اخبر فرهنگی – اجتماعی

بازگشت به تولید همه واحدهای آلوده به آنفلوانزای پرندگان


یعقوبی- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا می‌توان گفت همه واحدهایی که در ماجرای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دچار مشکل و آسیب شده بودند به جز یک واحد به عرصه تولید بازگشتند. اصغرزاده افزود: در مدت شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان نهاده، کارتن، شانه تخم مرغ‌هایی که توسط دامپزشکی معدوم شده بود به میزان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به واحدهای خسارت دیده غرامت پرداخت کردیم.


۸۵ مدرسه برکت در خراسان جنوبی ساخته می شود


جم- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی از اجرای ۸۵ پروژه مدرسه سازی برکت در استان خبر داد. موسوی با بیان اینکه ۳۵ پروژه تا کنون تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده، افزود: ۴۶ پروژه نیز در حال ساخت است و چهار مدرسه دیگر نیز در مرحله ابلاغ به مجری است. به گفته وی تعهد بنیاد برکت برای اجرای این پروژه ها بیش از ۲۸ میلیارد تومان است.


تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی


غلامی- مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: در کشور ۱۳۹ مدرس برگزیده شدند که سه نفر از آن‌ها از خراسان جنوبی بودند. اشرفی افزود: این تجلیل به صورت سالانه با بررسی سوابق مدرسان کشور و قدردانی از برترین‌ها انجام می‌شود. وی با بیان اینکه در دانشگاه جامعه علمی کاربردی کشور ۳۵ هزار مدرس آموزش دیده تدریس می کنند افزود: ۲۳۳ مدرس در خراسان جنوبی فعالیت دارند و آموزش‌های ضمن خدمت این مدرسان برای بهبود کیفیت آموزش دانشگاه ادامه دارد.


بهره مندی ۵۰۰ خانوار درمیانی از نعمت اینترنت پر سرعت


اصغری مقدم- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از بهره مندی ۵۰۰ خانوار درمیانی از نعمت اینترنت پر سرعت خبر داد. بهی گفت: با ارتقا سایت پوشش همراه روستای درمیان به نسل ۴، مردم این روستا از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند. وی افزود: هزینه ارتقا این سایت و ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در روستای درمیان از محل اعتبارات ملی توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است. بهی با اشاره به اینکه ارتقا سایت برای رفع نیاز اینترنتی و سهولت دسترسی مردم بوده است، بیان کرد: با راه اندازی سرویس نسل ۴ این سایت همراه، ۵۰۰ خانوار روستای درمیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به خصوص آموزش مجازی بهره‌مند شدند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: برای بهره مندی باقی مانده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت ارتقا ۱۱۴ سایت همراه به نسل چهار و اجرای ۵۰ سایت نسل چهار همراه در برنامه این اداره کل قرار دارد. وی اظهار کرد: توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی این استان به ویژه در مناطق روستایی یکی از شاخص‌ترین اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.


کمبود پانسمان مخصوص دغدغه اصلی بیماران پروانه‌ای

اعتمادیان- رئیس مرکز بیماری‌های خاص خراسان جنوبی از کمبود پانسمان مخصوص برای بیماران پروانه‌ای در استان خبر داد. دهقانی با اشاره به اینکه این بیماران مشکلی در خصوص کمبود دارو ندارند افزود : برای درمان زخم های پوستی بیماران پروانه ای از پانسمان‌های مخصوصی استفاده می‌ شود که باید از خارج از کشور وارد شود و در تامین آن مشکل داریم.

پرداخت ۴۹ میلیارد ریال غرامت به دامداران خسارت دیده

امتحانی- صندوق بیمه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۴۹ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برای دام‌های خسارت دیده غرامت پرداخت کرده است. بخشی ، معاون خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی استان گفت: بیشترین رقم غرامت پرداختی به بیماری پونومی (ذات الریه) و حمله گرگ‌ها اختصاص دارد.

قیمت آزاد انسولین چند است؟

محمدی- مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وضعیت مناسب توزیع انسولین در خراسان جنوبی نسبت به کشور خبر داد و گفت: قیمت آزاد انسولین با توجه به نوع آن متفاوت است، اما قیمت پایه ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. راستی در مورد شایعه کمبود انسولین در استان، اظهار کرد: در مورد تهیه نمونه خارجی انسولین گلارژین و لانتوس کمبود داریم، اما نمونه ایرانی آن با کیفیت خوب در بازار موجود است.

۷۶۷ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استان آموزش دیدند

جم- معاون آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از آموزش ۷۶۷ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در راستای توانمندسازی طی مرحله جدید طرح سرباز مهارت در خراسان جنوبی خبر داد. ابراهیمی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی با این هدف اجرایی شد که سربازان پس از دوره سربازی به یک توانمندی اشتغال برسند، یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، بیش از ۹ هزار سرباز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

راهیابی ۱۴۰ دانش آموز به مرحله کشوری جشنواره فردا

جم- مدیر کل آموزش پرورش استان گفت: ۱۴۰ دانش آموز از مجموع ۳۴۴ دانش آموز دختر و پسر برگزیده استان به مرحله کشوری سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا راه یافتند. واقعی افزود: مرحله کشوری و اختتامیه سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا»، مرداد ماه امسال به صورت مجازی و به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود.

مبارزه شیمیایی با زنگ زرشک در ۲۰۰ هکتار از باغات درمیان

محمدی- مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: مبارزه شیمیایی با آفت زنگ زرشک در ۲۰۰ هکتار از باغات این شهرستان در سال زراعی جاری انجام شد و این بیماری با همکاری مردم قابل کنترل است.


سامانه سجام فرصتی برای دریافت تخلفات انتخاباتی است

دادرس مقدم- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: سامانه جامع ارتباطی مردمی (سجام) قوه قضاییه بهترین وضعیت برای دریافت گزارش‌های شهروندان مبنی بر تخلف انتخاباتی است و دستگاه قضا در این زمینه رویکرد پیشگیرانه و بازدارندگی دارد.وحدانی نیا افزود: پلیس فتا و دستگاه‌های اطلاعاتی اشراف کامل دارند و هرگونه عملی که سبب تشویش اذهان عمومی شود بلافاصله برای ادامه روند قضایی به دادستانی ارجاع خواهد شد.

کاهش نرخ طلاق در خراسان جنوبی

غلامی- مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: آمار طلاق در سطح استان ۱/۷ درصد به ازای هر هزار نفر است در حالی که آمار کشوری ۲/۲ درصد است. مهرآور افزود: استان ما در بحث طلاق رتبه‌ی ۲۷ کشور را به خود اختصاص داده است و این آمار‌ها نسبت به جمعیت هر استان است. وی همچنین در مورد نرخ ازدواج گفت: در سال ۹۹ استان ما رتبه‌ی دوم کشوری را نسبت به جمعیت داشته و این آمار ۸/۷ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت