اعمال محدودیت برای رفع دغدغه های کرونایی

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ هزار ماسک وارد استان شد و ۱۰۰ هزار ماسک نیز طی روزهای آینده تامین خواهد شد. محمد صادق معتمدیان در شبکه استانی خاوران افزود: در راستای تامین اقلام بهداشتی، واحدهای تولیدی استانی را فعال کردیم که به عنوان مثال در قاینات به صورت سه شیفت کار می‌کنند تا نیازهای استانی در این خصوص برطرف شود.

تجهیز بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ولیعصر (عج)
وی گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی بود که پیش از تشکیل ستادهای استانی مقابله با کرونا، در قالب ستاد پیشگیری، با هم‌اندیشی و تبادل نظر به صورت شبانه‌روزی موارد مربوط به این بیماری را رصد می‌کرد. استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات، تجهیز و راه‌اندازی بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بود که بیش از ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز خریداری و راه‌اندازی شد. وی افزود: در روزهای اولیه، آزمایشگاه ویروس شناسی در استان راه‌اندازی و روند زمان‌بر ارسال آزمایشات به تهران اصلاح شد؛ همچنین تامین داروهای مورد نیاز نیز در اولویت قرار گرفت.

در هیچ نقطه‌ای از کشور
قرنطینه انجام نشده است
معتمدیان همچنین گفت: در هیچ نقطه‌ای از کشور قرنطینه انجام نشده و ما نیز تابع تصمیمات ملی هستیم. نباید به موضوع کرونا تک بُعدی نگاه کرد، چرا که وجوه مختلفی از جمله مسائل امنیتی، اجتماعی و همچنین کسب و کار مردم باید در نظر گرفته شود و در هیچ نقطه کشور به صورت مطلق، عدم تردد اِعمال نشده است.

گلوگاه‌ها نظارت می شود
تا نگرانی مردم برطرف گردد
وی بیان کرد: براساس پروتکل‌های بهداشتی، مبادی ورودی و گلوگاه‌های اصلی استان مورد نظارت قرار می‌گیرند تا نگرانی به حق مردم برطرف شود و یکی از تدابیر این است که اتوبوس‌های عبوری در استان توقف نکنند و اگر وقفه کوتاهی نیز داشتند، با نظارت کامل و رعایت اصول بهداشتی باشد. استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش ما این است که مسافران نیز به شهر خودشان بازگردانده شوند.

با آشنایان تماس بگیرند
تا از سفر به استان پرهیز شود
وی افزود: پیشگیری یک امر دستوری و حاکمیتی نیست و نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم، ما امسال نوروز متفاوتی داریم و مردم باید علاوه بر پرهیز از سفر، با بستگان و آشنایان تماس بگیرند تا از سفر به استان پرهیز شود.

به دنبال سانسور نیستیم
معتمدیان گفت: از روز اول اطلاع‌رسانی شفاف داشتیم و به هیچ وجه به دنبال سانسور نیستیم؛ اختلاف آماری هم که اخیرا پیش آمد به دلیل انجام آزمایشات در استان و ناهماهنگی در اعلام آمار به تهران بود که سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نشست خبری روز دوشنبه، آخرین آمار مبتلایان را اصلاح و ۳۷ مورد اعلام کرد. وی اظهار کرد: قرار بود در این ایام، میزبان وزیر محترم بهداشت باشیم که به دلیل شرایط فعلی کشور میسر نشد و طی تماس تلفنی که ساعتی پیش با ایشان داشتیم، مقرر شد امکانات مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین و بودجه ویژه‌ای نیز به استان اختصاص داده شود.

یکصد تخت آماده و یکصد تختِ جایگزین نیز پیش بینی شده است
استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۲ هزار نفر از افرادی که در معرض ابتلا قرار دارند، مانند معلولان زیرپوشش بهزیستی، بیماران خاص و صعب العلاج، جانبازان دارای مشکلات ریوی، افراد تحت درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) و… مورد شناسایی قرار گرفتند و طی روزهای آینده بسته بهداشتی بین این عزیزان توزیع خواهد شد.
وی افزود: در همه بیمارستان‌های استان اتاق هایی برای افراد مشکوک، آماده و ایزوله شده است و در حال حاضر یکصد تخت آماده و یکصد تختِ جایگزین نیز پیش بینی شده است، همچنین بیش از ۵۰۰ مرکز بهداشتی در سطح استان نیز وجود دارد که در صورت نیاز از همه این ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد. معتمدیان گفت: در راستای کاهش ترددهای غیرضروری، فروشگاه‌های اینترنتی به زودی راه‌اندازی می‌شود تا حداقل ۳ هزار قلم از نیازهای اولیه مردم تامین شود.

میوه مورد نیاز مردم
۱۵ درصد زیر قیمت
توزیع خواهد شد
وی بیان کرد: میوه مورد نیاز مردم ذخیره‌سازی شده و از روز شنبه حداقل ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توزیع خواهد شد، سایر اقلام مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر نیز بیش از نیاز مردم ذخیره شده که به مرور توزیع خواهد شد و مردم در این زمینه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

مردم رعایت کنند تا شکست کرونا در استان را جشن بگیریم
استاندار افزود: از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها که سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند همچنین از نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای امنیتی و انتظامی، رسانه‌ها و مطبوعات، دستگاه‌های اجرایی و همه عزیزانی که در کنار مسئولان هستند تا از این بحران به سلامت عبور کنیم، صمیمانه سپاسگزارم؛ قطعاً این فداکاری‌ها در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد. وی گفت: مردم مومن استان، دعا و نیایش و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) را فراموش نکنند و اصل جدی در خانه ماندن را رعایت کنند تا به زودی شکست کرونا در استان را جشن بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت