اخبار فرهنگی – اجتماعی

۷ پروژه عمرانی، گردشگری و خدماتی در فردوس افتتاح یا کلنگ زنی شد

سربازی – در پنجمین روز از هفته دولت در شهرستان فردوس روبان ۶ پروژه عمرانی، گردشگری و خدماتی در فردوس در مجموع با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیچی و یک پروژه نیز عملیات اجرایی آن آغاز شد. در باغشهر اسلامیه گلخانه گلهای تزئینی و کاکتوس شرکت تعاونی توسعه و عمران امید شکوه با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان، آسفالت ۹ خیابان اسلامیه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و هزینه کرد یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و فاز یک پیاده رو سازی خیابان کشاورز این شهر با مشارکت مردم با اعتبار ۲۶۰ میلیون تومان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی به بهره برداری رسید. افتتاح اقامتگاه بومگردی امید در شهراسلامیه با اعتبار دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان، آغاز عملیات اجرایی پارک محله بهشت شهر اسلامیه از جمله افتتاح های روز گذشته بود.

کتاب عملکرد و تلاش های هشتمین استاندار خراسان جنوبی منتشر شد

اعتمادیان – کتاب عملکرد و تلاش های هشتمین استاندار خراسان جنوبی منتشر شد. در راستای تدوین تجربیات موفق و ثبت و ضبط اقدامات و فعالیت های شاخص مدیران موفق استان، سومین مجموعه اثرگذار و ماندگار “گامهای توسعه و پیشرفت” با مضمون “نگاهی بر عملکرد و نتایج هشت استاندار خراسان جنوبی با تأکید ویژه بر عملکرد جناب آقای ملانوری” گردآوری و تالیف و منتشر شد. این کتاب در هشت فصل شامل بخش هایی متشکل از مقایسه عملکرد استانداران خراسان جنوبی و گزارشی از فعالیت ها و اقدامات ، بازدیدها و نقطه نظرات آقای ملانوری است که به همت روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تلاش چندماهه همکاران سازمان، منتشر گردیده است. ارائه الگوهای مطلوب از روندهای مدیریتی و ثبت و ضبط فعالیت های انجام شده در چارچوب توسعه استان خراسان جنوبی و اثرگذاری مطلوب تجربی برای مدیران، کارشناسان و علاقه مندان توسعه استان خراسان جنوبی از جمله اهداف انتشار این کتاب است که در مراسم تقدیر از دستگاه های برتر استان در ارزیابی های مدیریتی، پنجشنبه هفته گذشته با حضوراستاندار و تعدادی از مدیران دستگاهای اجرایی استان در محل فرهنگسرای شهرداری رونمایی گردید. شایان ذکر است قبل از این نیز جلدهای اول و دوم کتاب گام های توسعه و پیشرفت با رویکرد بررسی عملکرد وتلاش های مهندس معتمدیان استاندار سابق خراسان جنوبی از سوی این سازمان تهیه و منتشر گردیده است.

روی سرخ استان با افزایش شهرهای قرمز کرونایی

اصغری مقدم- استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر فعالیت مشاغل و واحدهای صنفی محدود نمی‌شود اما نظارت‌ها باید جدی باشد و با پروتکل‌شکنی برخورد قاطع صورت گیرد. ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: هرچند محدودیت‌های سراسری شب گذشته به اتمام رسید اما باید رعایت‌ دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم داشته باشد. وی بیان کرد: منع تردد شبانه همچنان در سراسر استان ادامه دارد و در ارتباط با تالارها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها همان مصوبات قبلی نسبت به بسته بودن آنها پایدار است و رستوران‌ها باید به صورت بیرون‌بر خدمات‌دهی کنند. استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش ستاد ملی کرونا، خراسان جنوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رتبه برتر کشور را دارد اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم. وی با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در هفته‌های اخیر افزود: با تلاشی که در استان برای تامین واکسن انجام شد تاکنون ۳۴.۹ درصد جامعه هدف واکسینه شدند که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است. ملانوری بر گسترش برنامه واکسیناسیون تا ایمن‌سازی جامعه تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به واکسیناسیون کارگران معادن زیرزمین پس از بررسی‌های لازم اقدام کند و در ارتباط با زندان‌ها همین مصوبه اجرا شود حتی افرادی که بازداشت موقت هستند با دستور دادستان واکسینه شوند.

تصمیمی درباره اربعین گرفته نشده است

وی درباره آیین اربعین حسینی اظهار داشت: هنوز تصمیم قطعی برای حضور در مراسم اربعین گرفته نشده است و نتیجه قطعی پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با بازگشایی مدارس نیز تصمیم قطعی وجود ندارد و طبق تاکید رئیس جمهوری در ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس در صورت فراهم شدن تمهیدات بهداشتی لازم و واکسیناسیون تمامی افراد در ارتباط با دانش‌آموزان بازگشایی خواهد شد. ملانوری اضافه کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم و طبق گزارش‌های رسیده مبنی بر توزیع اقلام بهداشتی کم‌کیفیت در استان با توزیع‌کنندگان و فروشندگان این اقلام برخورد جدی و قضایی خواهد شد. وی گفت: هرگونه خرید از توزیع کنندگان باید با ارائه شناسنامه بهداشتی و کیفیت محصول باشد. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: به غیر از توزیع‌کنندگان این اقلام درخصوص فروشندگانی که اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت همچون ماسک کنند باید در وهله اول تذکر داده و پس از آن برخورد شود.

افزایش شهرستان های قرمز کرونایی در خراسان جنوبی

همچنین در آخرین رنگ بندی وزرات بهداشت تعداد شهرستان های قرمز کرونایی در خراسان جنوبی افزایش یافت. بر اساس آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت شهرستان‌های درمیان و سرایان که پیش از این نارنجی و زرد بودند به وضعیت قرمز تغییر رنگ دادند. بنابراین ۹ شهرستان بیرجند، زیرکوه، فردوس، قائنات، نهبندان، طبس و بشرویه، درمیان و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر)، سربیشه در وضعیت نارنجی (پُرخطر) و خوسف در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

نگارخانه و مرکز آموزشی وحدت درمیان افتتاح شد

امتحانی – همزمان با هفته دولت، نگارخانه و مرکز آموزشی وحدت درمیان با متراژ ۳۰۰ متر مربع افتتاح شد. ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه نگارخانه، عنوان کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۲ آغاز و ۷ هزار و ۹۹۸ میلیون ریال از اعتبارات استانی، ۳ هزار میلیون ریال از اعتبارات بنیاد علوی و ۲ هزار میلیون ریال از اعتبارات ملی برای ساخت آن هزینه شده است. وی خاطرنشان کرد: نگارخانه ظرفیت نمایش ۷۰ اثر را دارد و با هدف بهره برداری بیشتر از فضای فراهم شده، در کنار نگارخانه، مرکز آموزشی نیز ساخته شده است. نبی زاده با بیان این که ویژگی های فرهنگی شهرستان درمیان نیاز به بسترهای فرهنگی را بیشتر کرده است، ادامه داد: در ادامه این پروژه، با تخصیص اعتبار ساخت سالن نمایش را نیز خواهیم داشت. وی از افتتاح دو نگارخانه در بشرویه و سرایان در پنجمین روز از هفته دولت نیز خبر داد و بیان کرد: زیرساخت های فعلی در حد ظرفیت فرهنگی استان نیست، اما با حمایت های انجام شده طی سه سال گذشته ۹ هزار متر مربع به فضاهای فرهنگی و آموزشی استان در قالب نگارخانه، سالن نمایش، مراکز اداری و فرهنگی، سالن های چند منظوره، سینما و … اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت