اخبار فرهنگی – اجتماعی

شور و شعور حسینی در عزاداری های امسال

مهدی آبادی- مراسم و مجالس عزاداری و سوگواری دهه اول محرم در نقاط مختلف خراسان جنوبی با شور و شعور بالایی از سوی مردم برگزار شد. با توجه به شرایط کرونایی که در سطح کشور وجود داشت، همه هیئت‌های مذهبی، مداحان، بانیان مجالس و محافل سوگواری و همه مردم با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه خاصی به رعایت پروتکل‌ها داشتند. هیئت‌های مذهبی استان همانند همیشه توانسته‌اند ارادت خودشان را همچون گذشته به اهل بیت(ع) با حفظ پروتکل‌های بهداشتی نشان دهند و کسانی که امسال نتوانستند در هیئت‌ها حضور داشته باشند با تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان جامعه، ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش نشان دادند.

بازدید میدانی استاندار از مراکز واکسیناسیون

اعتمادیان – استاندار خراسان جنوبی از مراکز واکسیناسیون شهرستان بیرجند بازدید کرد. این بازدید که بدون هماهنگی صورت گرفت، با هدف بررسی روند اجرای کار و اطلاع از میزان رضایت مردم از نحوه خدمات دهی مراکز انجام شد. ملانوری در این بازدید، به منظور کسب اطلاعات بیشتر، با مردم و عوامل اجرایی مراکز به گفتگو پرداخت. در این برنامه از مراکز واکسیناسیون جمعی واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، مجتمع فرهنگی غدیر و سوله مدیریت بحران، بازدید شد. این بازدید با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، الزام‌آور است

استاندار خراسان جنوبی در نشست بررسی مسائل و مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، الزام‌آور و برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست. ملانوری در این نشست که در راستای اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شد، افزود: تکلیف ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات از مسیر تولید است.وی گفت: مجموعه‌های تولیدی مثل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را فراهم آورده، شرایطی را مهیا کرده‌اند که بیش از هزار خانوار از این محل ارتزاق می‌کنند. استاندار خراسان جنوبی افزود: این واحدهای تولیدی که بر پایه منابع موجود در استان شکل می‌گیرند، جدای از اشتغالی که ایجاد می‌کنند، در توسعه خراسان جنوبی نیز نقش دارند. ملانوری گفت: رونق بازار، توسعه فعالیت‌های تجاری و رشد اقتصادی استان و کشور از دیگر پیامدهای این واحدهای تولیدی است. استاندار خراسان جنوبی افزود: حسن چنین سرمایه‌گذاری‌هایی این است که ضمن ایجاد اشتغال و بهره‌برداری از ذخایر معدنی، از خام‌فروشی آنها جلوگیری کرده و ارزش افزوده به همراه دارند. وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک از صنایع بزرگ به شمار می‌روند گفت: چنین واحدهای تولیدی می‌توانند آوازه استان را بلند کنند لذا ما وظیفه داریم به توسعه آنها کمک کنیم. گفتنی است استاندار روز پنجشنبه در راستای اهداف کارگره تسهیل و رفع موانع تولیدی استان از واحد تولیدی کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت