ارتباط مستقیم افزایش آمار بیماران با عدم رعایت ضوابط بهداشتی

استاندار خراسان جنوبی بر ارتباط مستقیم افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا با عدم رعایت ضوابط بهداشتی در سطح جامعه تأکید کرد. معتمدیان با تأکید بر این مطلب در ستاد مدیریت کرونای استان گفت: بر اساس آن چه روز گذشته در ستاد ملی کرونا مطرح شد، طی روزهای اخیر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش یافته است.وی ادامه داد: با کمتر شدن میزان رعایت پروتکل ها در سطح جامعه، شاهد افزایش آمار بیماری در کشور و استان هستیم. به گفته وی؛ آمارها به خوبی گویای این ارتباط مستقیم کاهش حساسیت ها با افزایش آمار ببماران می باشند. استاندار متذکر شد: همچنان استفاده از ماسک، عدم حضور در مراکز تجمعی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت بهداشت فردی، شستن مکرر دست ها و حفظ فاصله اجتماعی از موضوعات مورد تأکید برای حفظ سلامتی و قطع زنجیره شیوع کروناست.معتمدیان با اشاره به آمار شیوع کرونا در استان تصریح نمود: خیز سوم کرونا ناشی از مسافرت های هفته های گذشته و حضور مردم در تجمعات است. وی افزود: اگر چه بر اساس آمار اکثریت مردم، ضوابط بهداشتی را در مراسم مختلف رعایت کرده اند اما همان اقلیتی که دستور العمل ها را جدی نگرفته اند، باعث شیوع بیماری شده اند. به گفته وی؛ افزایش ۴ برابری آمار بیماران بستری به نسبت هفته دوم شهریور ماه قابل تأمل است و چنانچه این شرایط کنترل نشود و روند افزایشی ادامه یابد در بحث امکانات درمانی با چالش مواجه خواهیم شد. استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، کشور عراق امسال، پذیرش زائر خارجی ندارد لذا برنامه ای برای اربعین نداریم. معتمدیان متذکر شد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که هیچ برنامه ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین در عراق و حتی در شهرهای کشور نداشته باشیم.وی تأکید کرد: افراد و گروه هایی که در این زمینه به تحریک جامعه می پردازند، چون خلاف قانون عمل می کنند، باید شناسایی شده جهت برخورد به دستگاه قضایی معرفی گردند. استاندار در ادامه به آغاز فصل پاییز و نگرانی وزارت بهداشت از احتمال همزمانی کرونا با بیماری های فصلی اشاره کرد و گفت: با عنایت به این که در برخی از کشورهای همسایه، شاهد شیوع بیماری خطرناکتری از کرونا هستیم، لذا باید در مبادی ورودی شهرستان های مرزی استان، مراقبت های ویژه ای اعمال گردد و در زمینه اطلاع رسانی به مردم هم اقدامات مؤثری صورت گیرد.معتمدیان با اشاره به اقدام ناخواسته برخی رسانه ها در ایجاد فضاهای دوقطبی گفت: سیاست کشور بر این است که در کنار حفظ سلامت مردم، سایر فعالیت های اقتصادی، تجاری، آموزشی و… انجام شوند. وی ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته و با هماهنگی دستگاه های متولی، بیش از یک میلیون دانش آموز، بدون هیچ مشکلی در کنکور شرکت کردند و خوشبختانه طبق آمار وزارت بهداشت، این حضور تبعاتی به همراه نداشت. به گفته وی؛ در شرایط فعلی باید وضعیت مراکز تجمعی، بازارها و صنوف به گونه ای کنترل شود که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، آسیب های حضور مردم به حداقل برسد

۵ طرح آبرسانی روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شد
ایرنا – پنج طرح آبرسانی روستایی در خراسان جنوبی روز یکشنبه همزمان با بیست و یکمین پویش هر هفته – الف – ب – ایران از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این آیین گفت: این پروژهها در شهرستانهای بشرویه، درمیان و سربیشه مورد بهرهبرداری قرار گرفت. حسین امامی با بیان اینکه برای این پروژهها ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است اظهار کرد: با افتتاح این پروژهها اهالی روستاهای امینآباد، گلنام، نگینان، بیدسک، کُرند با جمعیت چهار هزار و ۱۴۵ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند. وی تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی از ۸۴.۷ درصد در ابتدای دولت یازدهم اکنون به ۸۸.۷۴ درصد رسیده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: همچنین تعداد روستاها برخوردار از آب شرب سالم از ۶۰۷ روستا در ابتدای دولت تدبیر و امید اکنون به ۹۸۰ روستا افزایش یافته است. در پویش آبرسانی هرهفته الف – ب – ایران همزمان طرحهای آبرسانی در سراسرکشور در ۴۰۰ روستا با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر و سرمایهگذاری ۳۷۹ میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح شد. این پویش از نیمه دوم سال گذشته با هدف ایجاد فرصت برای تبدیل خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شد و امسال هم ادامه دارد.

ابتلاء روزانه ۱۹ نفر به کرونا در خراسان جنوبی
صداوسیما- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی متوسط ابتلای روزانه کرونا در استان از ۱۶ شهریور تاکنو ن را ۱۹ مورد اعلام کرد. غلامرضا شریف زاده گفت: میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان نسبت به مرداد امسال ۱۸ درصد و نسبت به ۱۵ روز نخست شهریور ۴۶ درصد افزایش یافته است. شریف زاده گفت: بررسیهای نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان میدهد همچنان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به دورهمیهای خانوادگی است. شریف زاده افزود: بطور متوسط هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ در استان و در کشور به طور متوسط روزانه ۱۱۳ مورد مرگ به علت کرونا رخ میدهد. شریف زاده افزود: تاکنون مورد مرگ زیر ۱۰ سال در استان نداشتهایم و تنها یک مورد فرد ۱۴ سال که همزمان کرونا داشته و تحت عمل جراحی در یکی از استانها قرار داشته فوت کرده است. وی گفت: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۴۵۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، سربیشه با ۳۹۷ رتبه دوم، سرایان با ۳۷۵ رتبه سوم، بشرویه با ۳۶۳ رتبه چهارم، درمیان و قاین با ۳۳۶ رتبه پنجم و ششم، طبس با ۳۳۲ رتبه هفتم، زیرکوه با ۲۲۹ رتبه هشتم، نهبندان با ۲۰۵ رتبه نهم، فردوس با ۱۸۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه ۱۱ میزان بروز تجمعی کرونا را به خود اختصاص داده است. شریف زاده افزود: هم اکنون وضعیت شهرستانهای بیرجند و سربیشه قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاین نارنجی (پرخطر)، شهرستانهای سرایان و نهبندان زرد (متوسط خطر) و دو شهرستان بشرویه و زیرکوه سفید یا کم خطر است.

۶۰ بیمار کرونا مثبت روی تختهای بیمارستان

صدا و سیما – ۶۰نفر از بیماران دارای تست مثبت کرونا در خراسان جنوبی در بیمارستانها بستری هستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۵ بیمار با علائم بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند.دکتر مهدی زاده افزود: ۴ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی یک نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.

رژه نیروهای مسلح امسال برگزار نمیشود

صداوسما- فرمانده ارشد نظامی ناجا در استان در نشست خبری با بیان اینکه مسئولیت میزبانی هفته دفاع مقدس امسال برعهده ارتش جمهوری اسلامی است گفت : امسال به علت شیوع ویروس کرونا و عدم ایجاد تجمع برای حفظ سلامت مردم و کارکنان رژه نیروهای مسلح را نخواهیم داشت. امیر محمودی با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان برنامه در دستور کار آجا در هفته دفاع مقدس قرار دارد افزود : دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران و جانبازان ، مراسم شب شعر، برگزاری نمایشگاه ، برگزاری مسابقات تیراندازی و حضور در برنامههای صداوسیما از جمله برنامههای ارتش در این هفته خواهد بود.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان از اعزام تیمهای پزشکی و خدماتی ارتش در این هفته دفاع به برخی از روستاهای محروم منطقه خبر داد و گفت : دو تیپ مرزی ۱۷۷ تربت حیدریه و ۲۵۸ نهبندان – بیرجند به مناطق مرزی اعزام و خدمات اولیه بهداشتی ، ویزیت رایگان و توزیع بستههای بهداشتی خواهند کرد. وی همچنین از آمادگی ارتش خراسان جنوبی در ۵۵۰ کیلومتر مرز در دو سطح دفاعی و امنیتی خبر داد و افزود: تیپ ۱۷۷ تربت حیدریه و ۲۵۸ بیرجند-نهبندان به صورت شبانه روزی در مرز مستقر هستند.

بهره برداری از بخش عمدهای از پروژه های سند توسعه درح در دهه فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تأکید کرد: بخش عمده ای از پروژه های مربوط به مصوبات سند توسعه درح در دهه فجر به بهره برداری می رسد. میر جعفریان با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های سند توسعه میان مدت بخش درح سربیشه، خاطرنشان کرد: به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و جدیت دستگاه های اجرایی در عملیاتی کردن پروژه های محوله، پیشرفت خوبی را در تحقق مصوبات سند رقم زده است.وی تصریح نمود: مجموع مصوبات این سند به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. معاون استاندار گفت: در این جلسه که با حضور کلیه دستگاه های متولی برگزار شد، چالش ها و موانعی مطرح گشت که با ارائه راهکارهای لازم مرتفع شد تا روند اجرای کار تسریع گردد.میرجعفریان اظهار کرد: بر اساس مصوبات این جلسه، به منظور تکمیل پروژه ها و بهره برداری از آنها در دهه فجر بر شتاب بخشی به عملیات اجرایی پروژه ها تأکید شد.

امام جمعه بیرجند: بازسازی مسجد نیازمند اقدامات فرهنگی است

ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر بخواهیم بعد از ۱۴۰۰ سال مسجد را دوباره بازسازی کنیم نیازمند کارهای فیزیکی، فکری، فرهنگی، علمی و عملی هستیم. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور(طرح امام محله) سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: با توجه به اینکه اسلام ناب قرنها در انزوا بوده است لذا به صورت طبیعی رسیدن به قله مطلوب باید تدریجی باشد تا بهرهبرداری از سرمایه های عظیم مکتب اسلام پیاده شود. وی اظهار کرد: ما باید شرایطی را مهیا کنیم تا جایی که نیرو در مراکز داریم، مسجد بدون پیش نماز و منبر بدون خطیب نداشته باشیم که متاسفانه دراین خصوص در استان ما اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

نذر سلامت خادمان حسینی در بیرجند؛کمک ۱.۵ میلیاردی هیئت جان نثاران

مهر – عضو هیئت امنای هیئت جان نثاران بیرجند با بیان اینکه کرونا حریف دل های نیکوکار نیست، گفت: ۱.۵ میلیارد ریال نذورات مردمی طی ایام محرم برای کمک به بخش سلامت اختصاص داده شد.حجت الاسلام حسین شهاب روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اقدام خیرخواهانه این هیئت مذهبی که در ایام محرم نذورات و کمکهای مردمی را صرف کمک به بیماران کرونایی کرده است، گفت: امسال با توجه به شرایطی که در کشور رخ داد، قبل از ایام محرم تصمیم گرفتیم که نذورات جمع آوری شده را صرف حوزه سلامت استان به ویژه بیماران کرونایی نماییم. وی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خوبی توسط مردم در این زمینه به عمل آمد، تصریح کرد: در این راستا ۱.۵ میلیارد ریال کمکهای مردمی به حوزه سلامت کمک شد. وی افزود: از محل این کمکها ۴ تخت ویژه آی سی یو و یک دستگاه لارنگوسکوپ برای بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند خریداری شده است. حجت الاسلام شهاب یادآور شد: دکتر فخر و شهید دکتر حاج سید مرتضی وجدان از خادمان امام حسین بودند و از کسانی بودند که در ایام عزاداری امام حسین (ع) مشغول خدمت به عزاداران بودند، لذا سوق دادن این کمکها به سمت این جریان، کار زیبایی است که هم به فرهنگ سازی و هم به دینداری ما کمک میکند و همه اینها قدم گذاشتن در راه خداوند متعال و امام حسین (ع) است.

دو دانش آموز خراسان جنوبی جزو رتبه های برتر کنکور

دو دانش آموز خراسان جنوبی با افتخار، رتبه های برتر کنکور سراسری ۱۳۹۹ را کسب کردند. در اعلام نتایج اولیه کنکور ، نام محمد مولوی سرند از فردوس، رتبه هفتم کنکور در رشته علوم ریاضی و فاطمه برات نژاد از قاین رتبه هفتم کنکور در رشته علوم انسانی در فهرست برترین های این آزمون دیده می شود.

مدارس خراسان جنوبی تعطیل نمی شود
گروه خبر- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیل شدن مدارس در نیمه مهر ماه، گفت: آموزش حضوری و الزامی نبودن حضور دانش آموزان را تا پایان سال تحصیلی خواهیم داشت. محمد علی واقعی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، حفظ سلامت دانش آموزان از اولویتهای پیش رو است.وی با بیان اینکه ضدعفونی مستمر مدارس همواره در دستور کار قرار دارد، افزود: در مجموع رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی سر لوحه کادر آموزشی است. واقعی تاکید کرد: از دانش آموزان خواستاریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد ابتلای این قشر به کرونا ویروس نباشیم.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خواستار همکاری والدین در رعایت مسائل بهداشتی شد و افزود: همچنین معلمها و کادر آموزشی ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و نظارت بر دانش آموزان هستند.

پذیرش دانش آموز دارای علائم سرماخوردگی، ممنوع
وی افزود: مدیران مدارس استان ضمن رعایت دستورات بهداشتی از ورود دانش آموزان دارای کوچکترین علائم سرماخوردگی به مدارس جلوگیری میکنند. واقعی گفت: این که گفته شده تعدادی از نوجوانان در سن مدرسه در خارج از مدرسه و در میهمانیهای خانوادگی به کرونا مبتلا شده اند، حساسیت خادمین مردم در آموزش و پرورش استان را دو برابر کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از والدین خواست دانش آموزانی که حتی کمترین علائم سرماخوردگی دارند را به مدرسه نفرستند. واقعی بیان کرد: اگرچه مدت زمان قرنطینه دو هفته است اما تاکید کرده ایم این دسته از خانوادهها یک هفته بیشتر از حد معمول قرنطینه بوده و دانش آموزان با گواهی سلامت به مدرسه باز گردند.

تلفات حوادث رانندگی در خراسان جنوبی ۸۶ درصد کاهش یافت
ایرنا – فرمانده انتظامی استان از کاهش ۸۶ درصدی تلفات و ۳۴ درصدی مجروحان حوادث رانندگی طی هفته گذشته در این استان خبر داد.سرهنگ ناصر فرشید اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس استان طی یک هفته گذشته تلفات جادهای ۸۶ درصد و مجروحان سوانح رانندگی طی همین مدت ۳۴ درصد کاهش داشته است.وی افزود: همچنین طی هفته گذشته ماموران پلیس ۸۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را از سوداگران مرگ کشف و ۱۳۹ قاچاقچی مواد مخدر را در این رابطه دستگیر کردند. وی با بیان اینکه ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک هفته کشف شده است گفت: ماموران در زمینه حمل قاچاق کالا و فراوردههای نفتی ۹۵ قاچاقچی را دستگیر کردند.وی از دستگیری ۵۱ سارق نیز خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده به ۹۲ فقره سرقت در استان اعتراف کردهاند. سرهنگ فرشید گفت: در هفته گذشته ۳۳۷ خودرو و ۲۲۷ متورسیکلت متخلف، توقیف و روانه پارکینگ شده است.

فعالیت ۱۳ پایگاه انتخاب رشته در خراسان جنوبی

صداوسیما- ۱۳پایگاه انتخاب رشته در خراسان جنوبی به داوطلبان کنکور سراسری مشاوره میدهند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰۰مشاور متخصص وآموزش دیده با تجربه به داوطلبان مشاوره ارائه میدهند. وی گفت: داوطلبان باید از رشتههای تحصیلی و دانشگاهها آگاهی و شناخت کافی داشته باشند و در پایگاههای انتخاب رشته آموزش و پرورش این اطلاعات در دو جلسه مشاوره به دانش آموزان ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت