افزایش ریسک ابتلا به کرونا در تب کمبودها

قاسمی- « با شیوع ویروس کرونا گفته شد که مردم باید از دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده استفاده کنند اما با وجود اینکه چند هفته از این بیماری می گذرد هنوز با مشکل نبود این اقلام رو به رو هستیم. طی تماس هایی که از روستاها و شهرهای حاشیه ای بیرجند مانند دستگرد، حاجی آباد، خُنگ، میریک و غیره داشتیم گلایه هایی از نبود این اقلام طرح و عنوان می شد : درمناطق ما در هیچ محلی این اقلام پیدا نمی شود درحالی که در صدا و سیما گفته شده است که مشکلی در توزیع آنها وجود ندارد و ما اکنون نگران این هستیم که بدون این اقلام مجبور به انجام کارهای روزانه ایم
چرا که زمان و فصل کشاورزی ، برای تأمین مایحتاج خود به مناطق مختلفرفته و نمی دانیم چگونه در خصوص ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنیم .
«چندی پیش هم در رسانه ها ، پمپ بنزین یکی از محل های مهم انتقال ویروس معرفی شد و بر اساس دستورالعمل ها و اطلاعیه ها، خود متصدیان جایگاه های سوخت ملزم بر سوخت گیری ماشین ها شدند و مقرر گردید که اگر خود فرد نیز اقدام به سوخت گیری کرد باید در جایگاه های سوخت حتما دستکش قرار داده شود تا مردم از آن استفاده کنند.»

خود مان دستکش نداریم

در همین راستا به برخی از جایگاه های سوخت استان سر زدیم که وضعیت مطلوب دیده نمی شود. در شمال شهر هیچ گونه دستکشی دیده نمی شد و متصدیان نیز برای سوخت گیری همه خودروها اقدام نمی کردند و دلیل این کار را کو جویا می شدیم به نبود دستکش حتی برای خودشان اشاره و می گفتند : حتی برای خود ما هم امکان پیشگیری و مراقبت نیستچه برسد که بخواهیم برای عموم مردم هم بگذاریم آنها دلیل عدم سوخت گیری ماشین ها توسط متصدیان را نیز درخواست نکردن شهروندان می دانستند و عنوان داشتند : اگر کسی بخواهد انجام می دهیم.
در دیگر جایگاه های سوخت نیز شاهد عدم استفاده از دستکش حتی توسط خود متصدی بودیم و در لحظات حضورمان مشاهد شد که شهروندان که برای سوخت گیری می آیند با دیدن وضعیت به کارکنان جایگاه ها دستکش هدیه می دهند. متصدیان سوخت گیری این پمپ نیز دلیل عدم استفاده از دستکش را نبود آن حتی کمبود پلاستیک فریز در جایگاه عنوان می کردند مشاهدات عینی خبرنگار ما نشان می دهد که بیش از سه جایگاه سوخت مراجعه شده شرایطی مشابه داشتند ولی دو مورد دیگر که در مناطق برخورداتر شهر بودند متصدیان دستکش و برای استفاده عموم پلاستیک فریزر قرار داده شده بود

معاون غذا و دارو: مشکل تأمین داریم

در همین خصوص با معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت و گویی داشتیم که آهنی با بیان اینکه این مشکلات را قبول داریم، عنوان کرد: ماسک و دستکش که در هیچ کجا نیست و مشکل همگانی می باشد و در زمینه محلول ضدعفونی کننده نیز دستوری که وجود دارد، این است که فقط در داروخانه ها توزیع می شود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از روستاها داروخانه ندارند مشکل حادتر می باشد و این مسائل تا زمانی که به یک ثبات نرسیم ادامه دارد و کنون راه حل ما این است که مکررا از مایع دستشویی و آب و صابون استفاده کنند و از آنجایی که کیسه های پلاستیکی فریزر در دسترس می باشد برای کارهای ضروری که مجبور به انجام آن هستند از این پلاستیک ها به عنوان دستکش استفاده کننده یا دستکش هایی که با آن کار می کنند روزانه با آب داغ شستشو دهند و زمانی که با آب و صابون دست های خود را ضد عفونی نکرده اند از تماس آنها با صورت جدا خودداری کنند.
به گفتۀ وی در داروخانه ها نیز کمبود محلول ضدعفونی کننده داریم و پاسخگوی نیاز مردم استان نیست و این مشکل زمانی برطرف می شود که اشباع شده باشد و کسی دیگر نیاز نداشته باشد. این مقام مسئول اعلام کرد: گفته شده است که شرکت های پخش نیز در تأمین و توزیع محلول ضدعفونی کننده ما را همراهی خواهند کرد و امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل ها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت نفت استان: پلاستیک فریزر جایگزین دستکش

در زمینه کمبود دستکش جایگاه های سوخت نیز با مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت و گو کردیم که وی در این خصوص گفت: تمام استان با کمبود دستکش روبه رو است و ما هم مستثنی نیستیم. مردانی عنوان کرد: بر اساس دستور کشوری در تمام جایگاه های سوخت اطلاعیه داده ایم و ملزم کرده ایم که حتما خود متصدیان جایگاه ها سوخت، سوخت گیری ماشین ها را انجام دهند و اگر فردی خود خواست که انجام دهد به جای دستکش که دیگر نداریم از پلاستیک فریزر استفاده کرده ایم و دستور داده ایم که حتما کنار نازل های سوخت این پلاستیک ها قرار داده شود. وی با بیان اینکه مراجعه کننده به جایگاه های سوخت زیاد است، گفت: به همین دلیل روزانه چندین بسته دستکش نیاز داریم که اکنون در استان با کمبود آن مواجه هستیم و به همین دلیل محلی وجود ندارد که از آنجا دستکش خریداری کنیم و اطلاعیه داده ایم که حتما از پلاستیک فریزر به عنوان جایگزین استفاده کنند.
به گفتۀ وی با توجه به اینکه از قانون تا اجرا فاصله زیاد است به همین دلیل اکیپ های بازرسی نیز تشکیل داده ایم که روزانه به صورت رندوم از این جایگاه ها بازرسی انجام می دهند. این مقام مسئول عنوان کرد: اما کاری که هر روز انجام می شود این است که اکپپ گندزدایی داریم و روزانه تمامی
جایگاه های سوخت گند زدایی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت