اخبار فرهنگی – اجتماعی

جشن برخورداری ۱۰۰ درصدی شهرستان فردوس از نعمت گاز طبیعی

سربازی- در آخرین روز از هفته دولت با حضور حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مدیران کل استان و مسئولان محلی با بهره برداری از گازرسانی به ۶ روستای عشایری شهرستان فردوس، جشن پایان گاز رسانی و برخورداری ۱۰۰ درصدی شهرستان فردوس از نعمت گاز طبیعی برگزار شد. با گازرسانی به این ۶ روستا با ۷۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۲۴۶ علمک گاز، ۳۰۸ خانوار از نعمت گاز با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شدند. همچنین با حضور مسئولان استانی و محلی اقامتگاه بومگردی شمس العماره در شهر باغستان با اعتبار۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مجتمع تجاری و کارگاهی شهید یوسفیان شهرداری فردوس با هزینه کرد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دو ترمینال ضبط پسته با ظرفیت ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ تن پسته خشک در سال و هزینه هر کدام ۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. در ادامه گاز رسانی به یک واحد صنعتی با اعتبار ۸۳۰ میلیون تومان، احداث بند خاکی آبدکی با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان و حجم آبگیری ۳۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و تحت تاثیر قرار دادن ۳ رشته قنات و ۱۰ حلقه چاه کشاورزی افتتاح شد تا مردم طعم شیرین خدمات دولت را بچشند. همچنین ساختمان آتش نشانی شهرداری باغستان با پیش بینی اعتبار ۲ میلیارد تومان ، مجتمع ۱۰ هزار راسی دام سبک شهر اسلامیه با اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد تومان ، عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

چراغ سبز سرمایه‌گذاران برای حضور در خراسان‌جنوبی

اعتمادیان- استاندار خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: چراغ سبزهای خوبی را از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان می‌بینیم و شاید بتوان این ادعا را داشت که یکی از استان‌هایی هستیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال را به معنای واقعی اجرایی کردیم. ملانوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: تلاش کردیم در این دوره در ادامه مدیریت‌ها و اقدامات اجرایی دولت در سنوات قبل برنامه محوری را به عنوان یک اصل و اساس در دستور کار قرار دهیم. وی با تأکید بر اینکه اولویت‌بندی موضوعات براساس نیازها و انتظارات به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام شده، بیان داشت: باید بر این اساس میزان توانمندی و میزان انتظارات جامعه و اقدامات اولویت‌بندی شود و همه مدیران ملزم به این مهم هستند که در قالب برنامه عمل کنند زیرا اگر برنامه‌محور عمل کنیم بسیاری از موضوعات حل می‌شود. استاندار خراسان‌جنوبی تعامل، وحدت، همکاری و همراهی را از الزامات دانست و تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها اجرایی جزیره‌ای عمل کنند و به همکاری و همفکری سایر دستگاه‌ها توجهی نداشته باشند سرمایه و منابع ما به هدر می‌رود و بهره‌وری لازم را نخواهیم داشت.

مدیران به پشت‌میزنشینی اکتفا نکنند

ملانوری حسن خلق، مردمی‌بودن و در میدان بودن را از دیگر تأکیدات دانست و گفت: مدیران نباید به پشت‌میزنشینی اکتفا کنند و باید در بین مردم حاضر شوند و مسائل و مشکلات را از نزدیک رصد و کوتاهی‌ها را مرتفع کنند. وی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام با تغییر مدیریت‌ها نباید متوقف شود، اضافه کرد: همچنین مسئولان باید از نگاه سلیقه‌ای پرهیز و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان را به ناتیجه برسانند. استاندار خراسان‌جنوبی وحدت، همدلی و تعامل بین دستگاه‌های نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی استان را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: اقدامات بسیار جدی و قابل تحسین در زمینه‌های مختلف اعم از کشف سرقت، مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، امنیت، کرونا، مرز و غیره انجام شده است.

شکست بروکراسی اداری

ملانوری مطرح کرد: ستاد توسعه خاوران تلاش می‌کند در راستای قوانین موجود، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها ،فضایی را ایجاد کند که در قالب یک محور و برنامه بروکراسی‌ها شکسته شود و زمان‌بر بودن اجرای مواد توسعه‌ای را کوتاه و نشاط را در سرمایه‌گذار بخش خصوصی به طور ویژه ایجاد و توان دولت در مسیر فعال‌سازی محورهای توسعه و منابع استان قرار بگیرد. وی با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی جزو اولین استان‌هایی است که مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران صادر کرده، گفت: با تلاش کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران تاکنون ۴۰ مجوز بی‌نام در کمیته زیربنایی صادر شده و آماده تحویل به سرمایه‌گذار است. وی با اشاره به اینکه همچنین طرح‌های دیگری براساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حال مطالعه است، خاطرنشان کرد: در حوزه راه، راه‌آهن، فرودگاه، ارتباطات، درمان، امنیت و سایر بخش‌ها اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

دولت باید مردمش را امین و صادق بار بیاورد

در این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به مسئولان گفت: باید دولت اسلامی که بتواند مردمش را امین، صادق وخیرخواه بار بیاورد را توسعه دهید چراکه با این مؤلفه فاصله داریم. حجت الاسلام عبادی افزود: این را بدانید مردم ما از نظر شرایط بسیار شرایط آماده‌ای دارند منتها وقتی آن‌ها را در بن‌بست می‌گذاریم یک یا ده کار خلاف را انجام می‌دهند که راه‌حل این موضوع هم حل مشکلات اولیه و حرکت در جهت تربیت جامعه اسلامی است.

رتبه اول پروتکل های بهداشتی در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه در خراسان جنوبی با توجه به زیرساخت‌هایی که طی سالیان گذشته ایجاد شده بود با مشکل کمبود تخت برای بیماران کرونایی مواجه نشدیم و حدود ۵۰۰ تخت از هزار و ۲۰۰ تخت استان برای بیماران کرونایی اختصاص یافت. دهقانی با اشاره به فعالیت دو آزمایشگاه ویروس شناسی در سطح استان، گفت: یکی از این آزمایشگاه ها در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند و یکی نیز با همت خیران در شهرستان قاین راه اندازی شده است. وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا در استان ۵۰ درصد تخت های آی سی یو بزرگسالان افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ تخت آی سی یو در سطح بیمارستان های استان وجود دارد. وی با تأکید بر اینکه برای شکست پیک پنجم کرونا در استان باید رعایت پروتکل های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد، عنوان کرد: اما اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ۷۱ درصد گزارش شده است.

۱۱واحد صنعتی خراسان‌جنوبی به چرخه تولید برگشتند

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: طی پنج ماهه سال جاری ۱۱ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولیدی برگشتند. جرجانی افزود: کمتر از ۱۱ واحد بزرگ صنعتی در خراسان جنوبی داریم که در شکل کاری خود بالای ۲۵۰ نفر اشتغال‌زایی دارند و واحدهای متوسط ما نیز حدود ۱۸ نفر اشتغال‌زایی و بقیه واحدها نیز زیر ۵۰ نفر اشتغال‌زایی دارند. وی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در کارگروه تسهیل انجام دادیم این است که تلاش کردیم واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده بودند را به چرخه برگردانیم و در سال ۹۹ نیز ۲۰ واحد تولیدی با تلاش‌های مستمر به چرخه تولید برگشتند. وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل طلای خراسان‌جنوبی چهار واحد فرآوری طلا طراحی شد که یکی به بهره‌برداری رسید و دو واحد نیز تا آبان ماه و یک واحد دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که اشتغال بسیار خوبی خواهد داشت. رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد صادرات ما به کشور افغانستان انجام می‌شود، گفت: در چهارماهه گذشته ۴۸ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و در مجموع نیز ۲۶۲ میلیون دلار صادرات داشتیم.

آبرسانی پایدار به ۳۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آبرسانی پایدار به ۳۰ روستای استان انجام شده است.امامی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی از دغدغه‌های اصلی ما است افزود: سال گذشته نیز آبرسانی پایدار به ۳۸ روستای استان را انجام دادیم. وی بیان کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا اواسط مهرماه ۱۵ روستای خراسان جنوبی نیز آبرسانی پایدار شود. امامی اظهار داشت: در سال جاری آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای خراسان جنوبی را انجام خواهیم داد و در سال آینده آبرسانی پایدار به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به اتمام خواهیم رساند. وی درخصوص پایدارسازی شبکه آبرسانی موجود در استان گفت: برخی شبکه‌های فرسوده خراسان جنوبی هدررفت بالایی دارد که در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان در زمینه اصلاح و بازسازی شبکه‌ها و خطوط انتقال آب فرسوده سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که پرت شبکه‌ها استان ۲.۵ درصد کاهش خواهد یافت. وی با بیان اینکه تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند، اضافه کرد: در زمینه تامین برق عشایر هم در سال جاری هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی سیار در این مناطق توزیع شد.

گازرسانی به ۶۳۴ روستای خراسان جنوبی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم گفت: طی سال گذشته ۶۳۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز متصل شد ، همچنین در این خصوص ۲ هزار و ۵۰۰ شبکه را در سطح استان اجرا کردیم. هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان استان سبز در زمینه گازرسانی شناخته می‌شود، افزود: تا ابتدای سال ۹۷ و بعد از ۱۲ سال از ورود خطوط گاز به خراسان جنوبی، ۲۰۱ روستا به شبکه گاز شهری متصل بودند و جمعیت روستایی زیرپوشش گاز روستایی ۳۵ درصد بود و خراسان جنوبی در این زمینه از استان‌های کم‌برخوردار در سطح کشور بود. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: طی سه سال و نیم گذشته یک‌هزار و ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی گازرسانی شد و تعداد روستاهای گازدار استان به یک‌هزار و ۴۵۰ روستا افزایش یافت. هاشمی با بیان اینکه با این اقدام ضریب پوشش گاز روستایی از ۳۵ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته، عنوان کرد: میانگین کشوری ۸۵ درصد بوده و خراسان جنوبی از این نظر از میانگین کشوری بالاتر است. هاشمی افزود: پوشش گاز شهری در خراسان جنوبی به ۱۰۰ درصد رسیده و تمام شهرهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند.

اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای جاده بیرجند-طبس

مدیرکل راه وشهرسازی نیز در این دیدار به جاده بیرجند- طبس اشاره کرد و گفت: این جاده ۱۵ سال زیر بار عبور بود اما ردیف اعتباری مستقلی در قانون بودجه نداشت. با پیگیری های انجام شده در قانون بودجه ۱۴۰۰ این پروژه دارای ردیف اعتباری مستقل است. داعی افزود: در ابتدای سال گذشته ۶۱۴ کیلومتر باند دوم در تمام استان داشتیم و امروز به ۷۵۱ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد : در سال ۹۸ مجموع اعتبار راه ها ۲۲۰ میلیارد بوده در سال گذشته به ۳۴۰ میلیارد تومان و در سال جاری به ۵۱۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. داعی به پروژه راه آهن اشاره کرد و افزود: پروژه راه آهن یک ابر پروژه است که کریدور اصلی این پروژه ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۴۲۸ کیلومتر در خراسان جنوبی است. از بیرجند تا یونسی ۲۷۰ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر از آن طرف در حال کار است. وی ادامه داد: قطعه ۱۶ را به طول ۳۲ کیلومتر در بیرجند آغاز کردیم که حدود ۲۰ کیلومتر پیشرفت فیزیکی دارد

اتصال ۷۰ درصد روستاهای پرجمعیت به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند اما از نظر جمعیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۸۹ هزار خانوار را زیر پوشش داریم. بهی افزود: براساس تکلیفی که برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان باید تا پایان برنامه ششم توسعه به شبکه ملی اطلاعات متصل شود. وی گفت: پنج ماه ابتدای امسال با اجرای ۴۵ سایت نسل سوم و چهارم، ۶۰ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و هفت هزار خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار شدند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: با حمایت وزارت ارتباطات و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در سال جاری، ارسال تجهیزات به استان شتاب گرفته است.

صرفه جویی ۸۰ میلیون متر مکعبی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی گفت: ۸۰ میلیون مترمکعب آب با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی صرفه جویی شد. قوسی با اشاره نقش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی اظهار کرد: زنجیره‌های تولید غذایی از جمله گوشت مرغ و قرمز و شیر در خراسان‌جنوبی تکمیل است و حتی نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین می‌کنیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استان ما پیشتاز در سند سازگاری با کم آبی بوده است، گفت: در این طرح اشاره به توسعه شیوه‌های آبیاری نوین شده است که ۳۲ هزار هکتار آبیاری را در استان اجرا کرده‌ایم که ۲۲ درصد اراضی استان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت