افتتاح و کلنگ زنی ۸پروژه با اعتباربیش از ۱ ۲ میلیارد در فردوس

سربازی- در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولان محلی شهرستان فردوس ۷ پروژه عمرانی، ورزشی و کشاورزی در شهرستان فردوس به بهره برداری و یک پروژه نیز کلنگ زنی شد. به گزارش خبرنگار آوا، زمین چمن مصنوعی روستای خانکوک با ۱۵۰۰ متر مربع مساحت و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، ۳۲ هزار متر مربع آسفالت معابر شهر فردوس با اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و خانه جوان با صرف ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات از جمله پروژه هایی بود که با حضور میرجعفریان به بهره برداری رسید.

در ادامه احداث ۸۴ متر شبکه زمینی برق و خط گرم از راه نزدیک شبکه برق با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان، پارک نیلوفر شهر فردوس واقع در شهرک انصار با ۹۵۵ میلیون تومان اعتبار و جداسازی آب شرب از فضای سبز با اعتبار یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افتتاح شد. همچنین آسفالت گرم محور فردوس – گناباد، روکش آسفالت فردوس – اسلامیه ، فردوس – دیهوک و اجرای فوگسیل محور فردوس – سرایان جمعا با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰میلیون تومان ، پروژه آبیاری کم فشار یک چاه موتور واقع در باغشهر اسلامیه  با اعتبار ۳۵۵ میلیون تومان افتتاح و کلنگ احداث سالن چند منظوره ورزشی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

بهرهمندی 11 هزار خانوار خراسان جنوبی از افتتاح طرحهای برق

ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  گفت: بیش از ۱۱ هزار خانوار شهری و روستایی این استان از افتتاح طرح‌های توزیع برق در هفته دولت امسال بهره‌مند شدند. مهدی دادگر افزود: هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) ۱۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش شبکه‌های توزیع برق خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

 وی با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت برق استان گفت: این پروژه‌ها از محل منابع داخلی شرکت توانیر و منابع استانی تامین اعتبار شده و شامل اجرای ۵۲ کیلومتر شبکه‌های فشار متوسط، ۹۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب و تقویت ۹۲ دستگاه پست توزیع هوایی است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ۲ پروژه در برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق و ۷۸ پروژه مربوط به احداث شبکه‌ها در جهت تامین برق متقاضیان در شهرها و روستاها، ۴۷ پروژه مربوط به اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و ۱۴ پروژه در قالب پروژه‌های احداث شبکه‌های روشنایی معابر است. وی افزود: در هفته دولت احداث شبکه‌های روشنایی معابر برای تفرجگاه بند دره بیرجند، برق‌رسانی به روستای علی‌آباد شهرستان سربیشه و برق‌رسانی به روستای گل نی در شهرستان درمیان انجام شد.

دادگر از احداث شبکه و خط انتقال برق از پست فوق توزیع درح به مرز ماهیرود به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد و گفت: با افتتاح این خط، امکان تامین برق در نوار مرزی به خوبی فراهم می‌شود و امکان صادرات روی سطح ولتاژ فشار متوسط را برای استان خواهیم داشت که اگر متقاضی در مرز افغانستان وجود داشته باشد امکان صادرات وجود دارد. وی اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش این میزان شبکه، بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در استان در حال بهره‌برداری است، همچنین حدود ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه پست توزیع هوایی در استان داریم که با این میزان تاسیسات، پاسخگوی ۳۸۰ هزار مشترک در استان هستیم. وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از مشترکان شرکت برق در بخش خانگی هستند افزود: این مشترکان ۲۸ درصد از مصرف شرکت توزیع نیروی برق را به خود اختصاص می‌دهند.

بیش از یک میلیارد ریال به شاکیان صنوف خراسان جنوبی برگشت داده شد

 ایرنا – معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با پیگیری و بررسی شکایت‌های مردمی و گزارش‌های سامانه ۱۲۴، یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال در اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار، به شاکیان برگشت داده شده است. علی تهوری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح تشدید نظارت بر بازار و انبارها از هشتم مرداد امسال در استان خراسان جنوبی اجرا شد. وی گفت: در یک ماه گذشته ۱۷۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۵۹۲ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال در استان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

نماینده مجلس: تحقق عدالت آموزشی نیازمند توسعه زیرساختها است

گروه خبر – رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس گفت: تحقق عدالت آموزشی در مدارس استان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که بخشی از آن برعهده آموزش و پرورش و بخش دیگری برعهده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است. حسین خسروی اسفزار روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش، اقدامات انجام شده در حوزه آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیک در آموزش و پرورش استان را لازم و مطلوب برشمرد.  وی افزود: آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه مهم توسعه، نقشی ارزنده در پیشبرد اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارد.

بیش از 23 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه ارتباطات خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۲۳ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال پایدار روستایی و عشایری در رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) پرداخت شد. به گزارش ایرنا، مصطفی بهی افزود: ۴۶ نفر از متقاضیان اشتغال حوزه ICT در روستاهای استان از این تسهیلات بهره‌مند شدند. وی با بیان اینکه از مجموع طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل، پنج طرح در حوزه فاوا بوده است اظهار کرد: همچنین ۳۴ نفر در استان متقاضی باجه بانکی (پست بانک) بودند که تسهیلات در اختیارشان قرار گرفته است.

پیشرفتهای پدافند هوایی، دشمن را مایوس کرد

گروه خبر- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیشرفت‌های پدافند هوایی، دشمن را از تجاوز به حریم ایران اسلامی مأیوس کرد.  حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی روز گذشته در دیدار با فرمانده و پرسنل پدافند هوایی شرق کشور به مناسبت سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی،  اظهار کرد: استعمارگران راه های زیادی را برای نابودی ایران اسلامی طی کردند و شیطنت‌های زیادی انجام داده‌اند، اما تمامی فتنه‌های آن‌ها خنثی شد و رشد چشمگیری که در انواع صنایع از جمله در مسائل پدافند در کشور پیش آمد، باعث شد تا دشمن مأیوس شود. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور (قائم آل محمد (ص) ) هم با بیان اینکه در کنار ماموریت‎هایی که داریم طرح‌های مردمی یاری را نیز دنبال می‌کنیم گفت: پدافند هوایی صدها کیلومتر فراتر از مرزهای هوایی آسمان ایران را صد می‌کند.  امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز اظهار کرد: سال ۸۷ بنا به فرمایش رهبری و تدبیر ایشان پدافند هوایی از بدنه نیروی هوایی جدا شد که طی این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی در همه حوزه‌ها داشته است.

مجلس شورای اسلامی،مسئولان نظارتی را فعال کند

صداوسیما- نماینده، ولی فقیه در استان گفت: مجلس شورای اسلامی، مسئولین نظارتی را فعال کند. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با نماینده مردم شریف شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: متاسفانه ناکافی بودن نظارت از مشکلات اساسی کشور است، در این مقطع که شرایط در حال تغییر است مجلس می‌تواند به اقدامات باقی مسئولین نظارتی، نظارت کند و آن‌ها را فعال کند.

افزایش 37 درصدی ذخیره خون بند ناف در خراسان جنوبی

ایسنا- مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی از افزایش ۳۷ درصدی ذخیره خون بند ناف طی یک ماه گذشته در این استان خبر داد و گفت: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی دارند می‌توانند از هفته ۳۶ بارداری با مراجعه حضوری به نمایندگی یا از طریق سایت شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اقدام کنند. ملیحه بهنامیان، گفت: در حال حاضر بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است.

دسترسی 85 درصد دانشآموزان خراسانجنوبی به شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش  استان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان تحت پوشش شبکه شاد قرار دارند. محمدعلی واقعی با اشاره به برگزاری ۳۱ دوره آموزشی برای مدیران و معلمان استان به میزان ۴۹۴ ساعت، تصریح کرد: در این دوره‌ها ۶۲۶ هزار و ۱۶۲ نفر ساعت به  معلمین و مدیران استان، آموزش‌های لازم جهت ارتقای توانمندی حرفه‌ای و شغلی آنان در زمینه‌های مختلف به ویژه تولید محتوای الکترونیک و شبکه شاد ارائه شد.

افزایش بستریهای کرونا در خراسان جنوبی به 142 نفر

صداوسیما- تعداد بیماران کرونایی بستری دراستان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۲ نفر افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۲ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۴۵ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند که  14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۸ نفر از آنان وخیم است.وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت جدید در بیماران کرونا نداشته ایم و آمار فوت‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی همان ۱۳۸ مورد است.

آغاز توزیع کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کتاب‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی از دیروز در مدارس استان توزیع شد. محمد علی واقعی، گفت: امسال برای اولین ‌بار کتاب‌های درسی تمام پایه‌های تحصیلی در مدرسه توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه توزیع کتاب‌های پایه اول متوسطه ۲۵ مرداد آغاز شده بود، افزود: دانش‌آموزان دوره ابتدایی، متوسطه دوم فنی و حرفه‌ای و کارو دانش و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه رشته‌های نظری و تمام مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی باید برای دریافت کتاب‌های خود به مدارس مراجعه کنند.

پرداخت ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی مطالبات گندمکاران

صداوسیما- تاکنون ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است. مدیر تعاون روستایی استان گفت: این میزان پرداخت شده ۹۳ درصد از کل مطالبات گندمکاران استان است. ضیائیان احمدی افزود: میزان گندم خریداری شده در استان ۱۹ هزار و ۶۱۷ تن است که از این میزان ۱۳ هزار و ۷۱۷ تن توسط تشکل‌های تعاون روستایی استان و ۵۹۰۰ تن توسط شرکت غله استان خریداری شده است. وی قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری را ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد که بر اساس میزان کیفیت تا ۲۵۷۵ تومان متغیر است. مدیر جهاد کشاورزی استان هم گفت: امسال ۶۳ هزار و ۵۶۵ تن گندم و ۶۸.۳ تن کلزا در استان تولید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت