استقرار نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نقاط حادثه خیز استان

کاری- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به برپایی ایستگاه فرهنگی سلامت و خیمه نماز در ورودی‌ها شهرها یادآور شد: طرح امداد و نجات نوروزی با استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط حادثه‌خیز از ۲۴ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده اجرا خواهد شد. محمدعلی کاوسی در نشست خبری در تشریح برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ایام نوروز ۱۴۰۲، با بیان اینکه با تجهیز پایگاه فعلی تلاش می کنیم آمادگی امدادرسانی را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: برپایی خیمه نماز و فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از برنامه های در دستور کار است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: با تمام امکانات و توان امدادگران و داوطلبان هلال احمر درصدد هستیم، زمینه سفری ایمن و خوش را برای مردم فراهم کنیم. وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی شریان و محل عبور استان‌های بزرگ جنوبی و جنوب شرق است، یادآور شد: در محورهای پر تردد طبس – فردوس و قاین – بیرجند- نهبندان نیاز است، مردم و رانندگان اصول ایمنی را رعایت کنند تا سفر نوروزی ایمنی داشته باشند.

طرح راهنمایی مسافران نوروزی اجرا می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح راهنمای مسافران نوروزی در بحث پیشگیری و هشدار به مسافران و تأکید بر رعایت نکات ایمنی اجرا می‌شود، یادآور شد: هدف از این طرح کمک به انجام سفر ایمن، کمک به آرامش مسافران با استفاده از راهنمایان جوانی که در ورودی شهرها هستند. وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی در بین جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری شهرها را معرفی کنیم.

فعال کردن ۵۴ پست نوروزی و پایگاه امداد و نجات
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان فعال کردن ۵۴ پست نوروزی و پایگاه امداد و نجات، تصریح کرد: به ۲۱۴ خانه هلال آموزش‌های لازم ارائه شده است تا توصیه ایمنی به مردم داشته باشد.
وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی ‌می‌شود اقبال از چادر مسافرتی بیشتر باشد بنابراین نیاز است که هشدارهای لازم و نکات ایمنی رعایت شود. کاوسی با اشاره به چالش سوخت‌کش‌ها و دوبانده نبودن جاده‌های استان که سرعت خدمات‌رسانی به مصدومان حوادث را کاهش می‌دهد، گفت: چالش کویری بودن استان و جاده‌های طولانی نیز خسته‌کننده است و باعث خواب‌آلودگی رانندگان و متاسفانه افزایش حوادث جاده‌ای می‌شود که این چالش را باید با برپایی سیاه ‌چادرهایی برای استراحت و رفع خستگی مسافران مدیریت کنیم.

۹۵۰ حادثه جاده ای از ابتدای امسال
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۰ حادثه جاده‌ای رخ داده که ۵۴۹ حادثه از نوع واژگونی و خستگی رانندگان بوده است. وی با بیان اینکه سند تحول جمعیت هلا احمر خراسان جنوبی تا قبل از شهریور ماه ۱۴۰۲ آماده می‌شود، افزود: با پیگیری‌های استاندار و مساعدت جمعیت هلال احمر بالگرد بل ۴۱۲ با بالگرد بل ۲۰۵ قبلی مستقر در استان جایگزین شد و مناقصه پایگاه امداد هوایی در حال انجام و بارگذاری سامانه است.

اجرای طرح سحاب و خدمات بشر دوستانه در ایام نوروز
معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: ما امسال ۱۱ پست ثابت و سیار در ورودی شهرها راه‌اندازی خواهیم کرد که ۳۸۷ نفر روز در پاپگاه‌های ثابت و ۷۲ نفر روز در پایگاه‌های سیار به مردم خدمت‌رسانی خواهند داشت.ابوالقاسمی یادآور شد: همچنین فضاهای دوستدار کودکان در ایام نوروز ایجاد می‌شود تا در آنها با اقداماتی که انجام می‌شود به ایجاد شور و نشاط در کودکان کمک شود. وی با بیان اینکه جوانان هلال احمر در پست‌های سیار در قالب طرح سحاب به مسافران نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند،عنوان کرد: طرح سحاب یا همان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه شامل گروه‌های دوچرخه‌سوار هستند و در اوج تردد مسافران، خدمات بشر دوستانه ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت