شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

استان نقطه پاک ندارد

گروه خبر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هیچ نقطه پاکی در استان نداریم و تمامی نقاط کشور مانند بسیاری از نقاط دنیا آلوده به ویروس کرونا است. محمد دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: عدم اطلاع رسانی آمار مبتلایان به تفکیک شهرستانها نباید به این معنا باشد که مردم فکر کنند اتفاقی نمیافتد. وی گفت: متأسفانه گزارشهایی که از سطح کشور آمده به خصوص در شهرهای بزرگ خبرهای خوبی نیست و ازدحام خودروها در خیابانها و تردد مردم را نشان میدهد که در استان ما هم تا حدودی و نه به اندازه استانهای بزرگ شاهد این قضیه هستیم. وی تصریح کرد: حتما پیامدهای این رفتارها را بعد از یک هفته تا 10 روز خواهیم دید و اگر تداوم داشته باشد مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد و مجدد روند صعودی ما شروع خواهد شد.

مردم به آرامستانها نروند

دهقانی فیروزآبادی گفت: همان طور که استاندار محترم هم گفتند ما روز «برات» را در پیش داریم و به صورت جدی از مردم خواهش میکنیم رعایت کنند، به آرامستانها مراجعه نکنند و از راه دور نیت و نذر خود را ادا کنند. وی بیان کرد: بسیاری از مسائل عبادی و اجتماعی ما تحت تاثیر قرار گرفته و نمازجمعه چند هفته تعطیل است لذا بحث روز برات هم اگرچه در اعتقادات مردم به ویژه مردم خراسان جایگاه ویژهای دارد ولی همه قبول دارند سلامتی خودشان، بزرگترها و اعضای خانواده و مردم اولویت دارد و باید رعایت کنند.
غربالگری 89 درصد خانوارها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: تا دیروز 215 هزار و 188 خانوار در استان خراسان جنوبی غربالگری شدند که معادل 89.6 درصد خانوارهای استان است. وی افزود: همچنین در غربالگری فردی 699 هزار و 306 نفر معادل 83.4 درصد جمعیت کل استان مورد غربال قرار گرفتند. دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: 77 هزار و 796 نفر نیز با مراجعه به سامانه خوداظهاری
salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کردهاند. وی گفت: از مجموع غربالگریهایی که تاکنون انجام شده، 170 بیمار برای بررسی بیشتر به بیمارستان ارجاع شدند و برای 9 نفر درمان دارویی شروع شده است.

نظارت بر روستاها بیشتر است

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع کرونا در روستاها گفت: در روستاها نظارت بیشتری داریم برای اینکه بهورزها در آنجا به صورت فعالانه موظف هستند وضعیت جمعیت زیرپوشش خود را رصد کنند و اگر کسی مشکلی داشته باشد باید اطلاع دهند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: افراد روستا هم میتوانند به راحتی به خانه بهداشت و بهورز مربوطه مراجعه کنند و اگر سوال و مشکل داشته باشند آنها موظف به پیگیری هستند.
پیشگیری از کرونا در زندانها

مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی گفت: تاکنون مورد مشکوک ابتلا به کرونا در زندانهای استان مشاهده نشده و اقدامات لازم برای پیشگیری از این ویروس انجام شده است. علی هاشمی افزود: زندانها امنترین مکان برای جلوگیری از این ویروس است چرا که ورود و خروج به زندان به دقت و پایش سلامت صورت میگیرد و تمام موارد ایمنی و پیشگیری برای زندانیان فراهم شده است. وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا بلافاصله کمیته آگاهسازی و پیشگیری از ویروس کرونا در زندانهای استان مشخص و برنامههای منظمی در زمینه پیشگیری تنظیم شد.
هاشمی ادامه داد: در این راستا برای تمامی زندانهای استان دستگاه تبسنج فراهم شده است و هر زندانی که علائم تب و سرفه داشته باشد بلافاصله تحت نظر قرار میگیرد. وی گفت: با اطلاعرسانی انجام شده قرار شد تا خانواده زندانیانی که احساس میکنند علایم تب و سرفه دارند برای ملاقات به زندانهای استان مراجعه نکنند. به علاوه تمام ورودیهای به زندان اعم از پرسنل، زندانیان و سربازان به زندانها از طریق سنجش علائم بیماری کنترل و از ورود افراد مشکوک جلوگیری میشود. وی افزود: تبلیغات محیطی با نصب استند و بنر با موضوعات آموزش، آگاهسازی، کنترل و پیشگیری در زندانهای استان انجام شده است.هاشمی یادآور شد: به صورت مستمر خوابگاه زندانیان، کابینهای تلفن و اماکنی که مورد استفاده همه زندانیان است ضدعفونی میشود. وی ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار میرود پس از پایان مرخصی زندانیان با توجه به اینکه زندانیان اعزام شده به مرخصی از اقصی نقاط کشور هستند در بازگشت تست کرونا از آنها اخذ و سپس وارد زندان شوند. وی خاطر نشان کرد: مواد ضدعفونی کننده، دستکش لاتکس، تبسنج غیرتماسی، طلق محافظ و عینک محافظ صورت برای زندانهای استان تامین شده است. هاشمی افزود: برای تجهیز بهداری زندان مرکزی بیرجند یک تخت مراقبهای ویژه همراه با ملزومات لازم از جمله مانیتور مخصوص کنترل علایم حیاتی بیماران خریداری و نصب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت