداری همواره از ایجاد مانع و بسته شدن راهها و نرسیدن نیاز مردم جلوگیری میکند.وی افزود: همانگونه که در بدن انسان میکروب و ویروس مانع از رسیدن موادغذایی به سلولها شده و باعث بیماری میشود در راه نیز موارد مختلفی باعث مسدود شدن راه شده و حمل و نقل را دچار اختلال میکند.

«داد«» داستان از ترس مدیران درآمد
«داد» داستان از ترس مدیران درآمد و در شورای قضایی استان با انتقاد از ضعف نظارت ها گفت: برخی مدیران ترسو هستند و شجاعت نظارت ندارند. حجت الاسلام نسایی این بار از زاویه دیگری به حوزه نظارت ورود کرد و خطاب به رئیس جدید سازمان بازرسی استان گفت: برخی مدیران ترسو هستند و جرات انجام کار و نظارت بر آن را ندارند و اکثر مدیران به دنبال یک « نه » می گردند که به ارباب رجوع بگویند و دردسر خوشان را کم کنند. نسائی با بیان اینکه اگر قرار باشد به این شکل اوضاع پیش برود کار مردم لنگ می ماند اظهار کرد: هر کاری روی زمین می ماند می گویند دادستان و دستگاه قضائی ورود پیدا کند پس شما که مدیر هستید چه کاره اید؟ حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان نیز در همین زمینه از رئیس سازمان بازرسی خواست تا به مووضع ورود و گزارش آن را در شورای قضائی آتی ارائه نماید

ضرورت فراهم شدن زیرساخت اینترنت در تمامی مدارس روستایی وعشایری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر فراهم کردن هر چه سریعتر زیرساختهای اینترنت در همه روستاها و مناطق عشایری تأکید کرد. به گزارش صدا و سیما، خوش خبر در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه جامعهی پویا به آموزش قوی بستگی دارد گفت: همه باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته باشند.مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در خصوص امتحانات نیم سال اول تحصیلی گفت: براساس ابلاغیه صادر شده تاکنون، امتحانات دروس فارسی و ریاضی در دوره ابتدایی از دانش آموزان پایههای اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری برگزار میشود اما همچنان منتظر ابلاغیهی جدید وزارتخانه هستیم. واقعی با بیان این که احداث دیوار ساحلی در 4 اردوگاه استان نیازمند یک میلیارد و 400 میلیون تومان است افزود: قرار است در بودجه سال 1400، اعتبار ویژهای برای اردوگاههای استان اختصاص یابد تا نواقص این اماکن برطرف شود.بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم گفت: هم اکنون 65 درصد مناطق استان به شبکههای اطلاعات متصل هستند.

شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره کرد و گفت:احصای منکرات و معروفات تخصصی دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد. به گزارش مهر، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در نشست با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر استان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (سلام ا… علیه) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بویژه شهدای مدافع سلامت، گفت: فعالیت های ارزشمند جمعیت هلال احمر در راستای خدمت به مردم و محرومین است. وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمت رسانی هلال احمر به مردم آسیب دیده در سوانح در راستای تفکر حضرت زینب (س) است، افزود: از جمله شاخص های هلال احمر حضور جوانان به صورت داوطلبانه در بزنگاه ها و حوادث است که می طلبد آموزش های تخصصی فرهنگی لازم در این جهت در دستور کار قرار گیرد.سردار قاسمی با اشاره به ظرفیت بالای دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی در جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط کاری این سازمان بسیار حائز اهمیت بوده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی همکاری آموزشی و فرهنگسازی در دوره های مربوطه است.دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هدف از حضور اعضای ستاد در ادارات و نشست با مشترک شورای امر به معروف و نهی از منکر، بررسی عملکرد شورا، هماهنگی و تبادل بحث و نظر در زمینه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و مطالبه گری در سازمان ها است. سردار قاسمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مابین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با جمعیت هلال احمر کشور، گفت: در استان نیز جلساتی در راستای تحقق این تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر نیز با حضور کارشناسان مربوطه ستاد برگزار خواهد شد و در این نشست ها زمینه های همکاری و انسجام بخشی به برنامه ها به تبادل بحث و نظر گذاشته می شود. وی در ادامه با تشکر از فعالیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه و شورای امر به معروف و نهی از منکر در جمعیت هلال احمر استان، گفت: احصای منکرات و معروفات تخصصی دستگاه های اجرایی و سازمان ها همواره مورد تأکید بوده و در صورت توجه به این مسئله بخش قابل توجهی از امور تسهیل می شود.وی تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی از دستگاه های فرهنگی خواسته شده است که ستاد استان راستای ترویج و فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر وظایف فرهنگی دستگاه های اجرایی و سازمان ها را مورد مطالبه قرار می دهد.وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدف اصلی ستاد، جریان سازی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است، کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی و فرهنگسازی در راستای فریضتین می باشد که بایستی از این امکان استفاده شود.سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره کرد و تأکید کرد: اولویت اصلی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر توجه به معروفات و جلوگیری از منکرات است.

مردم خراسانجنوبی در شب یلدا محدودیتها را مراعات کردند
مهر- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: طبق ارزیابی اولیه مردم خراسان جنوبی در شب یلدا محدودیت ها را مراعات کردند. غلامرضا شریفزاده اظهار کرد: بر اساس بررسیهای اولیه و به ویژه نظر پلیس راه خراسان جنوبی مبنی بر کاهش ترددها میتوان گفت مردم خراسانجنوبی در دو روز پایانی پاییز و بویژه شب یلدا محدودیتها را مراعات کردند. وی بیانکرد: با این وجود برای رسیدن به نتایج قطعی باید منتظر آمارهای دو هفته دیگر باشیم تا نظر قطعی بدهیم.شریفزاده ادامهداد: اگر بعد از دو- سه هفته میزان مبتلایان به کرونا روند افزایشی نداشت، میتوان با قطعیت گفت مردم همکاری بسیار خوبی در رعایت محدودیتهای شب یلدا با کادر درمان و پلیس داشتند. وی با اشاره به برخی از نگرانیها درباره افزایش مجدد بیماران مبتلا به کرونا در پیک زمستانی اظهار کرد: البته این نگرانیها و دغدغهها درست است چون یکی از راههای کاهش شیوع بیماری داشتن تهویه مناسب در سالنها و منازل و ادارات است که در زمستان به واسطه سردی هوا این اتفاق کمتر رخ میدهد.شریف زاده یادآور شد: بنابراین در زمستان امسال باید تأکید بیشتری بر کاهش تجمعات داشته باشیم تا خدای نکرده به روزهای اوج میزان مبتلایان و فوتیهای ناشی از کرونا برنگردیم.

مجتمع گلخانهای ماژان؛ آماده واگذاری به سرمایهگذاران
فرماندار خوسف گفت: در اجرای طرح نهضت گلخانهای در ماژان اجرای عملیات اجرایی مجتمع گلخانهای آغاز شده است که در این مجتمع 38 قطعه زمین با مساحت 10 هزار متر مربع با کاربری گلخانهای برای سرمایه گذاران با اولویت متقاضیان بومی پیش بینی شده است. محمد علی آخوندی، در جلسه کاری با اعضای شورای بخش جلگه ماژان با بیان اینکه بسیاری از شبکه آب شرب روستاهای فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد، اظهار کرد: نرخ هدر رفت آب در شهرستان بسیار زیاد می باشد که در راستای تعویض شبکههای آب شرب اقدامات بسیاری باید صورت پذیرد. به گزارش ایسنا، وی از اجرای تعویض هشت و نیم کیلومتر شبکه آب شرب در دهستان براکوه خبر داد و افزود: با افزایش یک حلقه چاه به شبکه آب شرب مشکل تامین آب در روزهای تعطیل و تابستان در این دهستان مرتفع خواهد شد. فرماندار خوسف گفت: در حال حاضر به 56 روستا با تانکر آبرسانی میشود که با اجرای پروژه هوایی تا پایان سال پنج روستا از چرخه آبرسانی سیار خارج میشود.آخوندی ادامه داد: در پروژه آبرسانی ماهمیران 2.5 میلیارد تومان از محل منابع ملی تخصیص داده شده و اکنون80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای این پروژهها، روستاهای ماهمیران،کلاته شمس و رزگ و گلگون و تجگ از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد. وی تصریح کرد: پروژه تعویض و تقویت شبکه آب شرب قصبه چهکندک با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حال اجرا است این در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار خوسف اظهار کرد: پروژه آبرسانی روستای شیخ آباد، آرک، کمر سبز و سیب چاه نیز در بخش جلگه ماژان در حال اجراست.آخوندی اظهار کرد: ایمن سازی ورودی شهر جدید التاسیس ماژان با اعتبار 43 میلیارد ریال از دیگر پروژههای که در مرکز بخش جلگه ماژان در دست احداث است که در حال حاضر آسفالت پروژه اجرا میشود. فرماندار خوسف اظهار کرد: احداث اورژانس جادهای، زمین چمن مصنوعی و ساختمان بخشداری از دیگر پروژههای مرکز بخش است که تا پایان سال به بهره برداری میرسد. وی گفت: معادن طلای کودکان و شادان در حال احداث کارخانههای فرآوری هستند که با راه اندازی آنها قسمتی از مشکلات اشتغال شهرستان رفع میشود. آخوندی با بیان اینکه در بکارگیری نیروهای اولویت با نیروهای بومی روستاهای اطراف معادن است، افزود: ماژان به عنوان یکی از مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی این که ایجاد مجتمعهای گلخانهای در این بخش در دستور کار است.وی ادامه داد: در اجرای طرح نهضت گلخانهای در ماژان اجرای عملیات اجرایی مجتمع گلخانهای آغاز شده است که در این مجتمع 38 قطعه زمین با مساحت 10 هزار متر مربع با کاربری گلخانهای برای سرمایه گذاران با اولویت متقاضیان بومی پیش بینی شده است.فرماندار خوسف بیان کرد: در راستای تامین زیرساختهای این مجتمع تاکنون چاه آب آن حفر و عملیات تسطیح اراضی، خیابان کشی و جدول گذاری آن با اعتبار 3.8 میلیارد تومان آغاز و قرارداد گازکشی آن با اعتبار بیش از 2 میلیارد تومان منعقد شده است. وی اظهار کرد: پیش بینی میشود عملیات خیابان کشی، گازکشی، تسطیح و قطعه بندی تا 6 ماه آینده پایان پذیرد.فرماندار خوسف با بیان اینکه تا پایان سال 19 روستا در شهرستان گاز رسانی خواهد شد، یادآور شد: در بحث گاز رسانی در بخش جلگه ماژان پروژههای بسیار بزرگی در حال اجراست که میتوان به گاز رسانی به دهستان براکوه و ماژان اشاره کرد.

تعطیلی نمایندگی سایپا در فردوس،مشکلات مردم و پیگیری بی نتیجه مسئولان

سربازی – سه سال از تعطیلی نمایندگی رسمی سایپا در شهرستان فردوس می گذرد که همین امر موجب گلایه شدید شهروندان شده است. قرار گرفتن شهرستان فردوس در مسیر عبور مسافران وزائران امام هشتم از 7 استان جنوبی کشور و نیاز این مسافران به خدمات پس از فروش سایپا نیز این مشکلات را مضاعف و تشدید کرده است برخی از شهرندان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما خواستار بازگشایی و فعال شدن دوباره این نمایندگی شدند.

مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم گناباد پیش روی مردم

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: تعطیلی سایپا مشکلاتی زیادی را برای ما بوجود آورده است و خودرویی که دارای گارانتی است را باید برای کوچکترین مشکل فنی به شهرگناباد ببریم. علی محمدی تاکید کرد: این موضوع علاوه بر خطرات تردد در جاده و هدر رفتن حداقل یک روز کاری از ما، در شان شهرستان نیست و نمیدانم چرا کسی به فکر حل این مشکل نیست. یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: برای یک مشکل جزئی مجبورم ماشینم را به گناباد ببرم ولی اگر نمایندگی فردوس فعال باشد ظرف یک یا دو ساعت مشکل امثال من مرتفع می شود. رضایی اضافه کرد: در هنگامی که یک خودور در دوره گارانتی بسر می برد در صورت بروز یک مشکل بسیار کوچک باید به نمایندگی مجاز مراجعه کنیم و هر گونه دستکاری در خودرو موجب ابطال کارت گارانتی می شود و بر همین اساس مجبوریم مسیرکوهیایه ای و پر پیچ و خم جاده گناباد را با خطراتش به جان بخریم. ابراهیمی از دیگر شهروندان فردوسی نیز با اشاره به یروس کرونا گفت: در چنین وضعیتی که تردد به شهرهای مجاور خطرناک و حتی موجب انتقال این بیماری می شود، به هیچ عنوان تعطیلی نمایندگی سایپا در فردوس قابل توجیه نیست. وی عنوان کرد: در شرایط فعلی و تشدید کرونا که ورودی های شهرها بسته شده است مشکلات کسانی که باید از خدمات پس از فروش سایپا استفاده کنند بیشتر شده است و نمی دانیم باید چکار کنیم.

مسافران سرگردان

یکی از مسافران نیز به خبرنگار ما گفت: مجبور بودم در این اوج ویروس کرونا با خانواده ازیکی از شهرهای جنوبی کشور عازم مشهد مقدس شوم و در مسیر برای سرویس دوره ای به نمایندگی سایپا در فردوس مراجعه کردم که به در بسته خوردم. کوچک زاده افزود: حال نمیدانم باید چکار کنم و مجبورم مسیر را علیرغم برنامه ریزی قبلی به سمت گناباد تغییر دهم. در ادامه به سراغ مسئول قبلی نمایندگی ساپیا در شهرستان فردوس رفتیم تا از چند و چون ماجرا مطلع شویم. هاشم معراجی در گفت و گوی تلفنی نیز با اذغان به مشکل بوجود آمده، تمایلی به اعلام دلایل تعطیلی این نمایندگی نداشت ولی گفت: از سه سال پیش مجبور به تعطیلی این نمایندگی در شهرستان شدم و اکنون دیگر کد این نمایندگی باطل شده است. معراجی افزود: در شرایط فعلی که کد این مرکز لغو شده برای اخذ مجدد پروانه فعالیت باید یک روند بسیار طولانی و مشکلی پیموده شود. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا برای راه اندازی مجدد و اخذ کد نمایندگی جدید اقدامی انجام داده اید، پاسخ درست و روشنی نداد و گفت: در حال حاضر هر کس متقاضی باشد می تواند برای نمایندگی جدید اقدام کند.

پیگیریهای بی نتیجه فرمانداری

فرماندار فردوس نیز در این خصوص گفت: نمایندگی سایپا نیاز مبرم شهرستان فردوس است و از زمان حضور اینجانب در شهرستان، این موضوع را به طور جد پیگیری و با مسئول قبلی این نمایندگی نیز مذاکراتی انجام شده است. حمید حلاج مقدم تصریح کرد: برای راه اندازی مجدد نیاز به گرفتن کد جدید می باشد که مسئول قبلی نمایندگی قول داده این کار را انجام دهد. وی اضافه کرد: زمان راه اندازی مجدد این نمایندگی با توجه به مشکلات پیش آمده را نمی توان پیش بینی کرد ولی فرمانداری از تمام ظرفیت برای حل مشکل مردم استفاده می کند تا این موضوع به سرانجام برسد. رئیس شورای اسلامی شهر فردوس نیزبه خبرنگارآوا گفت: تا کنون سه جلسه با مسئول نمایندگی سایپا در فردوس، حتی زمانی که کد آن باطل نشده بود داشتیم.

قولهای بی عمل موجب سلب امتیاز از فردوس شد

حسین اکبری گفت: دریکی از جلسات نیز نماینده ای از شرکت سایپا نیز حضور داشت و مسئول وقت نمایندگی سایپا در فردوس، قول داد که با مشارکت فردی دیگر نسبت به راه اندازی این مرکز اقدام کند. وی عنوان کرد: متاسفانه وی به قول خویش عمل نکرد و با از دست دادن زمان حتی موجب باطل شدن کد این نمایندگی درفردوس شد. اکبری تصریح کرد:آنچه مسلم است وی عزمی برای راه اندازی مجدد این مرکز نداشته و در شرایط کنونی با باطل شدن کد این مرکز در فردوس باید به دنبال سرمایه گذار دیگری باشیم و روند طولانی لازم دارد. بر اساس این گزارش درخردادماه سال جاری نیز جلسه ای با حضور فرماندار و دادستان وقت فردوس، مسئول نمایندگی سایپا در فردوس و برخی معتمدین در فرمانداری فردوس برگزارشد که در این جلسه مقرر شد این مرکز هر چه زودتر مجددا راه اندازی شود ولی این جلسه نیز مانند سایر جلسات علیرغم ورود دادستان به موضوع به نتیجه ای نرسید. با این وجود آنچه مشخص است سهل انگاری و از دست دادن زمان موجب شده این امتیاز از شهرستان سلب شود که مسئولان اینک باید به دنبال سرمایه گذاری جدید برای راه اندازی این مرکزباشند.

احداث سومین کارخانه تولید پودر لاستیک کشور در خوسف
سومین کارخانه تولید پودر لاستیک کشور در ناحیه صنعتی خوسف در حال ساخت است. به گزارش صداوسیما، رئیس هیات مدیره این کارخانه روز گذشته در بازدید فرماندار خوسف از این طرح گفت: ساخت این واحد صنعتی با سرمایه گذاری 20میلیارد تومان آغاز شده و پیشرفت کاری آن هم اکنون با ساخت سولهها به 50درصد رسیده است و به دنبال تامین ماشین آلات آن هستیم. خیاط، ظرفیت تولید کارخانه تولید پودر لاستیک را 7هزار و 200تُن در سال اعلام کرد و افزود: در صورت تامین تسهیلات پرداختی، این واحد تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری میرسد. وی گفت: راه اندازی این واحد علاوه برای ایجاد اشتغال مستقیم برای 40نفر، سبب جمع آوری لاستیکهای فرسوده و بازیافت آن و کمک به حفاظت از محیط زیست خواهد شد. رئیس هیات مدیره کارخانه تولید پودر لاستیک گفت: تولیدات این کارخانه، مواد اولیه برای واحدهای تولید کفپوش، ضربه گیر و روکش کابل خواهد بود.

افزایش 75 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی
صداوسیما- بیش از 60 تن مواد مخدر از ابتدای امسال در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال، 75 درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی استان دیروز در نشست کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر استان گفت: دستگاههای مقابله کننده با مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 60 تن مواد مخدر را کشف و ضبط کردند. سردار فرشید افزود: بیش از 81 درصد کشفیات مواد مخدر امسال تریاک بود. وی با اشاره به افزایش 26 درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال دستگیری متهمانی که در حمل و جابجایی مواد مخدر نقش داشته اند هم، 28 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان از برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و افزود: از ابتدای امسال 660 نفر از خرده فروشان مواد مخدر در خراسان جنوبی دستگیر و تحویل مراج قضایی شدند که این دستگیریها نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش داشته است. سردار فرشید افزود: تلاش میکنیم با تشدید برخوردها با قاچاقچیان، هر روز مواد مخدر کمتری وارد استان شود.

انتشار کتاب “دوبیتیهای محق” در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

معاون فرهنگی جهادانشگاهی خراسان جنوبی از چاپ کتاب به همت انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد. حمید مرادی، به خبرنگاران رسانههای گروهی گفت: مجموعه شعر (دوبیتیهای محق) همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س)، به کوشش محمدحسن قلندری اسفدن و به همت انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی منتشر شد.به گزارش ایسنا، وی افزود: نگاهی به آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی و چگونگی زندگی در روستاها با زبان شعر، محتوای این کتاب است.معاون فرهنگی جهادانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این کتاب با همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در 50 صفحه در قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 55 هزار تومان چاپ شد.مرادی یادآور شد: علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند به فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و یا حوزه معاونت فرهنگی استان مراجعه کنند.

500 نفر از خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبتنام کردند

ایرنا – مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 400 نفر است اما تاکنون بیش از 500 نفر در این طرح ثبتنام کردهاند. ابراهیمی اعلام کرد: مرحله ارزیابی استعدادسنجی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به اتمام رسید. وی گفت: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای 54 هزار و 300 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در 31 استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود. وی اظهار کرد: این دورهها شامل برگزاری دورههای عمومی کسب و کار و کارآفرینی به صورت کاملا رایگان و همچنین دورههای تخصصی مرتبط با شغلی که انتخاب کردهاند با هماهنگی کارفرمای طرح ( اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و دستگاه تخصصی مربوطه آن شغل اجرا میشود.

پلمب 44 واحد صنفی در استان

فارس- رئیس سازمان صمت استان از پلمب 44 واحد صنفی و ورزشی بهدلیل عدم رعایت مصوبات کرونایی خبر داد و گفت: این واحدها شامل 42 واحد صنفی و دو باشگاه ورزشی هستند. جرجانی از برگشت 18 میلیارد و 860 میلیون ریال طی این مدت به شکات خبر داد و تبیین کرد: همچنین 17 هزار و 964 مورد تماس با سامانه 124 برقرار شد که بیشترین تخلفات گزارش شده گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است. وی با اشاره به همراهی خوب اصناف در اوایل شیوع بیماری کرونا در خصوص تولید و توزیع ماسک، گفت: 12 کارگاه صنفی روزانه 32 هزار و 500 عدد ماسک تولید و در سطح استان توزیع میکنند.

57 اکیپ راهداری در راههای خراسان جنوبی فعالیت دارند

ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: 57 اکیپ راهداری با 154 نیروی انسانی همزمان با شروع فصل زمستان آماده خدمترسانی به مردم هستند. اسدا…جلالزاده روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت روز حمل و نقل و روز راهدار افزود: اکیپهای راهداری در 33 راهدارخانه استان با 76 دستگاه ماشینآلات سنگین در تمامی حوادث و بحرانها حضور دارند. وی گفت: گرما و سرما برای راهداران در مواقع بحران و سختی مهم نیست و عشق به خدمت آنان را وادار میکند در سرمای شدید به مردم خدمت کنند و لبخند مردم بهترین پاداش برای راهداران است.

ایجاد 200 فرصت شغلی با راه اندازی 6 واحد صنعتی در نهبندان

صداوسیما- 6 طرح صنعتی با اعتبار 93 میلیارد و 600 میلیون تومان تا پایان سال در این شهرستان به بهرهبرداری میرسد.رئیس اداره صمت نهبندان گفت: با افتتاح این طرح ها، برای بیش از 200 نفر در شهرستان مرزی نهبندان شغل ایجاد خواهد شد. اردونی با بیان اینکه واحد فرآوری سیلیس دهسلم با سرمایهگذاری 10 میلیارد تومان و اشتغال 32 نفر در دست ساخت است افزود: این واحد با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن، 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دهه فجر به بهرهبرداری میرسد. وی گفت: واحد کربنات و اکسید منیزیم سلطانآباد با سرمایهگذاری 6 میلیارد تومان نیز حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهرهبرداری از آن در دهه فجر برای 14 نفر شغل ایجاد خواهد شد. رئیس اداره صمت نهبندان افزود: واحد پرعیار سازی گارنت دهسلم نیز با سرمایهگذاری 6 میلیارد تومان، ظرفیت تولید سالانه سه هزار و 300 تن و اشتغال 20 نفر و با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهرهبرداری میرسد.اردونی واحد پرعیار سازی منیزیت تگ سیاه شوسف با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان را دیگر طرح صنعتی در دست ساخت اعلام کرد و گفت: این طرح با 51 نفر اشتغال، ظرفیت تولید سالانه 36 هزار تن در سال، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی افزود: واحد کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان هم با سرمایهگذاری 46 میلیارد و 600 میلیون تومان در دست اجرا است و این طرح با اشتغال 74 نفر و ظرفیت تولید سالانه 600 هزار تن، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. رئیس اداره صمت نهبندان، واحد دانهبندی منیزیت با سرمایهگذاری 6 میلیارد تومان و اشتغال 14 نفر را نیز، از واحدهایی که تا پایان امسال به بهره برداری میرسد، برشمرد.

شناسایی 51 بیمار جدید و فوت 4 نفردر شبانه روز گذشته

صداوسیما-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته 4 فوت جدید کرونا در استان ثبت شد که با این تعداد، مجموع قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به 691 نفر رسید. دکتر مهدی زاده افزود: در 24 ساعت گذشته 110 آزمایش جدید کرونا در استان گرفته شد که پاسخ 51 آزمایش مثبت قطعی بود. وی گفت: از 51 بیمار جدید شناسایی شده، 16 نفر افراد بستری در بیمارستانها و 35 نفر نیز مراجعه کنندگان سرپایی هستند.

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

اصغری- چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی یک دی ماه 99 با معرفی برگزیدگان این دوره به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در آیین اختتامیه جشنواره که بعد از ظهر دوشنبه ساعت 14:30 با حضور نمایندگان گروه ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی برگزار شد، گروه نمایشی به عنوان منتخبین این دوره از جشنواره معرفی شدند. شایان ذکر است از بین 6 گروه نمایشی راه یافته به مرحله پایانی چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی، بر اساس رأی هیئت داوران متشکل از امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند.

کشت گیاهان داروئی در سطح 5868 هکتار از راضی

صداوسیما- 5 هزار و 868 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت گیاهان دارویی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این استان دارای17 هزار و 152 هکتار زعفران ، با متوسط عملکرد 17/4 کیلودر هکتار ، 260/7 هکتار گل محمدی شامل 155/5 هکتار بارور 105/2 هکتار نهال، با تولید 354/285 تن گل تر است. قوسی افزود: تنوع گیاهان دارویی در این استان زیاد است، زعفران، گل محمدی،گاوزبان، زیره سبز و سیاه، انغوزه، سماق، چای ترش، آویشن، خاکشیر، آلوئه ورا و.. از جمله گیاهان داروئی خراسان جنوبی است. وی با بیان اینکه گیاهان داروئی در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی ارزش اقتصادی بالا تری دارند، افزود: این مدیریت با برگزاری کلاس های آموزشی، توزیع برگه های ترویجی راهنمای کاشت انواع گیاهان دارویی و آموزش انفرادی متقاضیان از علاقه مندان به کشت گیاهان داروئی حمایت می نماید.

سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی میشود

ایرنا – رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهیهای جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی جدید روز پنجشنبه هفته جاری وارد جو استان میشود و تا اوایل هفته آینده بارش برف و باران قابل پیش بینی است. جواد نخعی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی برای نیمه شمالی از مرکز استان بارش برف پیش بینی میشود. وی گفت: همچنین با عبور سامانه بارشی که در خراسان جنوبی فعال بود و ادامه روند کاهشی دما تا چهارشنبه، سرما و یخبندان شبانه فراگیر میشود.

کاهش 28 درصدی تردد وسایل نقلیه شخصی در جادههای خراسان جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: از ابتدای طرح محدودیت تردد به علت کرونا (اول آذر) تردد وسایل نقلیه شخصی در راههای استان نسبت به مدت مشابه پارسال ، 28 درصد کاهش یافت. جلال زاده افزود: همچنین با فعالیت حداکثری دوربینهای بین راهی ثبت تخلف در راههای خراسان جنوبی از ابتدای آذر تا پایان 29 آذر ، دوهزار و 59 تخلف با عنوان رعایت نکردن محدودیتهای کرونایی ثبت و لحاظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت