یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

افتتاح 10 پروژه به مناسبت حساب 100 امام با اعتبار بیش از 6 میلیارد تومان

کاری – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ پروژه به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان در روستاهای استان افتتاح می‌شود.قاسم تنها روز گذشته در نشست خبری به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) و سالروز تاسیس تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: از مهمترین فعالیت های در حال انجام در روستاها تهیه و اجرای طرح‌های هادی است. وی با بیان اینکه ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است، ادامه داد: ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام نامگذاری شده است.

در تمام روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرایی شده است
وی با اشاره به ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی اضافه کرد: تاکنون در تمامی روستاها طرح هادی تهیه شده و همچنین بنیاد مسکن نسبت به تهیه طرح ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم اقدام کرده است.وی با بیان اینکه طرح هادی ۲۴۵ روستا در خراسان جنوبی بازنگری شده است، یادآور شد: طرح هادی تاکنون در ۶۵۵ روستا با اعتبار ۳۵۲ میلیارد تومان اجرا شده است
به گفته وی میانگین شاخص اجرای طرح هادی روستاهای بالای۲۰ خانوار استان ۷۱ درصد است که از متوسط کشور یعنی ۵۸ درصد بالاتر هستیم.مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لحاظ شدن قیر رایگان از سال ۱۳۹۴ در قانون بودجه تاکید کرد: از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۰ در ۴۴۸ روستا اجرای آسفالت معابر روستاها به مساحت سه میلیون و ۸۸۰ هزار متر مربع را انجام شده است.
بهسازی بافت های با ارزش و روستاهای هدف گردشگری
وی خاطر نشان کرد: همچین بهسازی بافت‌های با ارزش و روستاهای هدف گردشگری نیز پنج روستای فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو با اعتبار هفت میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده یا در دست اجراست. تنها با بیان اینکه تملک و واگذاری زمین در روستاها از دیگر وظایف بنیاد مسکن می باشد، اضافه کرد: از ابتدای تاسیس استان خراسان جنوبی تاکنون ۶ هزار و ۵۴۶ هکتار زمین در استان تأمین شده است و بیش از ۲۸ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده است.مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از دیگر وظایف بنیاد مسکن می باشد، خاطر نشان کرد: در این زمینه ۷۸ هزار و ۷۰۲ جلد سند سند شهری و روستایی صادر و تحویل مردم شده است. وی با بیان اینکه براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی و ثبت شده است، بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۴۹ هزار و ۲۰۴ واحد مسکونی مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار شده است

شاخص مقاوم سازی مسکن خراسان جنوبی بالاتر از شاخص کشوری
تنها یادآور شد:: شاخص مقاوم‌سازی مسکن در استان ۵۵ درصد رسیده و میانگین کشوری این شاخص ۵۲ درصد است. مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۹ هزار و ۶۳۱ واحد شامل ۴۵ درصد واحدهای مسکن روستایی فاقد استحکام یا از استحکام پایین برخوردارند، بیان کرد: از اهالی روستاهای استان به ویژه در شهرستان‌های خوسف، سربیشه، فردوس، درمیان، بشرویه تقاضا داریم با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به بهسازی مساکن خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات روستایی به بانک معرفی شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۸۷ درصد انعقاد قرارداد با بانک داشتند. هزار و ۱۸۳ واحد مرحله فونداسیون و ۵۰۹ واحد هم مرحله سفت کاری را به اتمام رساندند.

تفاهم‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان در سراسر کشور
وی با اشاره به تفاهم‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان در سراسر کشور یادآور شد: سهم خراسان جنوبی احداث یکهزار واحد بود که در این طرح تاکنون برای ۸۰۰ واحد اجرای سقف انجام شده و در ۷۳۸ واحد سفت‌کاری به اتمام رسیده است.
وی در خصوص طرح مسکن ملی نیز با بیان اینکه تاکنون از ۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر ثبت‌نام شده ، یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان،۲۲ هزار و ۴۱۸ نفر تایید نهایی شدند. مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۳ نفر آورده اولیه خود را به حساب فوق واریز کرده‌اند، ادامه داد: پنج هزار و ۴۱۶ نفر شروع به کار داشتند و ۲ هزار و ۹۵۲ نفر اجرای فونداسیون، هزار و ۸۲۵ واحد اجرای سقف و هزار و ۲۰ احد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت