ارزش سهام عدالت استان ۹ هزار میلیارد تومان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ارزش سهام عدالت و دارایی استان ۹ هزار میلیارد تومان است که این مبلغ در استان در حال توسعه ما می‌تواند با سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف، درآمدزایی خوبی برای مردم به همراه داشته باشد. محمدصادق معتمدیان در نشست آزادسازی سهام عدالت شرکت سرمایه‌گذاری استان و نماد بورسی آن که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیرجند برگزار شد افزود: مردم استان از سود و انتفاع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت برخوردار خواهند شد. وی اظهار کرد: زمینه‌های تجارت بین‌الملل، فرآوری محصولات کشاورزی، گردشگری و معادن در استان ریل‌گذاری شده است که اثرات مطلوبی را برای مردم به دنبال خواهد داشت. استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که به فرمان مقام معظم رهبری و با تدبیر دولت در سال ۹۹ اجرایی شد، موضوع آزادسازی سهام عدالت بود که علیرغم همه مشکلات و فشارهای اقتصادی در حال اجرایی شدن است.

۸۴ درصد جمعیت استان سهامدار سهام عدالت هستند

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد جمعیت استان سهامدار سهام عدالت هستند گفت: ۲۹ درصد مشمولان سهام عدالت استان روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند. معتمدیان عنوان کرد: همچنین ۴۸ هزار نفر از شهروندان استان مشمول سهام عدالت هستند اما به دلیل وارد نکردن شماره شبا حساب بانکی خود تا این لحظه، ریالی از سود سهام را دریافت نکرده‌اند. وی گفت: حجم مبلغی که با شناسایی این افراد و دریافت شماره شبا باید به حساب بانکی آنها واریز ‌شود، ۲۳ میلیارد تومان است.استاندار خراسان جنوبی افزود: در استان با هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تسریع امور در تحقق این مهم گام برخواهیم داشت تا در بازه زمانی تعیین شده تمامی برنامه‌های این حوزه به موقع عملیاتی شود.وی گفت: مهمترین بخش در این برنامه، ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام است که باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما به درستی اطلاع رسانی شود.وی افزود: آگاهی بخشی و افزایش سطح دانسته‌های مردم درخصوص اهمیت این موضوع و انتفاعی که به همراه دارد باید با ظرافت و به صورت مرحله به مرحله به اطلاع عموم برسد.

توصیه ما فروش سهام عدالت نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این جلسه گفت: با مشارکت و پشتوانه سهام مردم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک پروژه‌ها و طرح‌های خوبی در استان‌ها ایجاد خواهد شد. علی عسکری افزود: سهام عدالت از بهترین سهام در شرکت‌های معتبر و تراز اول کشور است و توصیه ما نیز فروش سهام عدالت نیست چراکه افراد در آینده می‌توانند با سهام خود سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند. وی تصریح کرد: ما مانع فروش سهام مردم نمی‌شویم اما توصیه می‌کنیم در قالب شرکت‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مقدمات لازم برای ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها فراهم شده است گفت: در هر یک از استان‌ها یک شرکت سرمایه‌گذاری ثبت می‌شود که سهامداران در بدنه شرکت سهیم خواهند بود. وی بیان کرد: به طور متوسط ارزش سهام برای هر فرد ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان است که سرمایه خوبی محسوب می‌شود و در آینده سهامداران از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.عسکری اظهار کرد: تاکنون چهار استان کشور نسبت به ثبت شرکت سرمایه‌گذاری اقدام کرده‌اند که تا پایان هفته به ۱۰ استان افزایش خواهد یافت و در یک ماه آینده همه شرکت‌ها ثبت خواهند شد.

۲۰ میلیون نفر روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند

وی گفت: از مجموع بیش از ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت در کشور، ۲۰ میلیون نفر روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند. معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص آزادسازی سهام عدالت و آزادی عمل مردم در مدیریت سهام عدالت، در ۲ ماه اخیر در وزارت اقتصاد و دارایی جلسات متعددی برگزار شد. وی بیان کرد: برای این مهم ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم در نظر گرفته شد که ۲۹ میلیون نفر روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند.عسکری گفت: مقام معظم رهبری به دولت و وزارت اقتصاد دستور دادند هرچه سریعتر سازماندهی کار انجام و بسترهای قانونی و تصمیم‌گیری لازم فراهم شود تا مردم بتوانند آزادی عمل بیشتری داشته باشند. وی افزود: برخی از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند و برخی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند با شکل‌گیری شرکت‌های سرمایه‌گذاری، آزادی عمل بیشتری پیدا کنند و شرکت‌ها می‌توانند با پشتوانه این سهام در استان‌ها سرمایه‌گذاری خوبی را به نفع مردم انجام دهند. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سفرش به خراسان جنوبی گفت: از آنجا که ترکیب سهامداران عدالت در این استان بهتر و راحت‌تر بود لذا تصمیم گرفتیم با سفر به استان، مقداری از عقب‌ماندگی کار را با حمایت استانداری و مسئولان استان جبران کنیم تا نظام‌مندی کار بهتر شکل بگیرد. وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های کنونی ما درخصوص تشکیل شرکت‌های سهامی سهام عدالت در استان‌ها و انتخاب هیئت مدیره شرکت‌ها است چراکه بایستی سهامداران در سامانه سجام ثبت‌نام کنند تا قادر به انتخاب هیئت مدیره باشند.

مشمولان سهام عدالت استان به نسبت جمعیت درصد بالایی هستند

وی گفت: یکی از شروط انتخاب هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری، میزان بالای ثبت‌نام سهام‌داران در سامانه سجام است. عسکری افزود: در خراسان جنوبی ۴۶۰ هزار سهامدار سهام عدالت روش غیرمستقیم و ۱۸۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و به نسبت خیلی از استان‌ها، در خراسان جنوبی مشمولان سهام عدالت به نسبت جمعیت درصد بالایی را تشکیل می‌دهد. وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از خراسان جنوبی تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از ۴۶۰ هزار نفر که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اطلاعات ۲۳۰ هزار نفر موجود است اما با بقیه افراد نتواسته‌ایم ارتباط برقرار کنیم چراکه شماره همراه آنها تغییر کرده یا شماره آنها درست ثبت نشده است. وی گفت: حتی ۴۸ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت استان خراسان جنوبی شماره شبا خود را اعلام نکرده‌اند و تاکنون هیچ گونه سودی برای آنها واریز نشده است.

افراد برای شماره شبا و ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان در تمامی استان‌ها باید به حساب سهامداران واریز می‌شد که به دلیل نداشتن شماره شبا این اتفاق نیفتاده و در سازمان خصوصی سازی بلوکه شده است. وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود تا افرادی که شماره شبا ندارند یا در سجام ثبت‌نام نکرده‌اند هرچه سریعتر اقدام کنند. عسکری گفت: اگر این افراد شماره شبا نداشته یا در سامانه سجام ثبت‌نام نکنند در آینده امکان خرید و فروش سهامشان را نخواهند داشت چراکه بایستی کد بورسی داشته باشند. وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان‌جنوبی پذیره نویسی بورس شده و در این زمینه به نسبت دیگر استان‌ها پیشرو است.

۷۱ درصد مشمولان سهام در استان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم در این نشست گفت: ۴۶۲ هزار و ۸۶۶ نفر معادل ۷۱ درصد سهامداران مشمول سهام عدالت در استان روش غیرمستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده‌اند.عیسی جعفری گیو افزود: ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر سهامدار نهایی سهام عدالت هستند و این تعداد مشمول، ۱.۳ درصد جمعیت کشور و ۸۴ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که به ۶ دهک جامعه تعلق گرفته است.وی اظهار کرد: از نهم اردیبهشت که مقام معظم رهبری مجوز آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند، کار فوق العاده پرحجمی در مجموعه وزارت اقتصاد صورت گرفت تا آزادسازی نهایی شود. وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، برخی افراد با مشکلات مالی مواجه شده‌اند که در این خصوص با دستور رهبری و تدبیر دولت برای آزادسازی سهام عدالت و فراهم شدن امکان خرید و فروش سهام برنامه‌ریزی شد. جعفری عنوان کرد: از مجموع سهامداران استان ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر معادل ۲۹ درصد مشمولان، روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کردند که در مرحله نخست اجازه فروش ۳۰ درصد صادر شد و عده‌ای نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند. وی گفت: همچنین در مرحله دوم (۱۸ مرداد) مجوز فروش ۳۰ درصد دوم نیز برای مشمولان مدیریت مستقیم صادر شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید برای افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند زمینه‌ای فراهم می‌شد تا در صورت تمایل سهام خود را بفروشند و در این زمینه شرکت سرمایه‌گذاری استان به عنوان پایلوت کشور پیش قدم شد.

عمده روش غیرمستقیم توسط روستاییان استان انتخاب شده است

وی افزود: ابتدای تیرماه گذشته مبلغ ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با نرخ کنونی ۹ هزار میلیارد تومان برای شرکت سرمایه‌گذاری استان به ثبت رسید و اکنون مساله مهمی که پیش روی ما است انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت است تا شرکت بتواند در آینده استان نقش مهمی در پروژه‌های توسعه‌ای اجرا کند. جعفری گفت: عمده روش غیرمستقیم توسط جمعیت روستاییان استان انتخاب شده و به دلیل جمعیت بالای روستاییان خراسان جنوبی است. وی اظهار کرد: هنگام ثبت‌نام سهام عدالت مراحل ثبت‌نام متفاوت بود از جمله اینکه در مرحله نخست و دوم نهادهای حمایتی معادل ۲۲۰ هزار نفر در استان ثبت‌نام شدند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۲۴ هزار نفر روستاییان و عشایر، ۱۳۵ هزار نفر شاغلان و بازنشستگان، ۹ هزار و ۴۳۳ نفر ایثارگران و مابقی سایر گروه‌ها از جمله زنان سرپرست خانوار، خدام مساجد، طلاب و بیماران خاص بوده‌اند. وی افزود: از زمانی که بحث سهام عدالت قطعی شد، ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بودند که سهام آنها بین سهامداران عدالت تقسیم شد.جعفری عنوان کرد: مجامع عمومی این شرکت‌ها در پایان تیرماه سه سال متوالی ۹۵، ۹۶ و ۹۷ برگزار و در این مدت ۱۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مشمولان سهام عدالت استان واریز شده است. وی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی با نماد بورسی «وسخراج» در بورس ثبت شده است و امروز در بازار اول بود و یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۹۹ درخواست فروش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت