سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

اعتبارات هلال احمر خراسان جنوبی ۱۰ برابر شد

کاری – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی جمعیت هلال احمر استان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده، اظهار کرد: سه پروژه بزرگ با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در حال انجام است. محمدعلی کاوسی در نشست روز گذشته عنوان کرد: آشیانه بالگرد هلال احمر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه ها است.
وی با اشاره به برگزاری ۴۰ برنامه برای هفته هلال احمر ، بیان کرد: آبرسانی به ۲ روستای شهرستان سربیشه از مهمترین این برنامه‌ها است.
کاوسی با اشاره به نذر آب در شهرستان نهبندان، آبرسانی به روستای هیرد، افتتاح پایگاه هلال احمر بند دره به عنوان اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان، توزیع ۱۵ تانکر پنج هزار لیتری، خاطر نشان کرد: همچنین توسعه و تجهیز بانک امانات هلال احمر و اعزام کاروان سلامت به سه شهرستان قاینات، نهبندان و فردوس از دیگر برنامه‌ها است. کاوسی با اذعان به افتتاح سه پروژه در آبگرم معدنی فردوس، ادامه داد: بیش از صد مانور در استان و افتتاح سایت مخابراتی شاسکوه در هفته هلال احمر پیش‌بینی شده است. وی همچنین غبار روبی گلزار شهدا، اهدای خون و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر برشمرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان یادآور شد:‌ اولین بار با حضور امام جمعه فردوس مراسم تجلیل از کارگران جنوبی مجموعه گردشگری بزرگ آبگرم فردوس برگزار شد.

جذب ۷۳ نجاتگر و ایثارگر در جمعیت هلال احمر استان

وی با بیان اینکه ۷۳ نجاتگر و ایثارگر جمعیت هلال احمر امسال جذب می شوند، ادامه داد: این خبر در مدت فعالیت هلال احمر استان بی‌سابقه بوده است. وی با اشاره به کسب رتبه های برتر هلال احمر گفت: در سالی که گذشت ۲ رتبه کشوری و مقام اول طرح همتا کسب شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، با بیان اینکه امسال هر مربی ۱۲۰ نفر را آموزش داد، ادامه داد: دومین رتبه هم مقام اول جذب خدمات حمایتی در کشور است که نشان از تلاش شعب و اعتماد به خانه‌های هلال در شهرها و روستاها دارد.
کاوسی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ زلزله بشرویه و طبس بالای پنج ریشتر اتفاق افتاد و طولانی شدن پس لرزه‌های آن آرامش مردم را تحت‌ تاثیر قرار داد، اضافه کرد: با تلاش همه مجموعه‌ها توانستیم اقدامات خوبی را در منطقه زلزله‌زده انجام دهیم.
وی با بیان اینکه آموزش‌های شبانه هم در روستاها برگزار شد، عنوان کرد: حین رزمایش، زلزله واقعی روی داد لذا آمادگی خوبی در مردم ایجاد شد که منجر به کاهش خسارات و تلفات شد.

افت فشار گاز و بحران سرمای شدید در زمستان سال گذشته

وی با اشاره به بحران سرمای شدید در زمستان سال گذشته و افت فشار گاز ادامه داد: با مدیریت خوب همه دستگاه‌ها تاب‌آوری زیادی ایجاد شد و مشکل حادی برای مردم حادث نشد.
وی با اشاره به طرح نوروزی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به بیش از ۵۵ هزار نفر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ خدمات‌رسانی کرد.کاوسی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بر مبنای تفکرات انسان‌دوستانه بنا شده و اصول آن بدون نگاه به رنگ، نژاد و مذهب به صرف انسان بودن است، خاطر نشان کرد: دومین ملاک و افتخار این جمعیت، مردمی بودن است لذا این ویژگی‌ها موجب موفقیت‌های هلال احمر شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، با بیان اینکه ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت هفته هلال احمر نامیده شده است، اضافه کرد: سعی شده هفته متفاوتی داشته باشیم لذا سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان هم پیش‌بینی شده است.

آبگرم فردوس از فعال ترین مراکز توریسم درمانی استان

وی با بیان اینکه مجتمع آبگرم فردوس به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز گردشگری و توریسم درمانی مورد توجه بوده است، ‌اضافه کرد: این مجموعه موفقیت‌های خوبی نیز داشته و نوروز امسال گردشگران خارجی هم حضور داشتند. کاوسی، با تاکید بر اهمیت روز معلم نیز گفت: آموزش در فعالیت‌های هلال احمر نقش بسیار مهمی دارد و بار این حوزه بر دوش مربیان داوطلبی است که با جمعیت همکاری دارند و مروج صلح، دوستی و خود امدادی هستند. وی با اشاره به نشان افتخار رئیس جمهور ترکیه از رئیس جمعیت هلال احمر استان، یادآور شد: هلال احمر ایران در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه خدمات ویژه ای ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت