افزایش رضایت از شبکه مخابرات با بهینه‌سازی ارائه خدمات

صباغی – علیرغم گستردگی و پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی، مخابرات منطقه با توجه به شاخص‌های ارتباطی، در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد اما با گستردگی دنیای اینترنت، روز به روز درخواست و نیاز مردم به توسعه ارتباطات بیشتر می شود. برای شفاف سازی خدمات شرکت مخابرات و بررسی شاخص های مخابراتی استان گفتگویی با مدیر شرکت مخابرات خراسان جنوبی داشتیم.

رتبه بالا ضریب نفوذ شبکه مخابرات خراسان جنوبی

مدیر شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به شاخص های کمی و کیفی خدمات شرکت مخابراتی گفت: خراسان جنوبی در زمینه نفود تلفن ثابت، همراه و اینترنت از رتبه خوبی در کشور برخوردار است. آذری نصرآبادی یادآور شد: در حال حاضر نسبت به جمعیت استان، ۳۵۶ هزار و ۴۶۸ شماره خط ثابت تلفن در اختیار داریم که از این مقدار بیش از ۲۹۶ هزار خط فعال است.وی یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲/۳۶ است که از میانگین کشوری بالاتر است. آذری نصرآباد با بیان اینکه فیبررسانی به سایت‌های اپراتور در استان‌ انجام شده است، افزود: شبکه مخابرات نسبت به روستاها وظیفه‌ای ندارد اما در برخی روستاها این شرکت پیش قدم شده و سرمایه گذاری هایی انجام داده است. وی با اشاره به اینکه در استان به ازای هر نفر بیش از یک سیمکارت فعال است، افزود: بنابراین استفاده بهینه از خدمات نیاز به سرمایه گذاری با شاخص کیفی بهتر را می طلبد. وی خاطر نشان کرد: بسیاری از روستا‌های استان از سوی وزارت فناوری به اینترنت نسل سه و چهار مجهز شده و نیاز مشترکان خود را تامین می کنند. مدیرعامل مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به ۳۵۴ سایت بی تی اس BTS در استان، افزود: بیش از ۲۰۰ سایت سرویس ۳G و ۲۵۹ سایت، سرویس FG ارائه می دهند.

افزایش چشمگیرمصرف اینترنت پس از کرونا

وی با اشاره به افزایش مصرف اینترنت بعد از شیوع کرونا گفت: قبل از شیوع کرونا ترافیک IDSL مصرفی روزانه اینترنت در خراسان جنوبی حدود ۲۲ ترابایت بود که اکنون به بیش از ۱۳۰ ترابایت رسیده است. مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیماری کرونا تلنگر خوبی در راستای توسعه ICT و توسعه پایدار داشت، گفت: مصرف ترافیک در استان بعد از شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی و تحریم چندین برابر افزایش یافته است. مدیر مخابرت منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از شرایط کرونا هیچگونه محدودیتی در زمینه خدمات مخابراتی نداشتیم، ادامه داد: در این مدت برای بهینه سازی خدمات مخابراتی ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد. وی با بیان اینکه میزان مصرف اینترنت قابل پیش بینی نیست، یادآور شد: در زمان های ضروری استفاده بیش از حد اینترنت از کانکس های سیال در محل مورد نظر استفاده می شود. مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی درباره سوال هم استانی در خصوص پایین بودن سرعت اینترنت گفت: اینترنت ثابت سرویس مختلفی دارد که هر کدام در سرعت و خدمات دهی متفاوت عمل می کنند. وی با اشاره به سرویس ADSL افزود: به عنوان مثال در این سرویس پارامترهایی چون تنظیمات مودم، نوع کابل کشی و زمان های مصرف نقش مهمی در سرعت و خدمات دهی دارد. آذری نصرآباد: تاکید کرد: هم استانی ها چنانچه با مشکلی مواجه شدند با سامانه ۲۰۲۰ تماس گرفته تا همکاران ما آنها را راهنمایی کنند.

۱۲۰ ترابایت نتیجه افزایش استفاده اینترنت همراه در بازه کرونا

وی در خصوص اینترنت تلفن همراه هم عنوان کرد: پس از شیوع کرونا استفاده از اینترنت در تلفن همراه از ۲۰ ترابایت به ۱۲۰ ترابایت رسیده که طبیعتا در کاهش سرعت موثر است. مدیر مخابرات منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرف یکسال گذشته بالغ بر ۱۰۰ سایت جدید در روستا و شهرها اضافه شده است، افزود: در این شرایط خاص که برای ایجاد یک سایت هزینه بالای ۵ الی ۶ میلیارد تومان نیاز است لازم است سازمان ها در خصوص سایر مسائل سازمان مخابرات را همراهی کنند. آذری نصرآباد با اشاره به اختلالات سامانه ۱۱۸ افزود: نظارت بر سامانه ۱۱۸ توسط شرکت مخابرات ایران انجام می شود و خدمات پس از فروش نحوه پاسخگویی، زمان پاسخگویی و خدمات را رصد می کنند. وی درباره توسعه این سامانه ادامه داد: یکپارچه سازی سامانه ۱۱۸ و ثبت مشاغل وادارات به روز از برنامه‌های آتی این شرکت است. وی در پاسخ به سوال قطعی برق و کاهش خدمات اینترنت نیز گفت: هنگام قطعی برق در سایت های اصلی که قاعدتا در شهرها متمرکز هستند، امکان تامین برق را از طریق باتری با مدت زمان طولانی و دیزل ژنراتورها فراهم می شود. وی درباره طرح صیانت نیز گفت: فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی دغدغه همه است اما در دنیای امروز توسعه پایدار بلاشک در حوزه ITC اتفاق می افتد.

توسعه فناوری فیبرنوری FTTH در مجتمع‌های انبوه سازی

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: به دلیل استقبال متقاضیان، توسعه فناوری فیبرنوری FTTH خصوصا در مجتمع‌های انبوه سازی به سرعت درحال توسعه است. وی یادآور شد: راه اندازی تکنولوژی ۵G در برنامه شرکت ارتباطات سیار قرار دارد که در فاز اول در مراکز استان ها به بهره برداری خواهد رسید. وی درخصوص سوال بینندگان درباره خرابی وضع کابل و سیم های تلفن ثابت دشت بیاض با اشاره به اینکه در دشت بیاض مشکلی در کابل های مخابراتی وجود ندارد، ادامه داد: تاکنون هم موردی به مخابرات اعلام نشده و از مشترکین تقاضا می شود در صورت وجود مشکل موردی، درسامانه ۲۰۱۱۷ مشکلات را مطرح کنند. آذری نصرآباد با بیان اینکه کلیه توسعه های جدید در تمام مناطق شهر بیرجند من جمله شمال شهر از طریق بسترهای فیبر نوری و تجهیزات GPON می باشد، افزود: توسعه سرویس FTTH با توجه به هزینه های بسیار زیاد اجرا، بر مبنای بازاریابی انجام شده و با توجیه اقتصادی در برنامه قرار می گیرد. وی خاطر نشان کرد: لذا مناطقی که مشتری لازم برای دریافت سرویس FTTH را داشته باشد در برنامه توسعه قرار می گیرد.

راه های ارتباطی مستقیم با مدیرعامل مخابرات استان

وی در خصوص سوال بینندگان درباره سایت خنگ بهدان با اشاره به اینکه عملیات فونداسیون و دکل در این منطقه در حال انجام است، ادامه داد: در خصوص بلوار شهید ناصری هم مجوز برای راه اندازی یک سایت گرفته شده و مشترکین با استفاده از سامانه ۹۹۹۰ برای راه اندازی بهتر نقاط کور و بهینه سازی شرکت مخابرات را یاری کنند. وی یادآور شد: همچنین سایتی در تقاطع بلوار غفاری و ارتش در حال احداث است که بار ترافیکی این محدوده را کاهش خواهد داد. آذری نصرآباد یادآور شد: هم استانی ها می توانند با آدرس ایمیل Azari@TC.ir و شماره تماس ۳۲۴۲۳۳۳۳ ارتباط مستقیم با شخص من داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت