یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اصلاحات باید بداند نظر حاکمیت درباره حضورش چیست


دبیر کل مجمع دانش آموختگان با بیان این نکته که برای مشارکت اصلاحطلبان باید ابتدابدانند نظر حاکمیت درباره حضورشان در انتخابات چیست گفت : درباره نامزدی ظریف در 1400 هیچ گفت و گویی صورت نگرفته است. تقواییان افزود : اگر حاکمیت میخواهند اصلاح طلبان نباشند اصلاحطلبان چه موضعی باید داشته باشند. اگر میخواهد اجازه دهند اصلاح طلبان حضور داشته باشند میزان این حضور در چه سطحی است. به بیانی دیگر آیا میخواهند رأی زینتی داشته باشیم یا نه میخواهند، رأی تأثیرگذار داشته باشیم. ما فعلا در این زمینهها در حال بحث و گفتوگو هستیم قطعا تا این مسائل مشخص نشود، بحث در مورد کاندیداها بحثی فرعی است.

اگر احمدینژاد بیاید بقیه هیچ شانسی نخواهند داشت
احمد بخشایش، فعال سیاسی اصولگرا، گفت : این مساله که هر کدام از طیفهای اصولگرا و اصلاحطلب با چه چهرههایی وارد عرصه انتخاباتی شوند، تاثیر بسزایی بر میزان رأیشان خواهد داشت. بالاخره این مساله که مردم بخواهند کسی را با رأیهای خود برای مدت چهار سال به عنوان رئیسجمهوری انتخاب کنند خیلی مهم است وی ادامه داد: نکته بعدی هم این است که اگر آقای احمدینژاد مجال حضور در انتخابات را پیدا کند، اصلاحطلبان و اصولگرایان هیچ شانسی برای رأی آوردن نخواهند داشت. واقعیت این است که مردم کوچه بازار احمدینژاد را میخواهند؛ با اینکه ایشان در روزهایی که پاستور را ترک کرد تا این حد محبوب نبود.

جرثقیل هم نمیتواند اصلاح طلبان را پای صندوق بیاورد
صادق زیباکلام نوشت: اگر تغییر و تحول خاصی اتفاق نیفتد و با همین فضای سنگین شهریور 1399 وارد خرداد 1400 بشویم، جرثقیل هم نمیتواند حتی بخشی از آن 24 میلیون را به پای صندقهای رأی بیاورد. وی افزود : وضعیت اصلاحطلبان شباهت به بیماری پیدا کرده که عدهای برای نجاتش به او تنفس مصنوعی میدهند تا برای انتخابات زنده نگهش دارند. در تهرانی که عارف یکونیم میلیون رأی آورده بود، در 98 نتوانستند حتی صد هزار رأی بیاورند. تجربه تلخ دور دوم انتخاب روحانی آن بود که رأیدادن چیزی را عوض نمیکند و سیاستهای گذشته ادامه مییابند. این، بازگشت به صندوق رأی را اگر نگوییم محال، بسیار دشوار میکند.

میرسلیم: هیئت رئیسه مجلس گرفتار گشت و گذار سیاسی نشود

میرسلیم، نماینده تهران گفت : در مجلس غیر از امور نمایندگان که محور تمام فعالیتها است، امور اداری و مالی و استخدامی، امور حراست و حفاظت و همچنین خدمات فنی و تخصصی و جاری قرار دارد که بسیار در هم تنیده است و بدانید که پیشبرد صحیح آنها کار ساده ای نیست و وقتی برای سرخاراندن و گشت و گذار و کار سیاسی دیگر به هیئت رئیسه نمی دهد و اگر آنها گرفتار این حواشی شدند بدانید کار اصلی خود را فدا کرده اند.

تذکر انتخاباتیِ طلایی به سعید جلیلی

طلایی، فعال سیاسی گفت: هرگونه انشقاق و شکاف بین اصولگرایان صحیح نیست و جلیلی باید بداند که زمانی بهعنوان یک نامزد انتخابات میتواند موفق باشد که اجماع همه گروههای اصولگرا و نه فقط جبهه پایداری را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت