ارائه دوره رایگان مهارت آموزی دانش آموزان در خراسان جنوبی برای اولین بار

کاری – مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: تابستان امسال برای نخستین بار در خراسان جنوبی مهارت‌های عملی و شغلی در قالب طرح مدرسه تابستانه مهارت به دانش آموزان ارائه می‌شود.
حسن کامرانی فرد در نشست خبری با بیان اینکه ین طرح با هدف آشنا شدن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله با مهارت‌های کسب و کار و استعدادیابی آنان برای هدایت به سمت رشته‌های مهارتی انجام می‌شود.ادامه داد: بیش از ۲۳۰ دوره در سایت portaltvto.com برای انتخاب بارگذاری شده و دانش آموزان امکان ثبت نام در این دوره هارا دارند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: دوره‌ها از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در بخش دولتی در مراکز به طور رایگان و در بخش خصوصی نیز به صورت رایگان در آموزشگاه‌های دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.
به گفته وی این دوره‌ها برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال دوره‌های زیر ۶۰ ساعت کوتاه مدت با صدور تاییدیه و برای دانش آموزان سنین ۱۵ تا ۱۸ سال دوره‌های ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت با ارائه گواهی نامه با کد استاندارد بین المللی است. کامرانی فرد گفت: همچنین دانش آموزان سنین ۱۵ تا ۱۸ سال می‌توانند کارآموزی در محیط کار واقعی را انتخاب کرده و دوره خود را در واحد‌های صنفی کارگاهی انتخاب کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: مهارت آموزی برای گروه هدف روستاییان، عشایر و ساکنین مناطق مرزی حائز اهمیت است چرا که اشتغال مانع مهاجرت و باعث ثبات و ماندگاری سکونت در این مناطق می‌شود. وی افزود: این مهم باعث شده با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده از ابتدای امسال ۳۳ دوره آموزشی در ۳۲ دهستان و ۵۱ روستای استان برگزار شود.
کامرانی فرد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۱ نفر در مناطق روستایی، مرزی و عشایری استان دوره‌های مهارت آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده اند. وی با بیان اینکه ۱۹ مرکز فنی و حرفه ای در استان فعالیت دارند ادامه داد: همچنین ۳۶۸ آموزشگاه که ۱۲۱ آنها دومنظوره و ۲۳۷ آموزشگاه مخصوص بانوان می باشد وی یاداور شد از اقدامات شاخص فنی و حرفه ای استان می‌توان به دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، تجهیز ۵۰ حرفه جدید ، جذب ۱۵۰ مربی افتخاری و برگزاری دو نمایشگاه نام برد. وی با اشاره به دو پروژه شاخص عمرانی زیرکوه و طبس یاداور شد: پروژه طبس ۸۵ درصد پیشرفت عمرانی داشته و قصد داریم ساختمان اداری بخش زیرکوه را در هفته مهارت افتتاح کنیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان خاطر نشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان وام اشتغال در قالب تبصره ۱۶ به کارآموزان واگذار شده است.
وی یاداور شد: سال گذشته۸ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهوری و دو میلیارد اعتبارات استانی به فنی و حرفه ای استان تعلق گرفت که به بدنه کارگاه‌های فنی و حرفه ای تزریق شد. وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار و ۸۸۵ نفر سرباز آموزش داده شدند ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تا کنون ۲ هزار و ۱۱۳ نفر سرباز از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند. وی با اشاره به دپارتمان تخصصی نهبندان خاطر نشان کرد دپارتمان تخصصی در کویر تایر و دپارتمان گوهر شناسی در فردوس نیز فعال هستند. وی با اشاره به وجود ۱۹ مرکز آموزش ثابت با بیش از ۱۰۵ کارگاه ثابت و ظرفیت آموزشی سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در استان گفت: ۵۵۰ حرفه آموزشی در بخش خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر به کارآموزان آموزش داده می‌شود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۷۸۳ نفر در قالب چهار میلیون و ۳۲ هزار و ۴۴۳ نفر ساعت در این مراکز آموزش دیدند همچنین ۳۶۸ آموزشگاه بخش خصوصی وجود دارد که همه این آموزشگاه‌ها با هزینه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را دنبال می‌کنند. وی ادامه داد: پارسال هشت هزار و ۱۵۰ نفر در قالب یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۷۴۴ نفر ساعت با برگزاری ۴۱۲ دوره در این مراکز آموزش دیدند. کامرانی‌ فرد اظهار کرد: سال گذشته ۹ نفر به مسابقات ملی مهارت اعزام شدند که هشت نفر مدال گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت