استقبال استانداری از طرح های اقتصادی شهرداری ها

گروه خبر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آمادگی استانداری برای همراهی با شهرداری‌های استان در اجرای طرح‌های اقتصادی و درآمد زا خبر داد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در دومین نشست کارگروه استانی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌های استان گفت: آماده هستیم تا از طریق اعطای تسهیلات به اجرای تمامی طرح‌های درآمدزای شهرداری‌ها که توجیه اقتصادی و فنی لازم را داشته باشند، کمک کنیم. وی ادامه داد: این همراهی ضمن ایجاد اشتغال پایدار به خودکفایی و کسب درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها کمک می‌کند. معاون استاندار خراسان جنوبی از اعضای کارگروه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌ها برای دقت و نظارت عالیه بر فرآیند تهیه و اجرای طرح‌های مصوب تشکر کرد. در این نشست پس از بررسی طرح‌های ارائه شده توسط شهرداری‌های استان با پرداخت تسهیلات از محل منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های نهبندان و شوسف موافقت شد. موافقت با پرداخت تسهیلات خرید کمپرسی برای شهرداری شوسف، تسهیلات اجرای طرح بازار سنتی شهرداری نهبندان، آزادسازی مرحله سوم و چهارم تسهیلات احداث استخر ذخیره آب‌های سطحی شهرداری فردوس، مرحله سوم تسهیلات احداث سنگ‌شکن و شن‌شویی شهرداری عشق‌آباد و نیز تسهیلات مکمل طرح احداث سنگ‌شکن شهرداری حاجی‌آباد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کمپین نظارت بر نانواییها در بیرجند 

ایرنا – معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نظر دارد با همکار سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط از روز شنبه ۲۸ تیرماه، کمپین تشدید نظارت بر نانوایی‌ها را در شهرستان بیرجند راه‌اندازی کند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در اطلاعیه معاونت بهداشتی آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت هرچه بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی به ویژه نانوایی‌ها، در این طرح مانند گذشته ضمن آموزش به نانوایان پس از تذکر به متصدیان نانوایی با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد. براین اساس ضمن نظارت بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، ممنوعیت به کارگیری کارگران دارای علائم بیماری کرونا در نانوایی، استفاده تمامی کارکنان نانوایی از ماسک، کلاه، دستکش و لباس کار مناسب، شست و شوی مکرر دست‌های کارکنان نانوایی با آب و صابون مایع و رعایت فاصله بین کارکنان با همدیگر و مشتریان در صف نانوایی حداقل یک متر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد.این اطلاعیه می‌افزاید: از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی و از ازدحام جمعیت و شلوغ شدن صف‌ها باید جلوگیری شود، دریافت وجه نقد در نانوایی ممنوع است و پرداخت باید از طریق کارتخوان انجام شود. مواد گندزدا و دستمال کاغذی در کنار دستگاه کارتخوان موجود باشد و تمامی سطوح و ابزار کار به ویژه پیشخوان و ترازو به صورت مستمر با مواد گندزدای مناسب گندزدایی شود. همچنین فردی که مسئول اخذ وجه است به هیچ عنوان حق تماس با نان و مواد غذایی را ندارد و لازم است میز پیشخوان خارج از نانوایی که برای سرد کردن نان وجود دارد، جمع‌آوری شود.منوعیت استعمال دخانیات در نانوایی و الزام استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره‌ها از دیگر الزامات بهداشتی برای نانوایی‌ها است. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و رعایت نشدن موارد یادشده می‌توانند شکایت خود را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.

مرهم 200 کلاس نو بر زخم مدارس دو نوبیته استان 

مهر- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت : تا اول مهرماه سال جاری ۹۴ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس به بهره برداری می رسد, بیش از ۹۰ درصد این پروژه ها مشارکتی است. محمود چاوشان از کمبود ۳۶۰ کلاس درس در استان خبر داد و گفت: ۳۴۰ کلاس درس در استان نیز دو نوبته فعال است. وی افزود: در حال حاضر ۳۶۰ کلاس درس در سایت مساکن مهر بیرجند و شهرستان های تابعه کمبود داریم. وی ادامه داد: از این تعداد ۲۴۰ مورد مربوط به مسکن مهر شهرستان بیرجند و ۱۲۰ کلاس درس هم مربوط به مسکن مهر دیگر شهرستان ها است.چاوشان از وجود ۳۴۰ کلاس درس دونوبته در استان خبر داد و افزود: به دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها تعداد قابل زیادی از مدارس در روستاها خالی بوده که بر حجم متقاضیان مدارس داخل شهر می افزاید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: در حال حاضر ۵۹ کلاس درس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان وجود دارد که تا اول مهر ماه جایگزین و حذف می شوند. چاوشان افزود: همچنین ۵۰ کلاس درس کانکسی زیر ۱۰ دانش آموز در استان وجود دارد که نیازمند احداث کلاس درس جایگزین هستند.

درآمد 2 میلیارد ریالی بافندگان مددجو در استان

ایرنا – معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال ۲ میلیارد ریال از محل فروش فرش‌های دستباف خود درآمد کسب کرده‌اند. سید رضا حسینی افزود: کارهای خانگی به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شود و در حال حاضر سه هزار و ۱۰۰ بافنده فرش استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که در ۲ هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۳۳ مترمربع فرش توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بافته شده و این فرش‌های دستباف‌ ۲ میلیارد ریال آورده ریالی داشته است. وی بیان کرد: طی سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۵۰ مترمربع فرش توسط مددجویان این نهاد بافته شد و ارزش ریالی این فرش‌ها بیش از سه میلیارد تومان بوده که عاید مددجویان شده است.وی مهمترین نقوش بافته شده توسط مددجویان را ریزماهی، خشتی، نایین و بوته جقه معرفی کرد و گفت: سالانه مددجویان استان بیش از چهار هزار مترمربع فرش را می‌بافند که برای فروش به تهران ارسال می‌شود. وی با اشاره به صادرات ۹۰ درصدی فرش دستباف مددجویان امداد اظهار کرد: همه تولیدات فرش به صورت تضمینی و با قیمت روز در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد.حسینی تصریح کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالیبافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آنها تلاش می‌کند تا بیشترین سود نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم از درآمد ۱۳ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری استان در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد. احمد رفیعی گفت: تاکنون ۶۷ مرکز نیکوکاری در این استان با هدف مشارکت خیران و نیکوکاران در خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند راه‌اندازی شده است.

دومین استان از نظر بیماران تنفسی بستری

ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق آخرین ارزیابی‌های انجام شده از نظر تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان به نسبت جمعیت، دومین استان کشور هستیم. محمد دهقانی فیروزآبادی در بیست و نهمین نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا درباره آخرین ارزیابی استان خراسان جنوبی از نظر تعداد موارد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان افزود: خراسان جنوبی از این نظر بعد از شیراز (استان فارس) در رتبه دوم قرار گرفته است.وی گفت: در همین راستا سخنگوی وزارت بهداشت امروز استان خراسان جنوبی را جزو استان‌های در وضعیت هشدار اعلام کرد اما خوشبختانه از نظر درصد موارد مثبت نسبت به جمعیت رتبه پایینی داریم. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص وضعیت استان از نظر موارد ابتلا گفت: تعداد موارد بستری به نسبت زمانی که بیماری نسبتا کنترل شده بود، روند افزایشی داشته و طی ۲ هفته اخیر روزانه حدود ۸۰ تا ۹۰ مریض حاد تنفسی داشتیم. وی بیان کرد: در حال حاضر این آمار به ۲۰۰ نفر رسیده همچنین تعداد موارد بستری مثبت کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

۳۲۴ واحد مسکونی خیرسازساخته می شود    

صدا و سیما- انجمن خیران مسکن ساز، ۳۲۴ واحد مسکونی برای محرومان خراسان جنوبی در دست ساخت دارد. رئیس هیئت مدیره انجمن خیران مسکن ساز استان گفت: از این تعداد ۱۸۰ واحد در شهر بیرجند، ۳۰ واحد در شهرک چهکند بیرجند و ۲۰ واحد در شهر دیهوک طبس در دست ساخت است.حجت الاسلام محمدی افزود: واحد‌های دیهوک امسال و بقیه ، سال آینده به بهره برداری می‌رسد. وی همچنین با اشاره به در دست ساخت بودن ۹۴ واحد برای خانواده‌های دو معلولی افزود: البته ساخت این واحد‌ها بر عهده متقاضی و اعطای تسهیلات، زمین، مجوز ساخت و انشعابات آب و برق و گاز را انجمن خیران مسکن ساز تامین می‌کند. رئیس هیئت مدیره انجمن خیران مسکن ساز استان گفت: این انجمن تاکنون ۷۵۳ واحد مسکونی برای اقشار محروم در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، اسدیه، فردوس، سربیشه و خوسف ساخته و واگذار کرده است.

لزوم بهرهگیری از متخصصان برای آموزشهای کرونایی

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: باید تمام توانمان را بر آموزش جامعه درخصوص زندگی با کرونا متمرکز کنیم و بهره‌گیری از متخصصان در این حوزه مورد توجه قرار گیرد. ناصر نبی‌زاده در بیست و هشتمین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی شورای اطلاع‌رسانی استان و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: رسانه‌های استان درباره تولید ماسک‌های بادوام، قابل شست و شو و ارزان‌ قیمت برای همه مردم در هر حوزه جمعیتی با هر توان مالی، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. وی ادامه داد: راه‌اندازی پویش‌ها و کمک‌های مردمی و گروه‌های جهادی در حوزه تولید ماسک و اهدای آن نیز مورد تاکید استاندار قرار گرفته است.

کرونا ۴ نفر دیگر را به کام مرگ کشاند

صدا و سیما – تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۴ مورد جدید د به ۷۸ نفر رسید.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر گفت: تعداد بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان ۱۶۴ نفر است که از این تعداد ۶۸ نفر دارای آزمایش مثبت کرونا هستند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۲ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر از این بیماران نامساعد است.

۱۲ تخت دیگربرای بخشهای مراقبت ویژه کرونایی

صداوسیما – ۱۲تخت جدید برای بخش‌های مراقبت ویژه بیماران کرونایی خراسان جنوبی افزوده شد. رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه این تعداد تخت برای راه اندازی بخش جدید آی سی یو در بیمارستان ولی عصر(عج) تأمین شده است گفت: ۸۰درصد تجهیزات این بخش آماده است و تا اوایل هفته آینده برای پذیرش بیماران آغاز به کار می کند.  محمودی راد با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی گفت: این افزایش آمار مبتلایان از نیمه خرداد به بعد بیشتر گزارش شده است.

۲۷ تیر آخرین مهلت دریافت تسهیلات احداث گلخانه

جمعه ۲۷ تیر مهلت آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان احداث گلخانه در خراسان جنوبی در سامانه سیتا اعلام شد. مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی گفت: این سامانه از ۲۱ تیر فعال شده و متقاضیان بخش گلخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در مهلت تعیین شده به سامانه سیتا مراجعه و اطلاعات شخصی و طرح خود را ثبت کنند.فرجامی‌فر از ابلاغ ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به این بخش  در سال جاری خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت