ارتش و سپاه دو بال نظامند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدا… حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تلاش دشمن بر این است که وحدت بین نیروهای نظامی کشورمان را بر هم بزند، اما ارتش و سپاه دو بال از نظام اسلامی هستند و با لطف خدا و رهنمون‌های مقام معظم رهبری وحدت بین آن‌ها پابرجا خواهد بود و دشمن توان شکست آن را ندارد. وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: سپاه پاسداران معتقد است بهترین راه تقرب به خدا، خدمت به مردم است.  این خدمت ابعاد بسیار گسترده و متنوعی دارد که شامل خدمات سازندگی، فرهنگی و در صورت وقوع بحران، حضور فوری در محل حادثه می‌باشد. این روزها کشور با شیوع ویروس کرونا روبه‌روست، بنابراین سپاه پاسداران هم با قدرت در حال مبارزه با کرونا است.

برپایی نمازهای جمعه و بازگشایی آموزشگاه‌ها و سینماها

رئیس جمهور روحانی درباره مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: ضعیف شدن ویروس کرونا یک امید کاذب است. ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور برای نمونه گیری کرونا آماده است. نظافت شخصی و فاصله گذاری اجتماعی را باید همه رعایت کنند. برای انجام امور، حتی الامکان باید از فضای مجازی استفاده شود. با اضطراب مبارزه کنیم و شایعه درست نکنیم. مردم را وادار به وسواس نکنید.
مصوب شد تا علاوه بر مناطق سفید از ابتدای تیرماه در تمامی مناطق زرد نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توافق با ستاد اقامه نماز جمعه برگزار شود. مصوب شد مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از ۲۴ خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز کند. تورهای مسافرتی داخلی هم از ۲۴ خرداد می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند اما در زمینه انجام تورهای خارجی باید بررسی‌های لازم انجام شده و چارچوب‌ها در این راستا مشخص شود. سینماها و کنسرت‌ها هم به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند. مراسمات در فضای باز آرامستان‌ها هم می‌تواند با توافق بخش‌های ذیربط بر چگونگی برگزاری و چارچوب‌ها آغاز شود.

برخی نماینده ها پول دادند، تایید صلاحیت شدند

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره حساب های قوه قضاییه گفت : از تلویزیون خودمان ماجرای حساب‌های قوه قضاییه را فهمیدم و اگر آقای طیب‌نیا با تلویزیون مصاحبه نمی‌کرد، اصلاً متوجه حساب‌های قوه قضاییه نمی‌شدیم. صداوسیما و کیهان سوال ۲ دقیقه‌ای از وزیر اقتصاد درباره حساب‌های قوه قضاییه را سوال ضدانقلابی معرفی کردند. ۹۸ نفر از آقازاده‌ها در لیست بورسیه‌های غیرقانونی حضور دارند. قوه قضاییه نباید حرف بزند، باید قضاوت کند. اما مجلس باید حرف بزند، جزو نطقش است و مذاکره محسوب می‌شود. گزارش‌هایی دارم از کسانی که پول دادند و تایید صلاحیت شدند و الان نماینده هستند. ۶۳ حساب را برای قوه قضاییه آمدنیوز نوشت، من نگفتم.

رجوی و فرقه‌اش می گفتند: صاحب انقلابند

علی ربیعی در یادداشتی در رورنامه ایران نوشت: خــرداد در تــــاریخ معـــاصر پــــس از انقلاب، ماهی پر از حادثه و رویداد است و سهمی قطورتر از روزشمارهای دیگر سال دارد. رحلت امام و ثبات انقلاب با انتخاب اجماعی نخبگان و جامعه در امر رهبری شایسته، دوم خرداد و تأکید بر نظریه امام (ره) درباره رأی ملت، مقاومت و فتح خرمشهر، شهادت چمران و درگذشت شریعتی، خشونت‌های ۳۰ خرداد و… پرونده خرداد و ترکیبی از وقایع آن می‌تواند الگویی پیش روی ما قرار دهد. انتخابات دوم خرداد ماه سال ۱۳۷۶ با انتخاب آقای خاتمی و مشارکت بالای مردم، بدون تردید یک روز تاریخی در بروز تحولات ارزشی بین نسلی بود. به نظر من، اولین نمود واضح تحولات کمی و کیفی جمعیت نشان داده شد. یکدست‌سازی به هر قیمتی یعنی تکرار نشدن سوم خردادها. ما نیازمند یک مردمسالاری بزرگ با اجماع و مشارکت ۸۰ درصدی هستیم. ما جامعه‌ای عادی نیستیم. ۳۰ خرداد نقطه عطف پدیدار شدن خشونت و ترور پس از انقلاب است و زاییده افراطی‌گری، انحراف فکری فرقه‌ای‌ و قدرت‌طلبی و ترویج ترور است .فرقه رجوی در آن دوران می‌گفتند انقلاب از درون گلوله و آتش و خون گذشته و آنها صاحبان انقلابند – در صورتی که انقلاب ما انقلاب گل و گفت‌وگو و اقناع افکار عمومی بود.

درآمد قوه قضاییه از حساب‌های بانکی اش

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه که روز جمعه ۱۶ خرداد منتشر شد، از ۴۳۰ میلیارد در امد قوه قضاییه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه فعالیت‌های عمرانی و آموزشی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی شده است.

واکنش مطهری به پیشنهاد ترامپ

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: ترامپ از آزادی نظامی آمریکا تشکر کرده و به ایران پیشنهاد مذاکره قبل از انتخابات آمریکا داده است. باید به او گفت اگر قبل از ترور سردار سلیمانی کورسویی برای مذاکره وجود داشت آن هم با جنایت تو از بین رفت چون به معنی مذاکره با قاتل سلیمانی خواهد بود.

تو در انتخابات، شکست می خوری

حسام‌الدین آشنا در توییتی خطاب به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: تو در انتخابات، شکست خواهی خورد؛ ما این را می‌دانیم.

جهانگیری کاندیدای اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ است

اسماعیل دوستی، فعال اصلاح طلب گفت: چیزی از احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ نشنیدم، اما در عالم سیاست هر حرکت و تصمیمی محتمل است. ظریف یک دیپلمات خوب است؛ اما به نظرم یک مدیر اجرایی برای اداره کشور نیست. آقای جهانگیری شایستگی بیشتری برای ریاست جمهوری دارد و به نظرم کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران  ۵۰ درصد افزایش یافت

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به نقل از گزارش‌هایی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اقدام کم سابقه آمریکا درباره تحریم‌های بانکی ایران

دادستانی فدرال آمریکا در اقدامی کم سابقه پیگیری پرونده اتهامی علیه یک بانکدار ایرانی – علی صدر هاشمی نژاد- به جرم نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد.

رضایت از ترامپ ۶ درصد کاهش یافت

در بحبوحه تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا، نتایج نظرسنجی شبکه «هیل» و شرکت «هریس ایکس» نشان داد محبوبیت ترامپ در حدود ۳ هفته، ۶ درصد کاهش یافته و به ۴۴ درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت