افشاگریهای بدون اقدام و عمل اعتمادساز نیست

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد:افشاگری‌های بدون اقدام و عمل اعتمادساز نیست، مردم انتظار دارند به فساد و خیانت رسیدگی عادلانه صورت گیرد.وی افزود:پیش داوری و گمانه زنی نکنید، اجازه دهید بر مبنای حق و قانون به گزارش‌های واصله رسیدگی شود.رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:قضات ما دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند و تحت فشار قرار نخواهند گرفت.آیت ا…رئیسی در بخشی از اظهاراتش بیان کرد:آنچه از برکات در این کشور و آنچه از افول قدرت‌های بزرگ می‌بینیم، حاصل مقاومت و ایستادگی است.در افتضاح سیاسی اخیر، آمریکا فکرش را هم نمی‌کرد که در عرصه سیاست بین الملل تنها بماند و این نشان می‌دهد که ایستادگی و مقاومت راهبرد اثر بخش است.آیت ا…رئیسی گفت:در جلسه شورای اقتصادی سران قوا، قوه قضائیه هم شروط و نظرات خود را که بر گرفته از جلسات متعدد کارشناسی بود به دولت منتقل کرد و امیدواریم با در نظر گرفتن این شروط، گره‌گشایی از زندگی مردم صورت پذیرد.

ظریف : برجامی که در داخل کشور دفن شد ، چطور توانست آمریکا را شکست دهد؟

وزیر خارجه گفت:اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست و آمریکایی‌ها خود این موضوع را می‌دانند.ظریف گفت:این سوال برای مردم پیش می آید که چطور برجامی که چند بار در داخل کشور تشییع و دفن شد، توانست آمریکا را ۱۳به ۲در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شکست دهد؟ چطور جسد برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت شکست دهد؟ برای مردم سوال پیش می آید که نکند این حرکت آمریکا هدفش چیز دیگری بوده است، چون آن ها فکر می کردند برجام مرده است و خاصیتی ندارد.ما نیز در داخل کشور چون هدف مان دفاع از خودمان نبود بلکه هدف مان دفاع از کشور بود نگفته بودیم که اخبار مرگ زودرس برجام مبالغه آمیز است، نگفته بودیم که نه تنها مبالغه‌آمیز است بلکه با حقیقت فاصله بسیار دارد.وی با تاکید بر این‌که وظیفه ما در دستگاه دیپلماسی دفاع از منافع ملی در سطح بین‌المللی است نه دفاع از خودمان ادامه داد:همانطور که عرض کردم دریافت حمایت عمومی برای سیاست خارجی، بزرگ ترین عامل اقتدار سیاست خارجی است.

نباید رئیس جمهور با «بگم بگم» یا « لولهاش میکنم» رأی بیاورد

محمد رضا باهنر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰گفت:ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که علاوه بر علم به اختیارات، حکمرانی خوب را نیز بلد باشد.اینطور نمی‌شود که رؤسای جمهور ما بلااستثنا در دوره دوم خود بگویند که اختیارات کافی برای اداره کشور را ندارند.اولین مسئله برای شخصی که رئیس جمهور می‌شود این است که بداند در تعیین سیاست خارجی مطلق العنان نیست.یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌جمهور باید این باشد که دست بر روی مسائلی که حساسیت برانگیز است، نگذارد و کشور را با حاشیه‌های بی‌فایده مواجه نکند.ین طور نباید که یکی بیاید بگوید “بگم یا نگم” و دیگری بگوید “لوله‌اش می‌کنم” و از این طریق رأی مردم را جلب کند.

آخوندی تخلف کرده و باید محاکمه شود ؛ به مسکن مردم نگاه سیاسی شد

نماینده مجلس گفت:آقای آخوندی در پیگیری اهداف چشم انداز، اهداف برنامه پنجساله ششم و هدف گذاری سالانه دچار تخلف شده و به مسئولیت خود درست نپرداخته و مردم را امروز در حوزه مسکن گرفتار کرده است. احمد راستینه اگر مسئولی در دوره مسئولیت خود به هر دلیلی از انجام مسئولیت خود سر باز زند کوتاهی کند و سبب ایجاد مشکل برای کشور شود این مسئول باید نسبت به نحوه مدیریت خود به نمایندگان پاسخ دهد. وی با بیان اینکه امروز در بخش مسکن دچار یک نیاز ضروری مردم و کم کاری شدید در ساخت مسکن در هدف گذاری سالیانه هستیم، گفت:در دوره آقای آخوندی به دلیل عدم انجام وظیفه صحیح دچار یک رکود بزرگ در ساخت و ساز و عرضه مسکن شده‌ایم.

واکنش ضرغامی به ایده احمد توکلی درباره شفافیت در دفتر رهبری

ضرغامی در واکنش به اظهارات توکلی درباره ارائه طرح شفافیت در دفتر رهبری و عدم توجه به آن  در توییتر نوشت:« اگر طرحی تحت عنوان شفافیت، در دفتر رهبری بررسی و رد شده، به معنای مخالفت آنان با اصل شفافیت نیست. بلکه جامعیت و وجوه اجرائی آن طرح مورد تامل قرار گرفت است. هرچند که ممکن است با همان جمع بندی و نظر کارشناسی هم مخالف باشیم.»

اصولگرایان به ریاست جمهوری برسند کشور را یک دهه عقب میاندازند

میرلوحی فعال سیاسی  اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران گفت: اگر اصولگرایان به ریاست جمهوری برسند کشور را ده سال به عقب می اندازند. وی افزود :  این دولت (احمدی نژاد) جز قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حکام چه گلی به سر کشور زده؟ چرا دوستان پیشنهاد می‌دهند دولت را به دست اصولگرایان بسپاریم؟ خب معلوم است چه می‌کنند و باز هم کشور را یک دهه به عقب می‌اندازند و باید کلی جان کند تا کشور را به ریل اولیه برگردانیم.

کارگزارانی ها  از علی  لاریجانی حمایت می کنند اما شاید سمت عارف بیایند

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات گفت: زمزمه‌هایی می‌شود که کارگزاران از آقای علی لاریجانی حمایت می‌کند. در واقع آنها بدشان نمی‌آید که از یک نیروی کاملا اصولگرا به نام لاریجانی حمایت کنند. آنها عملگرا هستند و اگر ببینند که اجماع اصلاح‌طلبان بر آقای عارف است و احتمال رأی‌آوری عارف هم بالاست حتما از لاریجانی به سمت عارف می‌آیند و با تعیین شروطی از او حمایت می‌کنند.

مشارکت کمتر در انتخابات ۱۴۰۰

جوادی حصار، از فعالان اصلاح طلب نوشت: “حضور حداکثری مردم مهم‌ترین مولفه و دغدغه در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ بوده و باید، ابتدا دستگاه‌های تصمیم‌ساز در روند شکل‌گیری انتخابات در مورد حضور حداکثری مردم فکرهای خود را بکنند. در حال حاضر بدون حضور طیف‌های اصلاح‌طلب در انتخابات اگر بخواهد این انتخابات نیز برگزار شود، مشارکت مردم افت پیدا خواهد کرده و به عبارتی، شاید میزان مشارکت مردم به سطح مجلس هم نرسد. در انتخابات مجلس رقابت‌های محلی در شکل‌گیری انتخابات موثر بوده ولی در انتخابات ریاست‌جمهوری موضع با آن نگاه وجود نخواهد داشت.

از آقای عارف خواهش می کنم آبروی خودش و اصلاح طلبان را نبرد

ناصر قوامی در پاسخ به اینکه آیا عارف گزینه‌ای است که بتواند مورد اجماع اصلاح طلبان قرار بگیرد؟ گفت: «اگر اصلاح طلبان هم درباره آقای عارف اجماع کنند، او به هیچ وجه در میان مردم محبوبیت ندارد. دلیلش نیز همین هم چهار سال حضور ایشان در مجلس است که مردم فراموش نمی‌کنند». این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «من از آقای عارف خواهش می‌کنم که آبرو خودشان و اصلاح طلبان را محفوظ نگاه داشته و بیش از این نبرند».

واکنش آخوندی به تعبیر «فعل و ترک فعل» توسط چند نماینده

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی که توسط نمایندگان به ترک فعل متهم شده  گفت: ورود دولت به ساخت مسکن نه فقط خلاف قانون اساسی که خلاف مصوبه مجلس و ابلاغیه رهبری هست. او می گوید ورود دولت سابق به ساخت مسکن مهر خلاف قانون بود.

 شادی آمریکا از توافق اسرائیلامارات به تحقیر در شورای امنیت ختم شد

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی با اشاره به دو رخداد مهم اخیر در منطقه غرب آسیا یا همان عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده و پس از آن شکست مفتضحانه قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت نوشت که شادی روز پنجشنبه واشنگتن از بهبود روابط اسرائیل-امارات با شکست روز جمعه در شورای امنیت همراه شد.

درگیری با ایران محتملتر شد!

«لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌ طلب آمریکایی تصمیم شورای امنیت مبنی بر مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را زیر سوال برد و مدعی شد به این ترتیب، خطر درگیری با ایران بیشتر می‌شود چرا که (با لغو این تحریم‌ها)، طرف ایرانی زرادخانه خود را تقویت خواهد کرد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت