اخبار کوتاه چهارشنبه ۳ دی

*هسته فناور شهید مهاجر دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، مواد بارورسازی ابر‌ها با کارایی ۲۰ درصد بالاتر از نمونه خارجی را بومی سازی کردند. مدیر هسته فناور شهید مهاجر گفت: اکنون بومی‌سازی این محصول پایان یافته و برای تولید انبوه اعلام آمادگی کرده‌ایم. دکتر مجید علی آبادی افزود: هسته‌زایی و باران زایی مواد تولید شده ما توسط رصدخانه مرکزی آب و هوای روسیه در سال ۱۳۹۷ به تأیید رسید و پس از نتیجه موفقیت‌آمیز آزمایش، نمونه‌هایی بومی‌سازی شده را تولید و در اختیار مرکز باروری ابر‌های یزد قرار دادیم و به‌صورت محدود در تست‌های آزمایشی که داشتند در باروری ابر‌ها در اسفند ۹۶ و بعد هم سال ۹۷ مورد استفاده قرار گرفت و تأیید شد.
*خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی امسال ۷۴ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت.
مدیر تعاون روستایی استان گفت: زعفران امسال کشاورزان خراسان جنوبی از ۲۰ آبان تا پایان آذر به صورت حمایتی توسط چهار عامل خرید ثابت در شهرستان‌های بیرجند، قاین سرایان و فردوس و یک عامل خرید موقت در بشرویه خریداری شد. ضیائیان احمدی افزود: در این مدت ۴ تن و ۴۶۵ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد که حدود ۲ تن بیشتر از پارسال بود. پارسال ۲ تن و ۵۲۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد.

  • اولین کشتارگاه صنعتی خراسان جنوبی در خوسف تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیرکل دامپزشکی گفت: این طرح که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
    اصغرزاده افزود: در این کشتارگاه با بیشترین حجم کشتار می‌توان روزانه بیش از ۵ هزار دام سبک، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دام سنگین و بین ۵۰ تا ۱۰۰ شترمرغ کشتار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت